• 22 Aug. 2017
  • 2 min

Cinci pași pentru stabilirea unui cod vestimentar la job

group people

Lucrezi în resurse umane și trebuie să stabilești un cod vestimentar pentru oamenii din companie? Iată câțiva pași pe care ar fi bine să-i urmezi.

Managerii companiei în care lucrezi și-ar dori să adopte ținută „oficială”, dar nu știu ce să aleagă: costum sau blugi și tricou? Așa că au decis să apeleze la tine, specialistul în resurse umane, ca să găsești cea mai bună variantă. Iată cinci pași simpli care te vor duce mai aproape de alegerea unui cod vestimentar potrivit la job.

Hainele reflectă cultura organizației

 

Un cod vestimentar ar trebui să fie în concordanță cu businessul tău, scrie revista americană Forbes. De exemplu, în cazul în care angajatorul tău activează în domeniul IT&C și are foarte mulți salariați tineri, poate că nu ar fi o idee prea bună să le ceri oamenilor să vină la serviciu în costum și cravată. De asemenea, stilul vestimentar ar trebui să se aplice la fel tuturor angajaților, indiferent de poziția ocupată. Prin urmare, asigură-te că nu-i obligi pe manageri să se îmbrace formal, în vreme ce angajații fără funcții de conducere pot să vină la serviciu în tricou, deoarece riști să creezi tensiuni în companie.

Ascultă angajații

 

Codul vestimentar al unei companii este o extensie a brandului respectivei organizații. Roagă-i pe angajații care sunt nemulțumiți de politica referitoare la ținuta din companie să își exprime opiniile și asigură-te că ții cont de părerile tuturor oamenilor. Astfel, adoptarea unui cod vestimentar se va derula foarte rapid și fără dispute.

Ocazia îți trasează direcția

 

Managerii sunt cei care trasează direcțiile, așa că dacă ei se vor îmbrăca în blugi rupți și în tricouri, ceilalți angajați vor considera că este în regulă să aibă un stil vestimentar similar. Chiar dacă organizația în care activezi nu interacționează cu clienții foarte mult, este important ca toți angajații să urmeze o singură direcție când vinde vorba de haine. Așa că o strategie foarte bună pentru stabilirea stilului vestimentar al organizației ar fi ca angajații să țină cont de ocazie. Astfel, dacă un salariat are o întâlnire cu un client important, ar fi bine să se îmbrace la costum.  În schimb, dacă un om din companie se întâlnește cu un student, ar fi indicat să opteze pentru o ținută mai prietenoasă, cum ar fi o pereche de blugi și o cămașă sau un tricou.

Ținută pentru succes

 

Gândește-te la politica vestimentară a companiei ca la o modalitate de a-i învăța pe oamenii din organizație cum să se îmbrace astfel încât să aibă succes în carieră. Reamintește-le angajaților că felul în care se îmbracă îi poate ajuta să aibă succes în pozițiile pe care le ocupă.

Asigură-te că ai nevoie de un cod vestimentar

 

Înainte să pornești la drum cu stabilirea unui cod vestimentar în organizație, asigură-te că înțelegi de ce ai avea nevoie de așa ceva. Este din cauză că anumiți angajați se îmbracă mai „colorat”, ca și când ar fi la plajă? Dacă răspunsul este afirmativ poate că, înainte de toate, nu ar strica să ai anumite discuții cu respectivii salariați. În cazul în care constați că este nevoie de un cod vestimentar în companie, roagă-i pe angajați să vină cu sugestii.

 

A fost util articolul? 1

Leave a Reply