• 13 Sep. 2016
  • 9 min

Compania AKKA Romserv recrutează 150 de ingineri

Compania are activități în domeniile automotive, aerospațial, feroviar, IT și vrea să ajungă de la 450 la 600 de angajați, prin salarii atractive și formarea tinerilor în universități.

Fair play, profesionalism, gândire creativă, „out of the box” și, mai ales, pasiune și spirit de echipă – sunt valorile pe care le vei descoperi în compania AKKA Romserv. Fiecare zi începe cu mesaje motivante înainte de a intra în birou, cu o cafea bună și verificarea e-mailului. Urmează teleconferințele cu echipa AKKA din Franța, ocazie de a face schimb de experiență, de a vorbi despre situațiile întâmpinate în desfășurarea proiectelor, dar și momentul potrivit pentru a veni cu „idei out of the box”.

La sediul AKKA Romserv, aflat în clădirea Delea Nouă din Capitală, sunt în desfășurare proiecte internaționale în domeniile automotive, aerospațial, feroviar și în sectorul IT. Clienții sunt dintre cei mai importanți: Renault, Dacia, Faurecia, Valeo, Honeywell, Alstom, Bombardier, SAFRAN, Thales Alenia Space. Pentru astfel de proiecte, se lucrează în deplină confidențialitate și liniște, însă întotdeauna în echipă, colegii fiind orientați spre discutarea problemelor pe care le întâmpină și rezolvarea creativă a acestora. Orice proiect bine finalizat este sărbătorit cu întâlniri informale în oraș, ocazie de a consolida echipa, dar și un moment de relaxare binemeritat.

AKKA Romserv

Gândirea creativă, profesionalismul, spiritul de echipă și pasiunea sunt doar câteva dintre valorile care te întâmpină la intrarea în compania AKKA Romserv.

La nivel național, la sediile AKKA din București, Pitești și Iași sunt 450 de angajați, majoritatea absolvenți ai Universității Politehnice, specializați în analiză și proiectare de piese mecanice, dezvoltare de software-uri și mentenanță hardware, testare de motoare auto, validare de soft-uri, documentație tehnică etc. „Anul trecut am angajat 100 de ingineri. Am început 2016 cu o echipă de 350 de ingineri. Acum avem 450 la nivel național, iar până la sfârșitul anului, vrem să atragem încă 150 de colegi. Deși nu este ușor să găsești oameni specializați în inginerie auto sau aeronautică avem un plan de recrutare care pune accent pe descoperirea și formarea talentelor încă de pe băncile școlii. Echipa noastră de ingineri merge periodic la Universitatea Politehnică, unde organizează prezentări utile pentru studenți, despre activitatea companiei și despre valorile după care se ghidează AKKA Romserv. Astfel, atragem în fiecare an studenți internshipuri în domeniile automotive și aeronautic, design, calcul FEA și electronică integrată. Vara aceasta, am avut în stagiu chiar și o studentă din Germania”, povestește Elena Leu, HR Director AKKA Romserv.

Compania este în plină dezvoltare. Proiectele tot mai numeroase din partea clienților internaționali și interesul lor pentru specialiștii români au dus la o creștere a echipei în fiecare an, dar și a planurilor de viitor.  În 2017, vor să consolideze și să dezvolte activitățile noi din domeniile IT și documentație tehnică urmărind politica de diversificare. Este în plan și o creștere a investițiilor în spațiile pentru dezvoltarea noilor proiecte, dar și în formarea personalului. Cifra de afaceri este estimată anul acesta la 45 milioane lei, iar pentru 2017, se așteaptă o creștere de 10%. Profitul a ajuns în 2015 la 5 milioane de lei, iar pentru 2016, se așteaptă o creștere de 10%.

Am stat de vorbă cu Elena Leu, HR Director AKKA Romserv, despre brandingul de angajator, despre strategia de recrutare și motivare a colegilor, esențiale pentru creșterea echipei și realizarea proiectelor internaționale.

Elena Leu

Elena Leu este HR Manager de peste 7 ani la AKKA Romserv.

eJobs.ro: Care sunt valorile după care vă ghidați în compania AKKA Romserv?

 

Elena Leu: Ne dezvoltăm activitatea respectând trei valori: respect pentru angajații și clienții noștri, curajul și ambiția de a inova în domeniul nostru – tehnologia. Aceste valori, împreună cu pasiunea pentru tehnologii și expertiza noastră în oferirea de soluții, ne-au permis să câștigăm încrederea clienților noștri.

eJobs.ro: Cât de mult contează brandingul de angajator în atragerea candidaților și ce strategii aveți în acest sens?

