Diana Andreescu Managing Partner/ Senior HR Consultant Global Management HR www.globalhr.ro Cat de lung trebuie sa fie un CV? Ce informatii ar trebui sa cuprinda? Cum […]
Diana Andreescu
Managing Partner/ Senior HR Consultant
Global Management HR
www.globalhr.ro
Cat de lung trebuie sa fie un CV? Ce informatii ar trebui sa cuprinda? Cum pot sa reiasa abilitatile mele personale din informatii care se regasesc in CV?
Acestea sunt doar o parte dintre intrebarile pe care si le pun multi dintre noi.
Aspecte generale ale unui CV
Forma si aspectul CV ului:
Numerotarea paginilor – paginile unui CV trebuiesc numerotate. Aceasta aspect reprezinta o nota in plus de seriozitate. Un alt beneficiu este acela ca ne putem asigura ca cel care va printa Cv ul nostru pentru a-l vizualiza nu va rataci o parte dintre informatii. In acest sens, putem mentiona in subsolul fiecarei pagini si numele nostru.
Antetul unui cv este de asemenea important. In antet puteti insera un link catre un profil online pe care il aveti pe un portal de business sau catre un blog unde se regasesc si alte informatii care va reprezinta.
Fonturi, spatii, alineate etc – Inainte de a transmite cv-ul verificati daca continutul acestuia este scris cu acelasi font, de preferat arial. Atentie la spatii si alineate!, pastrati un echilibru pentru a avea un cv estetic. Evitati sa utilizati tabele in interiorul unui cv. Acestea nu vor face decat sa distraga atentia de la informatiile relevante. In locul bulinelor, patratelelor etc va sugerez sa utilizati liniute.
Continutul CV ului:
Poza – sugestia mea este aceea de a renunta la poza. Ganditi-va ca discutam despre o perceptie vizuala a celui care va vizualizeaza cv-ul, perceptie ce poate fi influentata de mai multi factori, nu intotdeauna in avantajul candidatului. Intentia noastra nu este aceea de a fi invitati la un interviu pentru aspectul nostru.
Date de contact: acest capitol trebuie sa fie scurt si concis si sa contina: un numar de telefon mobil pe care puteti fi contactat ( nu mai multe!), o adresa de email valida ( de preferat sub forma nume si prenume), orasul in care va aflati si in care va desfasurati activitatea.
Responsabilitati: evitati sa copiati responsabilitatile dintr-o fisa de post. Ganditi-va care sunt responsabilitatile reale pe care le-ati avut la fiecare loc de munca. Este important sa creati o imagine cat mai ampla asupra activitatii pe care ati desfasurat-o, pornind de la imaginea de ansamblu si mergand pana la partea de detalii. Responsabilitatile includ atat activitatile uzuale cat si eventuale activitati pe care le-ati desfasurat pe o perioada mai scurta de timp.
Realizari: Selectati un numar de maxim trei realizari pentru fiecare activitate desfasurata. Importanta este sa creati o imagine cat mai ampla asupra implicarii dumneavoastra in proiectul/ solutia respectiva.
Daca CV-ul dumneavoastra depaseste trei pagini incercati sa creati un sumar al activitatilor, sumar pe care sa il asezati intre datele de contact si detalierea experientei profesionale.
Mult succes!
Diana Andreescu
Managing Partner/ Senior HR Consultant
Global Management HR
www.globalhr.ro