In continuare sunt enumerate primele zece aspecte ce trebuie sa fie luate in considerare de orice firma atunci cand stabileste politici si proceduri de lucru cu […]
In continuare sunt enumerate primele zece aspecte ce trebuie sa fie luate in considerare de orice firma atunci cand stabileste politici si proceduri de lucru cu clientii.
1. Clientii nu sunt tranzactii!
Desi tranzactiile sunt importante, atunci cand confundam tranzactiile cu clientii pierdem din beneficiile relatiei cu clientul.
2. Include consolidarea relatiilor IN politicile si procedurile tale!
Atunci cand planificam o organizatie, trebuie sa luam in considerare modul in care politicile si procedurile noastre le PERMIT angajatilor sa consolideze relatiile cu clientii.
3. Densitatea tranzactiei este la fel de importanta ca si intensitatea ei!
Cu cat putem “face mai mult” pentru clientii nostri, acestia vor cumpara cu atat mai multe produse/servicii de la organizatia noastra. Daca sporim numarul de optiuni disponibile ori de cate ori acestia cumpara sau utilizeaza serviciile noastre, este foarte probabil ca ei sa cumpere sau sa utilizeze serviciile noastre mai mult.
4. Care este “cota ta din ciclul de viata al comenzilor clientului?”
Pe parcursul vietii clientilor nostri, vom avea ocazia sa impartim produsele si serviciile noastre cu ei. Cu conditia ca acest schimb sa fie in beneficiul ambelor parti, el va indica dimensiunea cotei pe care o putem castiga. In cursul acestui schimb, produsele noastre vor castiga un procent din vanzarile totale din categoria respectiva din ciclul de viata al comenzilor clientului. Aceasta parte este ceea ce numim “cota din ciclul de viata al comenzilor clientului.”
5. Poti consolida relatiile cu clientii si mari profitul prin atitudinea ta!
Beneficiile indirecte care deriva din atentia acordata ciclului de viata al comenzilor clientului sunt definitorii pentru ATITUDINEA firmei tale. Chiar daca clientii nu se mai intorc sau nu mai cumpara altceva isi vor aminti de atitudinea companiei si vor vorbi despre ea si altora.
6. Profitul creste pe parcursul ciclului de viata al comenzilor!
Cercetarile au aratat ca pe parcursul ciclului de viata al relatiei cu clientul, profiturile cresc datorita costurilor mai scazute de achizitie si intretinere implicate in relatiile cu clientul.
7. Fidelitatea clientului apare din relatiile bine intretinute!
Reclama pe care o obtii prin raspandirea zvonurilor constituie aproximativ 55% din totalul factorilor care-i determina pe oameni sa apeleze la firma ta. Din moment ce fidelitatea fata de compania ta creste impreuna cu valoarea ciclului de viata si cota din ciclul de viata al comenzilor, capacitatea firmei tale de a atrage si a-si mentine categoria de clienti mareste fidelitatea clientilor.
8. “Sistemele care ofera valoare pe toata durata cliclului de viata” sporesc barierele fata de schimbare!
Cu cat relatia ta cu clientii este mai buna, cu atat clientii investesc mai mult in afacerea ta. Aceasta investitie sporeste “costul de schimbare” pe care l-ar plati clientii daca ar dori sa renunte la marca ta in favoarea alteia. Atitudinea pe care o dezvolta firma ta fata de “valoarea ciclului de viata al clientului”, ii poate “incuraja si atrage” pe clienti sa faca in continuare si din ce in ce mai mult afaceri cu tine, pentru ca e mai simplu asa decat sa pregateasca o alta firma care sa-i serveasca la fel de bine.
9. Sistemele care ofera valoare pe toata durata ciclului de viata ii motiveaza pe angajati!
Cand angajatii tai se vor familiariza cu conceptul de valoare oferita pentru intregul ciclu de viata al clientului, le va fi mai usor sa rezolve problemele legate de relatiile cu clientii. In loc sa se raporteze la momentul prezent, se vor raporta la acesta in contextul valorii ciclului de viata al relatiei respective!
10. Valoarea ciclului de viata al clientului inseamna “castiguri din nimic!”
Forta pura a relatiei cu clientul aduce beneficii firmei prin cresterea profitului, si clientului prin punerea in aplicare a unor solutii inovative care sa raspunda nevoilor sale. Aceasta perspectiva, de tip castig-castig, aduce progrese relatiei cu clientul si ofera ocazii de castig pentru ambele parti implicate.