• 3 Jun. 2015
  • 3 min

Ce intrebi la interviul de angajare?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer lobortis, lectus vitae bibendum rhoncus, ipsum ipsum venenatis magna, et pulvinar lacus magna sit amet odio.

Mihai Silviu Botezatu, HRS Outsourcing

Ai fost intervievat de un număr considerabil de potențiali angajatori și te-ai gândit să le adresezi acestora anumite întrebări sau să lămurești diferite aspecte contractuale, profesionale ori administrative însă ai fost cumva timid ori reținut în exprimare și nu ai verbalizat nedumeririle tale? Se prea poate. Însă este important ceea ce vei face de acum înainte, la viitoarele interviuri la care vei participa. Astfel, mai jos poți găsi, structurat, unele dintre întrebările cheie pe care (preferabil) le poți adresa intervievatorului.

1. Chiar de la începutul interviului, după ce ai făcut cunoștință cu intervievatorul și implicit schimbat anumite impresii (poate chiar ți-a adresat câteva întrebări), îl poți întreba:

Care este motivul pentru care postul de contabil senior (spre exemplu) este disponibil?

Astfel poți afla din răspunsul potențialului angajator dacă locul de muncă respectiv este disponibil ca urmare a unei disponibilizări, deschiderii unei poziții noi, înlocuirii unei persoane care intră în concediu de creștere copil, unui experiement ș.a.m.d.

Îți poți face astfel o idee (generală totuși) despre rolul tău în companie (pe termen scurt, mediu, lung), așteptările angajatorului ori mediul de lucru. Mai afli, pe de altă parte, și obiectivele tale raportate la locul de muncă pentru care candidezi.

2. Există anumite aspecte speciale pe care trebuie să le știu de la început? – O asemenea întrebare este binevenită spre finalul interviului (este binevenită atunci deoarece și intervievatorul face o ușoară recapitulare a ceea ce a comunicat timp de 40 de minute spre exemplu și va observa dacă a uitat sau nu să-ți menționeze o informație importantă).

3. Cum este structurată politica companiei dvs.? Mai exact, doresc să vă întreb dacă se lucrează suplimentar și orele respective sunt plătite, dacă, cum, când și cui se prezintă rapoartele de activitate, dacă există anumite obligații din punct de vedere vestimentar și cum se procedează cu perioada concendiilor, învoirilor, delegațiilor (dacă este cazul)?

Sigur, nu este necesar să întrebi exact în această manieră. Poți sparge șirul de mai sus în câte o întrebare în parte. Poți întreba și despre beneficii (bonuri de masă spre exemplu).

4. Care sunt obiectivele companiei pentru următorii 3-4 ani? (obiectivele generale cel puțin).

Identifici astfel posibilitățile de extindere pe care compania le are, de păstrare a unui anumit flux financiar în companie, mărirea numărului de angajați, diversificarea serviciilor etc. (despre aceste aspecte cel mai probabil, nu obligatoriu însă, vei discuta la cel de-al doilea interviu) .

5. Nu-mi este clar ceva. Și anume (spui ce dorești să afli ori ce anume te preocupa). Îmi puteți explica?

De preferat (nu este însă o dramă dacă nu respecți următoarea structură) să adresezi astfel de întrebări în următoarele momente:

A. La începutul interviului (întrebări despre ce nu ai înțeles în descrierea anunțului de recrutare ori pe site-ul companiei sau în e-mailul transmis de către potențialul angajator).

B. La mijlocul interviului (poate nu ai înțeles foarte bine cui raportezi, cu cine lucrezi, care sunt cele mai importante responsabilități ș.a.m.d. – astfel adresezi întrebări legate de asemenea aspecte)

C. La finalul interviului (întrebări ce au legătură cu următoarele etape: Dacă există și un al doilea, eventual un al treilea interviu, detalii contractuale, probe de lucru etc.)

Alte întrebări cheie:

Salariul este repartizat în mod corect și legal? – Pentru a te asigura de stabilitatea, siguranța și corectitudinea profesională cu care ești sau nu tratat și pentru a nu suporta anumite rigori ale legii (chiar și în calitate de angajat poți fi tras la răspundere pentru un contract parțial legal).

Mai mult, dacă anumite clauze contractuale ți se par intruzive, rigide sau deplasate, cu siguranță este bine să le dezbați cu potențialul angajator și să cercetezi ulterior, în detaliu, despre ce este vorba.

Voi lucra doar la acest sediu sau voi fi repartizat/ă și în altă parte? Care sunt criteriile de promovare în cadrul companiei?

Important:

În funcție de locul de muncă pentru care candidezi, întrebările pot fi personalizate.

Întrebările legate de salariu vin de obicei din partea angajatorului. Ex: Ce salariu îți dorești?

Este indicat să-ți setezi așteptările salariale încă de acasă că să nu eziți foarte mult în timpul interviului. Nu te gândi că ceri prea mult, prea puțin etc., fă-ți analiza nevoilor și, eventual, pe lângă nevoia minimă de x lei, mai adaugă 300400 de lei pentru a obține un venit decent. Desigur, venitul va crește, în timp, în funcție de vechime, politica companiei, performanțele tale.

Dacă ai întrebări legate de subiectul acestui articol sau de articolul în sine, poți scrie la:  staffing@hrs-outsourcing.com

Mihai Silviu Botezatu

Staffing Manager, People Solutions / HRS Outsourcing

 

 

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply