Vrei să te angajezi într-o nouă companie? Iată cinci sfaturi de parcurs înainte de a aplica la jobul proaspăt găsit pentru a lua cea mai bună decizie pentru cariera ta.
Schimbarea unui loc de muncă este un proces foarte solicitant, așă că este nevoie să te asiguri că ții cont de toate aspectele înainte să iei cea mai bună decizie pentru cariera ta. Încearcă să vizualizezi potențialul angajator din toate unghiurile posibile înainte de a aplica la jobul pe care l-ai descoperit.
Companiile cu adevărat importante militează pentru onestitate și deschidere, la toate nivelurile ierarhice în organizație. Directorii sau președinții din companii sunt oameni ocupați, însă nu înseamnă că ar trebui să fie percepuți ca inabordabili. Așadar, când aplici pentru un loc de muncă, întreabă-te dacă îi respecți pe cei aflați la conducere și dacă ți-ar plăcea să îți fie șefi.
Stabilește, înainte de toate, dacă îți dorești un loc de muncă sau o carieră. Dacă optezi pentru o carieră, asigură-te că organizația care ți se pare interesantă ca angajator îți oferă spațiul necesar ca să te dezvolți și să promovezi. La interviul de angajare pune întrebări despre cum se desfășoară avansarea în carieră, spune-le reprezentanților companie că vrei să te dezvolți în cadrul poziției pe care o vei ocupa și că te interesează să explorezi și alte oportunități. Astfel, vei putea afla dacă posibilul angajator îți oferă spațiul de creștere și, de asemenea, îi vei putea demonstra motivația ta de progres.
Analizează dacă organizația în care îți dorești să lucrezi crede cu adevărat în diversitatea la job. Indiferent dacă ești femeie sau bărbat, ar fi bine să îți stabilești ca prioritate să lucrezi într-o companie care mizează pe egalitate și diversitate. Observă membrii consiliului de conducere al organizației la care vrei să aplici. De asemenea, identifică măsurile pe care le ia posibilul tău viitor angajator ca să promoveze diversitatea la job.
Un viitor loc de muncă ar fi indicat să-ți ofere posibilitatea să te dezvolți, deoarece pe măsură ce devii mai calificat și mai experimentat, poți să contribui mai mult, din poziția pe care o ai, la succesul organizației. Programele de training reprezintă o componentă esențială în construirea unei cariere, așa că, înainte de aplica la jobul dorit, fă-ți temele cu privire la investițiile potențialului angajator în dezvoltarea angajaților. În cazul în care este vorba de o companie multinațională, încearcă să afli dacă posibilul angajator oferă cursuri de limbi străine sau posibilitatea unor schimburi de experiență cu alte țări.
Şezlongul, masa de ping-pong sau jocurile tip consolă au început să fie din ce în ce mai folosite de companii pentru a le oferi angajaților oportunități de relaxare la birou, însă nu sunt definitorii pentru cultura unei organizații. Construirea unui culturi organizaționale este vitală și poate distruge sau, din contră, stabiliza o companie. Cultura organizațională are o influență directă asupra tuturor lucrurilor care se întâmplă într-o companie, de la modul de lucru al angajaților, până la comunicarea diverselor experiențe ale clienților. Fiecare angajat petrece la muncă multe dintre orele în care este activ, așa că o cultură organizațională adecvată poate face lucrul mai plăcut. Aceasta ar trebui să fie bazată pe aprecierea angajaţilor. Companiile care vor să construiască o cultură organizațională potrivită ar putea să înceapă cu prioritizarea nevoilor de bunăstare ale angajaților. Înainte de a aplica la jobul proaspăt găsit, întreabă dacă în companie sunt încurajate activitățile de recreere pentru angajați și, totodată, dacă sunt susținute inițiativele conduse de salariați, precum şi programele de implicare în societate.
10 recomandări pentru o comunicare eficientă în echipă (și) la distanță
Domenii de activitate ce vor scoate la bătaie cele mai multe joburi în 2021