• 9 Jul. 2013
  • 2 min

Ce pierdem din vedere in goana dupa like-uri pe paginile Facebook?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com A fost foarte frumos la Craiova Business Days, peste 80 de persoane au participat la […]

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com

A fost foarte frumos la Craiova Business Days, peste 80 de persoane au participat la workshop-ul despre social media – slide-uri aici: http://www.slideshare.net/adrian_emanuel/prezentare-adrian-niculescu-workshop-7-business-days si apoi am fost la Digi TV pentru a vorbi despre start-ups si social media https://www.youtube.com/watch?v=aW6ynigvdGY.

In 2012 pe Facebook, companiile au alergat dupa like-uri, cat mai multe like-uri, au investit bugete masive in asta insa o mare parte au pierdut din vedere un aspect important: like-urile nu ii apartin de fapt ci sunt ale lui Facebook. Daca de exemplu ai investit un anumit buget in special in publicitate – Facebook Ads si ai strans sa zicem 10,000 de like-uri, Facebook iti cere acum o anumita suma de bani pentru ca postarile tale sa fie vazute de cat mai multi dintre cei care au ales sa-ti urmareasca pagina. Desigur, utilizatorii au in continuare posibilitatea sa-si selecteze din profilul lor  sa vada postarile tale insa acest lucru functioneaza daca esti un artist de succes, mai putin probabil sa functioneze pentru un brand. Si atunci …

Solutia este sa transformi like-urile in adrese de mail care sa fie gazduite pe serverul tau si sa poti comunica prin newsletter oricand doresti cu cei din baza ta de date. Acest lucru se poate face foarte simplu printr-o aplicatie care atunci cand cineva da like sa intrebe utiliatorul daca nu doreste un ghid gratuit, cupon, ebook sau altceva si sa introduca adresa de mail la care doreste sa primeasca bonusul. Deci sa primeasca ceva care sa aiba o anumita valoare in ochii sai si de preferat sa coste cat mai putin compania.

In acest fel iti vei construi o baza de date cu persoane care si-au dat acordul sa primeasca informatii de la tine pe e-mail si cu care poti face follow-up. Acesta este primul pas. Pasul numarul doi este sa construiesti o relatie cu baza de date, prin oferirea de continut de calitate astfel incat, sa-ti devina clienti directi sau sa cumpere produsul din hypermarket-uri sau alte medii comerciale.

Am atasat acestui articol o fotografie dintr-un studiu recent publicat de CNN si in care se arata clar ca e-mail marketing-ul produce rezultate mult mai puternice decat Facebook sau Twitter pentru vanzarea de produse online. De aceea, toata comunicarea in social media trebuie sa aiba ca scop final pe langa branding, awareness si altele, construirea unei baze de date care sa constituie baza comunicarii prin e-mail marketing.


De fapt aceasta baza de date este elementul palpabil care asigura ROI-ul activitatii din social media. Desigur, se poate vinde si numai din Facebook sau Twitter dar realitatea este ca utilizatorilor din social media nu le place sa li se vanda ceva. Si atunci, trebuie sa le obtii permisiunea de a comunica cu ei prin e-mail si construi o relatie de acolo prin e-mail marketing. De asemenea, in paralel, trebuie comunicat prin social media intr-un mod "non selling"- maxim 1-2 din 10 postari sa fie despre ceva legat de vanzare.
Restul postarilor trebuie sa mentina in mintea utilizatorilor emotiile pozitive legate de brand si acesta este unul din motivele pentru care vezi brand-uri importante postand fotografii cu pisicute si altele asemenea. 

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Doua dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori) si agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu

A fost util articolul? 0

Leave a Reply