 

Elena Leu: Brandingul de angajator este important pentru orice companie. Suntem un angajator atractiv pentru potențialii candidați având în vedere că avem proiecte pentru companii mari din domeniile automotive, aerospațial și feroviar. Faptul că suntem o companie multinațională este, de asemenea, un avantaj și din punctul de vedere al mobilității. Angajații pot opta pentru pozițiile deschise în alte filiale ale Grupului AKKA Technologies. Oferim cursuri gratuite de limbi străine (franceză, engleză, germană), iar colegii participă și la formări necesare dezvoltării profesionale, astfel încât să poată lucra la cele mai înalte standarde. Suntem preocupați să oferim condiții cât mai bune de lucru și suntem întotdeauna deschiși propunerilor.

GABI6841

La sediul companiei AKKA Romserv, am descoperit un perete vesel cu fotografii din team buildinguri și de la petrecerile tematice.

Ne dorim să fim aproape și de viitorii ingineri prin prezența în Universitatea Politehnică, unde organizăm, periodic, prezentări utile pentru ei, despre activitatea noastră și despre valorile după care ne ghidăm în AKKA Romserv. În fiecare an, avem deschise pentru studenți internshipuri în domeniile automotive și aeronautic, design, calcul FEA și electronică integrată. În vara aceasta, am primit în stagiu chiar și o studentă din Germania.

Pentru a fi aproape de tineri, suntem prezenți acum și în social media, avem o pagină de Facebook locală unde utilizatorii pot găsi cele mai noi poziții deschise, noutăți din activitatea noastră și din tehnologie.

eJobs.ro: Ce nivel de experiență vizați în recrutare?

 

Elena Leu: Ne orientăm în funcție de proiecte, de necesitățile clienților și de cerințele posturilor deschise. Adeseori, avem poziții unde putem angaja și studenți în anii terminali, proaspăt absolvenți sau ingineri juniori, alteori posturile necesită experiență mai îndelungată, așadar în acest caz avem nevoie de specialiști.

eJobs.ro: Ce dificultăţi întâmpinaţi în procesele de recrutare?

 

Elena Leu: În ultimul an, am observat că în ciuda motivației și a notelor bune din facultate, mulți absolvenți nu vorbesc o limbă străină și, atunci, pot fi respinși la interviu de managerii tehnici, tocmai pentru că nu vor putea comunica mai departe în engleză sau franceză cu acei colegi din proiect aflați în alte țări. De asemenea, specialiștii români sunt tot mai tentați de ofertele salariale atrăgătoare din vestul Europei unde, din păcate, nu putem concura.

eJobs.ro: Câte CV-uri primiţi, în medie, pentru o poziţie deschisă?

 

Elena Leu: În medie, pentru o poziție deschisă, primim aproximativ 60 de CV-uri. Din păcate, doar 10% dintre CV-urile depuse sunt potrivite pentru cerințele postului.

eJobs.ro: Cum arată acel CV care vă atrage atenţia?
 

Elena Leu: Un CV interesant ar trebui să conțină detalii tehnice despre experiența profesională, domeniile de activitate, realizările profesionale. Un absolvent de facultate merită să pună accent pe cunoștintele tehnice, soft-urile specifice domeniilor studiate, proiectele și stagiile realizate în timpul studiilor. De asemenea, ar fi bine să fie menționat nivelul real de cunoaștere al unei limbi străine pentru că, în timpul interviului, noi verificăm acest nivel.

AKKA Romserv, prin ochii angajaților

 

Screen Shot 2016-09-13 at 01.19.12

Alice B. lucrează la AKKA Romserv de 1 an și jumătate. Îi place că își poate folosi cunoștințele acumulate în timpul facultății și imaginația pentru conturarea proiectelor.

Alice B. este în echipa AKKA Romserv de un an și jumătate: „Am absolvit a Facultatea de Inginerie Aerospațială, din cadrul Univesității Politehnice București. Experiența la AKKA Romserv m-a ajutat foarte mult în dezvoltarea mea profesională, oferindu-mi oportunitatea să învăț multe noțiuni de inginerie, să gândesc pragmatic și să pun în practică ideile fezabile”, povestește Alice.

La AKKA Romserv, fiecare zi este o nouă oportunitate de dezvoltare pentru ea: „Îmi pot valorifica cunoștințele dobândite în decursul timpului, imaginația, îmi pot exprima ideile și le pot pune în practică. Am învățat să folosesc software-urile de proiectare 2D și 3D Catia V5, respectiv V6 și le-am utilizat pentru fiecare proiect în care am fost implicată. O zi de lucru începe la ora 8:00, cu verificarea e-mailului și planificarea task-urilor (trad. sarcinilor de lucru) pentru ziua respectivă”, spune Alice.

