Îți place să creezi conținut online și vrei să-ți transformi hobby-ul în job? Află mai multe despre jobul de Digital Content Creator de la Ștefana Teodoroiu.
Meseria de creator de conținut a fost introdusă în nomenclator la sfârșitul anului 2022. Iar schimbarea aduce și câteva limitări. Cei care se înregistrează acum drept creatori de conținut sunt obligați să aibă un singur contract de muncă, doar cu un singur brand. Însă mulți influenceri preferă să rămână freelanceri. Așa câștigă mai multe oportunități financiare, iar gândul la pensie este unul îndepărtat.
Ștefana, cunoscută și ca The Pretty Blossoms, este content creator de aproape 10 ani și abordează diverse teme de lifestyle: de la cosmetice și grădinărit, la vloguri săptămânale și organizarea timpului.
„Creezi clipuri și fotografii prin care împărtășești mici aspecte din viața ta cu oamenii care aleg să te urmărească.”
„Încerc să împac dorințele proprii – mi-a plăcut foarte mult YouTube-ul, iar apoi Instagram-ul – dar încerc să fiu foarte atentă și la trendurile din social media, pentru că e foarte important să te duci acolo unde sunt oamenii. Așa că am început să fac și TikTok.”
„Am început cu partea de beauty, pentru că asta îmi plăcea cel mai mult. Ulterior, mi-am dat seama că mai am și alte hobby-uri și am ajuns să vorbesc despre plante și grădinărit, viața de familie și design interior.
Am văzut că toate lucrurile astea se regăsesc și în viața oamenilor care mă urmăresc și am realizat că până la urmă despre asta e: lucrurile mici de zi cu zi pe care le facem cu toții.”
„Din păcate pentru oamenii introvertiți, ca mine, cel mai important este networking-ul. Dar nu este imposibil fără. Important este să îți vezi de treaba ta, să faci totul la maximum de calitate pe care îl poți oferi, iar brandurile te vor observa.”
„Nicio zi nu este ca cealaltă, asta e clar! În general mă trezesc la 7, deși oamenii mereu mă întreabă «De ce nu te trezești mai târziu dacă tot ești propriul șef?». Odată ce ajung la 10-11, apar lucruri de făcut.
Mare parte din timpul meu îl dedic, însă, email-urilor și mesajelor private. Acolo se întâmplă interacțiunea cu publicul și acolo cunosc dincolo de ecran oamenii care mă urmăresc. Văd ce așteptări au de la mine, ce lucruri avem în comun și ce le place să urmărească.”
„În primul rând: fă-ți conturile! Și e cel mai greu, pentru că atunci devine real totul. În momentul în care îți alegi un nume și îți faci prima poză, realizezi «Ok, vreau să fac treaba asta. Ce urmează?». Apoi, pur și simplu imaginează-ți că ai deja o comunitate, chiar dacă la început vei vorbi mult timp pentru pereți.
Dacă ești autentic și nu preiei nicio «rețetă de succes», ușor-ușor lucrurile se schimbă. N-ai cum să nu aduni în jurul tău măcar câțiva oameni care sunt interesați de ceea ce ai de spus. E un domeniu în care se pune foarte mult accent pe personalitate și pe identitate, dar dacă ești true to yourself, acest lucru se va vedea mai departe.”
„Diversitatea. Nu mă plictisesc niciodată! Astăzi pot să vorbesc despre plante, mâine pot să vorbesc despre crema mea preferată și poimâine să fac un clip amuzant cu cățelul meu.”
„Probabil sună a clișeu, dar cu siguranță hate-ul, ura. În primii ani a fost foarte dificil de gestionat. Nu aveam multă încredere în mine și văzând opiniile altora despre cum arăt, alegerile mele, familia mea și multe alte lucruri care țin de domeniul personal, m-a lovit foarte tare. Mi-a fost dificil să accept că n-o să fiu pe placul tuturor.”
„Granița e foarte difuză și uneori o încalc fără să-mi dau seama. Pentru că nu e un job clasic unde la ora 18 am încheiat totul, la mine nu se încheie niciodată. Oricând mai am puțin timp liber, intru pe Instagram și pe YouTube.
E foarte dificil să mențin distanță între cele două, mai ales că mă expun destul de mult și în vloguri. Automat cele două se întrepătrund foarte tare. În ultimii ani mi-am impus niște limite și am înțeles ce e mai importat de lăsat deoparte. Acum cred că am ajuns cât de cât la un echilibru.”
„Este foarte important să nu vorbești pe un ton de superioritate, pentru că pe termen lung nu te ajută. Între tine și comunitate trebuie să existe o relație bidirecțională și este foarte important să fii deschis față de ei.
Apoi, asigură-te că vorbești și scrii corect, indiferent de limba în care alegi să comunici.
Și nu în ultimul rând, încearcă să nu mergi cu trendul, chiar dacă uneori asta împing în față platformele de social media. Combină-le, astfel încât să faci și lucrurile la modă, dar să-ți păstrezi și vocea autentică.”
Pe lângă jobul de Digital Content Creator propriu-zis, pe eJobs.ro mai găsești și joburi conexe precum: Content Writer, Social Media Content Manager sau Content Specialist. Descoperă toate posturile disponibile aici: joburi Digital Content Creator pe eJobs.
Pentru mai multă inspirație în acest domeniu, urmărește-o pe Ștefana Teodoroiu pe Instagram, YouTube și TikTok.
Ce salariu poți avea și unde poți ajunge ca Asistent Manager?
As dori sa învăț și eu dar nu știu cum nu am nici o experiență as avea nevoie de ajutor
Bună, Florin,
Primul pas este să-ți creezi un blog, conturi pe Instagram, YouTube, TikTok și să creezi conținut. Pe eJobs.ro, găsești joburi de content creator aici: https://www.ejobs.ro/locuri-de-munca/jurnalism-editorial/sort-publish
Acestea solicită experiență minimă sau nu solicită experiență: https://www.ejobs.ro/locuri-de-munca/jurnalism-editorial/no-experience/sort-publish
Poți suna și la 021 9124 și colegii te pot îndruma spre joburile care ți se potrivesc.
Vreau să devin content creeator pe stumble guys