keyboard_arrow_down
Orice tânăr inteligent, cu bun simţ, care „se dă pe Facebook” şi vorbeşte fluent engleza şi încă o altă limbă străină, reprezintă un potenţial candidat pentru Stefanini România, o companie care îşi răsfaţă angajaţii, printre altele, cu masaje la birou.

Are 27 de ani, vorbeşte cel puţin două limbi străine, dintre care una trebuie să fie neapărat engleza, este inteligent, prezintă bun simţ, dorinţă de a învăţa şi ceva cunoştinţe tehnice. Aşa arată tiparul angajatului care lucrează „pe primul nivel” de suport, în cadrul Stefanini România, subsidiara locală a furnizorului brazilian de servicii de externalizare IT.

Foto angajaţi Stefanini Birourile angajaţilor Stefanini România (Bucureşti)

Peste jumătate dintre salariaţii companiei, pentru care lucrează circa 1.150 de oameni în Bucureşti Sibiu şi Târgu-Mureş, activează pe primul primul nivel de suport. „Dacă, de exemplu, s-a blocat calculatorul sau ţi-ai uitat parola calculatorului ori nu poţi să printezi, suni la noi şi îţi va răspunde un angajat de pe primul nivel de suport. Pe nivelul al doilea de suport angajaţii noştri oferă suport pe probleme legate de infrastructură. De asemenea, în companie mai există  şi nivelul al treilea de suport sau zona de software development, unde dezvoltăm aplicaţii la cererea clienţilor”, spune Daniela Vercellino, recruitment manager în cadrul Stefanini pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA).

Foto portret Daniela Vercellino Daniela Vercellino este responsabilă atât de angajaţii Stefanini din România, cât şi de cei din Polonia.

Comparativ cu angajaţii de pe nivelul unu de suport, salariaţii din departamentele de infrastructură şi sofware development au, în medie, între 30 şi 35 de ani. „Pe aceste zone media de vârstă este mai ridicată deoarece vorbim de oameni cu mai mulţi ani de experienţă pe piaţa muncii şi care au cunoştinţe tehnice variate”, declară Vercellino care este responsabilă şi de angajaţii Stefanini din Polonia.

Adriana Bărbuţă este din Bucureşti, a absolvit Academia de Studii Economice (ASE), are 38 de ani şi face parte din categoria angajaţilor experimentaţi. Lucrează la Stefanini de 11 ani şi, în prezent, deţine funcţia de service desk manager. „Pe româneşte sunt manager de operaţiuni. Asta înseamnă că mă ocup de toate aspectele operaţionale pe care le presupune acel proiect. Pentru proiectul pe care lucrăm eu şi echipa din care fac parte oferim suport pentru mai degrabă către utilizatorul final al unei aplicaţii”, spune Bărbuţă, care activează în sediul din Bucureşti. Ea coordonează 200 de oameni, din toată lumea (dintre care 160 sunt în Bucureşti), care sunt responsabili pentru buna funcţionare a proiectului.

Foto portret Adriana Bărbuţă Adriana Bărbuţă coordonează circa 200 de oameni

Ziua de lucru a managerului Stefanini începe, de regulă, între 10 şi 11 dimineaţa. „O bună parte din suportul pe care îl oferim este pentru utilizatorii din Statele Unite ale Americii, aşa că nu ar avea sens să ajung mai devreme la birou”, adaugă tânăra. Orarul şi-l face în funcţie de priorităţile fiecărei zile. „În general, când ajung la serviciu, primul lucru pe care îl fac este să-mi verific e-mail-urile, asta dacă nu am făcut-o deja seara trecută. Apoi, văd care sunt chestiunile de care trebuie să mă ocup în ziua respectivă”, precizează Bărbuţă.

Absolventa de ASE adoră motocicletele, însă, de câţiva ani, pasiunea ei s-a transformat într-un mijloc de transport.  

Spre deoserbire de Băluţă, Dragoş Bărbulescu, service manager la Stefanini, are în subordine directă „doar” 16 oameni. „În coordonarea oamenilor pe care îi am în subordine este foarte importantă comunicarea fără bariere, o comunicare extrem de lejeră şi de prietenească. Cu mulţi dintre colegii mei am o relaţie profesională de foarte mult timp, iar chestia asta a ajutat foarte mult în a strânge legăturile dintre noi. Funcţionăm ca o echipă de prieteni mai mult decât  nişte angajaţi desemnaţi să facă o anumită treabă”, subliniază Dragoş Bărbulescu, 30 de ani, care lucrează de aproape opt ani la furnizorul de servicii de suport IT.

Foto portret Dragoş Bărbulescu Dragoş Bărbulescu lucrează de circa opt ani în cadrul Stefanini România.