Cel mai frumos moment petrecut în AKKA Romserv a fost pe 8 iulie 2016, ziua în care, alături de colegi, a sărbătorit ca într-o mare familie, cei 10 ani de existență ai companiei.

Screen Shot 2016-09-13 at 01.25.46

Alexandru M. lucrează la AKKA Romserv de 6 luni și îi place că fiecare zi înseamnă o nouă provocare.

Alexandru M. s-a alăturat echipei AKKA în urmă cu 6 luni, un timp care poate părea scurt, dar care a fost suficient pentru a-și da seama că a făcut alegerea corectă: „Am absolvit Universitatea Politehnică din București, Facultatea de Inginerie Electrică, specializarea Electronică de putere și acționări electrice. Anterior, am lucrat timp de 3 ani ca inginer proiectant în cadrul Regiei Autonome de Transport București. Fiecare zi la AKKA Romserv aduce cu sine o nouă provocare: task-uri noi, întrebări pentru care e nevoie să găsim împreună o soluție optimă, situații pe care nu le-am mai întâlnit și care ne forțează să ne depășim zona de confort și să evoluăm profesional, dar și personal”, spune Alexandru.

O zi obișnuită pentru el la AKKA Romserv începe dimineața, în jurul orei 8.00. După o verificare rapidă a e-mailului de lucru, participă la teleconferințele cu echipa AKKA din Franța în cadrul cărora discută principalele obstacole pe care le-a întâlnit în îndeplinirea sarcinilor, dar și potențialele soluții identificate. După acest pas, reia task-urile pe care le are de îndeplinit în ziua respectivă.

„Dincolo de îmbunătățirea cunoștințelor tehnice de specialitate, în cadrul AKKA Romserv am învățat să îmi organizez mai eficient programul de lucru, să soluționez rapid probleme și, mai ales, să lucrez în echipă. M-am integrat repede (în echipă), mi-am făcut prieteni noi și am cunoscut colegi care îmi împărtășesc pasiunile. Apreciez în egală măsură climatul de lucru plăcut, compania colegilor mei, precum și evenimentele organizate de AKKA Romserv cu diferite ocazii, precum concursul de roboți autonomi sau petrecerile aniversare. Deseori, organizăm întâlniri informale: o ieșire în oraș cu colegii după încheierea orelor de lucru poate fi atât o ocazie prielnică pentru a consolida echipa, cât și un moment de relaxare dupa o zi solicitantă”, povestește Alexandru.

Dănuț T. a absolvit Universitatea Politehnică din București, Facultatea de Aeronave, specializarea Sisteme de Propulsie. S-a alăturat echipei AKKA în urmă cu mai bine de 6 ani și jumătate, timp în care a lucrat atât la sediul firmei din București, cât și detașat la Fokker Engineering România. Anterior, a mai lucrat timp de 20 ani ca inginer aeronave în cadrul altor companii de profil din România: „Am avut, astfel, ocazia să lucrez în diverse proiecte din domeniul aeronautic atât în țară, cât și în Franța (la Toulouse), să cunosc oameni și metode de lucru dintre cele mai diversificate care, ulterior, mi-au fost de folos în cariera mea profesională”, spune Dănuț.

GABI6895

Dănuț T. este specializat în sisteme de propulsie pentru aeronave și lucrează la AKKA Romserv de peste 6 ani și jumătate.

„Sunt multe lucruri pozitive pe care le poți observa foarte ușor aici, la sediul AKKA: atmosfera de lucru destinsă din cadrul echipei în care îmi desfășor activitatea, profesionalismul și disponibilitatea colegilor de a coopera la rezolvarea problemelor tehnice pe care le întâmpinăm, receptivitatea managerilor la problemele și provocările care apar în activitatea zilnică. Apreciez, în mod deosebit, dorința de implicare a colegilor mai tineri (unii dintre ei abia ieșiți de pe băncile facultății, fără experiență tehnică practică) în găsirea soluțiilor optime de rezolvare a problemelor”, povestește Dănuț T.

eJobs.ro: Cât durează, în medie, un proces de recrutare și în ce constă?

 

Elena Leu: Într-o firmă de servicii în inginerie, procesul de recrutare durează, în general, mai mult decât pentru joburile care nu presupun calificare. După evaluările interne (întâlnirea cu recrutorul, teste tehnice și evaluările de către managerii tehnici), candidatul este evaluat și de client. Totuși, datorită unei baze de date de candidați bine documentată și actualizată, suntem capabili să prezentăm imediat candidați atunci când Business Managerii noștri trimit noi cereri de recrutare pentru proiectele pe care le avem în desfășurare.

eJobs.ro: Ce criterii urmăriți în timpul interviurilor telefonice?

