1. Clarifica semnificatia refuzului. “Este un refuz momentan, un refuz definitiv, sau un refuz bazat pe antipatie?” 2. Identifica refuzul. “Majoritatea oamenilor spun nu prima data […]
1. Clarifica semnificatia refuzului. “Este un refuz momentan, un refuz definitiv, sau un refuz bazat pe antipatie?”
2. Identifica refuzul. “Majoritatea oamenilor spun nu prima data acestui produs/serviciu. Imi puteti spune ce componenta a produsului/serviciului refuzati?”
3. Accepta refuzul. “Inteleg perfect. Merita sa va ganditi inainte.”
4. Continua sa vorbesti/ asculti. “Iti accept refuzul, Bob. Dar putem discuta in continuare/ vorbi depre tine?”
5. Pune o intrebare care sa dea de gandit. “Imi poti spune cum ti-ai dori sa stai din punct de vedere financiar peste 10 ani, Bob?”
6. Pune o intrebare empatica. “Bob, e din cauza pretului?”
7. Pune o intrebare cheie. “Daca iti pot indeparta cu totul temerile legate de acest produs/ serviciu, ai fi inclinat sa cumperi?”
8. Cere permisiunea de a mai intreba o data. “Ok Bob, am inteles. Imi dai voie sa te tin la curent cu orice stiri legate de acest produs/ serviciu pe parcursul urmatoarelor 12 luni?”
9. Apeleaza la ajutorul altor clienti. “Bob, crezi ca te-ar ajuta sa primesti un telefon saptamana asta de la un client multumit pentru a-ti impartasi experienta lui cu privire la acest produs/serviciu? Nu va incerca sa te convinga sa cumperi; dar ii poti pune orice fel de intrebari.”
10. Obtine permisiunea de a pastra legatura. “Pot sa-ti trimit buletinul meu informativ semestrial timp de un an?”