El ajunge la birou, de obicei, între 8:45 şi 9:15. Primele lucruri pe care le face sunt planificările zilnice, iar apoi îşi citeşte e-mailurile. După, adaptează planificările zilnice în funcţie de urgenţele apărute între timp. „Îmi place să lucrez aici pentru că, în această companie, părerea ta contează.  Este un loc în care ţi se ascultă părerile, ţi se iau în considerare şi eşti chiar rugat să implementezi ideile pe care le ai. Totodată, ca angajat, eşti sprijinit să îţi schimbi cariera, dacă simţi că ai această nevoie internă. Mai mult, îmi place să lucrez aici şi dintr-un motiv mai personal. Fiind de foarte mult timp în firmă, am o relaţie foarte bună cu foarte mulţi dintre colegii mei”, arată Bărbulescu.  

Constanţă în recrutare

Stefanini România, care se află constant în căutarea de personal nou, şi-a propus să ajungă la cel puţin 1.300 de angajaţi până la finalul anului. „Folosim mai multe surse şi metode pentru atragerea de personal. În primul rând, avem un departament intern de recrutare cu 14 angajaţi care, la nevoie, îşi oferă suportul şi pentru alte filiale din EMEA. De asemenea, suntem permanent prezenţi pe site-urile de joburi. Totodată, ne folosim foarte mult şi de LinkedIn, mai ales pe zona candidaţilor extrem de competenţi din punct de vedere tehnic”, precizează Vercellino.

Compania apelează şi la serviciile agenţiilor de recrutare, în special pentru poziţiile „de nişă”. „Sub 5% din ceea ce angajăm anual se datorează colaborării cu agenţiile de recrutare. O resursă mult mai importantă pentru noi în procesul de recrutare o reprezintă partea de recomandări, care ne aduce, într-un an, 20% dintre angajaţii noi. Este un procent bun, dar şi recompensa pe care o primesc cei ce fac recomandări este frumoasă”, arată executivul Stefanini.

Unul dintre cele mai mari bonusuri de recomandare pe care l-a primit, până acum, un angajat Stefanini, a fost de 10.000 de lei brut. Astfel de prime se acordă la şase luni după angajarea candidatului recomandat.

Foto angajaţi şi steguleţe Steguleţe pentru diversitate.

Ebraica şi greaca, printre limbile cele mai căutate la angajare

Compania oferă servicii de suport IT în peste zece limbi străine, de la engleză şi franceză, până la ebraică şi greacă. „Pe toate dintre cele trei departamente avem dificultăţi în a găsi oameni. Pe nivelul unu de suport, problemele sunt date de nivelul de limbă străină. Unii candidaţi menţionează în CV că nivelul limbii este avansat, dar la interviu ne dăm seama că ei sunt la un nivel mediu”, dezvăluite oficialul Stefanini.  Vercellino menţionează că una dintre explicaţiile pentru care compania are dificultăţi în găsirea unor candidaţi cu un nivel avansat al limbilor străine vorbită este scăderea calităţii învăţământului. „În 2015 se poate vorbi de un învăţământ în declin total. Înainte de sistemul Bologna, absolvenţii care terminau o facultate de limbi străine în patru ani vorbeau, cu siguranţă, la nivelul unui nativ, cel puţin una dintre limbile străine studiate. Astăzi nu mai este aşa”, subliniază Vercellino.

Furnizorul de servicii de suport IT încearcă să-şi atragă candidaţii cu abilităţi lingvistice prin oferirea de bonusuri lunare la salariu. „Angajaţii noştri care lucrează pe nivelul unu de suport primesc bonusuri lunare, care pot fi mai mari sau mai mici, în funcţie de limba principală pe care o vorbesc. De exemplu, pentru o anumită limbă, bonusurile pot ajunge până la 2.000 de lei brut lunar”, precizează Vercellino.

Fiecare angajat ar un traseu de carieră, iar trecerea de pe un nivel profesional pe altul este însoţită şi de o creştere salarială.

Salariul lunar pe care îl primesc angajaţii Stefanini este completat şi de alte beneficii, precum tichete de masă, decontarea transportului, abonament medical privat, acces la o sală de jocuri (care include mese de ping-pong şi de fussball, jocuri de societate sau console Nintendo Wii), precum şi acces în două cabinete de mesaj, aflate în sediul companiei. „Noi decontăm o mare parte din costul masajului. Ne-am gândit la un astfel de beneficiu destinat angajaţilor noştri pentru că oamenii care stau mai mult de opt ore pe scaun, la birou, şi care au şi un stil de viaţă sedentar, pot dezvolta, cu timpul, probleme la spate”, declară Vercellino.

Foto salon masaj Daniela Vercellino într-unul dintre cele două saloane de mesaj ale Stefanini din Bucureşti.

În afara salariului şi a celorlalte beneficii, angajaţii companiei au acces şi la un departament intern de training, pe care îl pot folosi atât pentru dezvoltarea competenţelor tehnice, cât şi pentru îmbunătăţirea abilităţilor soft.

spune-ti parerea