 

Elena Leu: În primul rând, ne dorim să verificăm faptul că un candidat știe să se prezinte și să se facă înțeles atât în română, cât și într-o limbă străină, într-un timp limitat, în funcție de cerințele postului. În plus, ne dăm seama destul de repede dacă cineva este motivat să lucreze cu noi.

eJobs.ro: Ce surse pentru recrutare folosiţi?

 

Elena Leu: Folosim site-urile de recrutare, precum eJobs.ro. Anunțăm joburile pe pagina de Facebook, iar de curând, pozițiile pentru care recrutăm pot fi găsite și pe pagina de prezentare destinată României.

Avem, de asemenea, și o adresă de e-mail directă, unde persoanele interesate își pot trimite CV-ul. Chiar dacă în acest moment nu este deschisă o poziție care să se potrivească profilului lor, CV-urile candidaților care ne scriu sunt salvate în baza noastră de date. Contrar ideilor preconcepute, această bază de date chiar este folosită intens în departamentul HR.

eJobs.ro: Aveţi şi convenţii încheiate cu universităţi pentru a recruta studenţi?

 

Elena Leu: Noi primim permanent multe recomandări din partea profesorilor. Unii absolvenți sau studenți cu rezultate remarcabile au fost deja angajați de noi. Avem un parteneriat cu Universitatea Politehnică din București în baza căruia putem afișa materiale de promovare, pe care sunt trecute datele noastre de contact, pentru ca studenții să ne poată trimite CV-ul lor. Vizăm acum parteneriatele și convențiile cu universitățile din Pitești și Iași, unde avem alte două sedii.

eJobs.ro Ce pondere au recomandările în procesul de angajare și ce beneficii oferiți pentru o recomandare?

 

Elena Leu: Ponderea recomandărilor este de aproximativ 20%. Angajații primesc o primă de recomandare după perioada de probă finalizată a celor recomandați de ei și angajați, ulterior, de noi.

 

AKKA Romserv

O parte din echipa AKKA Romserv de la Pitești, la petrecerea de 10 ani a companiei.

eJobs.ro: Pentru ce poziţii recrutaţi în această perioadă?

 

Elena Leu: Programatori Java (Satellites/Space Industry) și Ingineri proiectanți Seniori CATIA.

eJobs.ro: Ce include, pe lângă salariu, pachetul de beneficii al angajaţilor?

 

 

Elena Leu: Angajații noștri primesc bonuri de masă, avem un abonament medical la o importantă rețea privată de sănătate. Am negociat un preț interesant la 7card, conceptul prin care abonații au acces la o rețea impresionantă de săli de fitness și aerobic, piscine, săli de dans sau arte marțiale în București și Pitești.

 eJobs.ro: Ce traininguri le oferiţi angajaţilor?

 

Elena Leu: Toți angajații noștri pot beneficia de programe de formare în cadrul diferitelor ramuri de activitate ale grupului AKKA Technologies. Foarte mulți dintre ei au fost în deplasare pentru formări specifice în filialele din Franța. În sediile din București și Pitești au loc, periodic, cursuri de perfecționare în utilizarea programului CATIA V5 (n.r. CATIA V5 este un program de proiectare asistată de calculator) sau cursuri de formare cu privire la diferite motoare auto, vehicule și cutii de viteze.

În ce campanii de responsabilitate socială îi implicaţi?

 

Elena Leu: Din 2012, ne-am implicat alături de de Asociația Stop Hunger-partener Sodexo, în acțiunea „Adoptă un copil”. În fiecare lună virăm o sumă în contul asociației, care ajunge la copii prin intermediul asistenților sociali. Este dovada că, doar cu un mic efort financiar putem aduce lucruri bune în viața unor copii cu o situație dificilă. Am reușit, de câteva ori, să-i bucurăm și cu donații punctuale (laptopuri, cadouri de sarbători), iar anul acesta plănuim acțiuni mai consistente.

 

A fost util articolul? 0
  • Kaminski Cristina Emilia zice

    Buna ziua,
    Va contactez din partea firmei Smart Communication Services din Bucuresti. Suntem o firma de traduceri autorizate, legalizari ,traduceri tipizate, etc si am dori sa va transmitem prezentarea firmei noastre cat si o oferta de pret pentru traduceri. Daca se poate sa ma contactati dumneavoastra la adresa de e-mail sau la telefon : 0734.413.133, in cazul in care sunteti interesati de aceasta colaboarea cu firma noastra .
    Asteptam cu interes raspunsul dumneavoastra.
    Cus tima,
    Cristina Kaminski

Leave a Reply