• 24 Aug. 2016
  • 5 min

Continental a angajat 200 de oameni în 2016

Autor
Liviu Florea
Liviu Florea „Oameni” înseamnă mai mult decât „resurse umane” ... Arată mai mult

Continental Anvelope, care are peste 2.400 de salariați în Timișoara, angajează circa 30 de oameni în fiecare lună.

Continental Anvelope Timișoara, prima și cea mai mare investiție a grupului german Continental în România, a angajat aproximativ 200 de oameni în primele șase luni din 2016. „Recrutăm undeva la 30 de oameni în fiecare lună, pentru pentru angajări noi, cât și pentru înlocuiri de personal. Dacă în prima jumătate din 2016 am recrutat circa 200 de oameni, pentru al doilea semestru nu avem niște planuri concrete de angajări noi, deoarece acum ne aflăm, din punct de vedere al numărului salariaților, la cifra pe care o estimam, la începutul lui 2016, pentru întreg anul. Așa că în a doua jumătate a anului vom continua, în principiu, doar cu înlocuirile de personal. Strategia noastră, în general, este să angajăm foarte mult la începutul unui an, astfel încât să fim cât mai flexibili cu timpul de lucru peste vară, iar oamenii noștri să poată pleca linistiți în concediu”, declară Andrea Erdei, 41 de ani, care din 2004 ocupă funcția de director de resurse umane la Continental Anvelope Timișoara.

Aproximativ 80% dintre angajații companiei sunt implicați direct în producția de anvelope, iar restul se află în departamentele de suport.

Creșteri salariale periodice și beneficii generoase

 

Competiția între angajatori existentă pe piața forței de muncă din domeniul auto, în particular, și din Timișoara, în general, a determinat producătorul de anvelope să fie extrem de atent cu salariile și beneficiile pe care le acordă personalului. Astfel, angajații companiei pot primi, într-un an, două creșteri salariale. „Creștem anual salariile, iar creșterea salarială depășește cu mult avansul inflației. Procentul de creștere salarială îl stabilim în urma unei negocieri cu reprezentanții angajaților. Nu avem un sindicat. De regulă, mărirea salarială generală se întâmplă în luna februarie a fiecărui an. În afara acestei măriri generale, mai acordăm o altă creștere salarială angajaților, în funcție de performanțele lor”, afirmă Andrea Erdei.

Andrea Erdei_foto

Andrea Erdei lucrează din 2004 pentru Continental Anvelope Timișoara.

 

Compania cumpără anual studii salariale ca să stabilească ce remunerații le acordă angajaților săi. „În momentul în care faci o strategie de salarii, trebuie să te bazezi pe niște date oficiale, date care se regăsesc în astfel de studii. Studiile salariale mi se par esențiale pentru elaborarea unei strategii de salarizare”, precizează Andrea Erdei.

Pachetele de compensații și beneficii pe care le primesc angajații Continental Anvelope Timișoara conțin, pe lângă salarii și bonusuri de performanță, bonuri de masă, asigurare de viață și asigurare privată de sănătate. De asemenea, toți angajații încasează al 13-lea salariu, în două tranșe – jumătate în primele șase luni și 50% în ultimele șase luni dintr-un an calendaristic.

În plus, grupul Continental le acordă angajaților săi din întreaga lume, inclusiv din România, o parte din profitul realizat în anul fiscal anterior. Anul trecut, toți angajații Continental din România au primit un supliment brut de 600 de euro. „Această primă specială se numește bonus concern. Este o rată de participare la profit. Acolo unde această rată de participare nu poate fi convertită în acțiuni, grupul din care facem parte decide să acorde o anumită sumă fixă pentru fiecare angajat care a lucrat tot anul fiscal anterior. Bonusul aceasta se acordă în fiecare an și crește în fiecare an”, menționează directorul de resurse umane al Continental Anvelope Timișoara.

Mai mult, angajații producătorului de anvelope primesc și diverse pachete cadou cu ocazia Paștelui și a Crăciunului. „Un alt beneficiu foarte drag mie este un pachet special, cu rechizite, pe care îl acordăm, în iunie, fiecărui părinte din cadrul companiei. Acest beneficiu este extrem de bine primit de către angajații noștri. Anual, facem cam 1.200 de astfel de pachete. În piața în care operăm noi, orice detaliu din pachetul de compensații și beneficii poate avea un impact major în decizia unui om de a rămâne sau de a părăsi un loc de muncă specific”, spune Andrea Erdei.

Trainingul reprezintă o altă componentă importantă din pachetele de beneficii și compensații pe care le primesc salariații companiei. Compania are, pentru 2016, un buget de training de peste 300.000 de euro. Toți angajații noi trec prin trei zile de „induction”, în care înțeleg mai bine cum funcționează organizația. Totodată, noii salariați pe partea de producție intră într-o perioadă de trei luni de training, timp în care învață cum să folosească utilijele implicate în fabricarea anvelopelor.

Provocări în recrutare

 

O parte semnificativă din bugetul total de training al Continental Anvelope Timișoara este direcționată către sistemul de învățământ românesc. Compania are diverse colaborări cu Universitatea Politehnica din Timișoara. „Colaborăm cu universitatea pe mai multe căi. De exemplu, am avut un program de licență, pe care gândit l-au reprezentanții universității, în colaborare cu specialiștii noștri, pentru că aveam nevoie de absolvenți de chimie. Acum încercăm să extindem acest program pe mai multe specializări. De asemenea, primim periodic în internship studenți de la universitate”, subliniază Andrea Erdei.

Continental Automobile Timișoara și Universitatea Politehnică din Timișoară conlucrează și pe zona de cercetare-dezvoltare. „De exemplu, dacă noi avem nevoie de ajutor pe partea de cercetare-dezvoltare, apelăm la specialiștii din Politehnică pentru suport. La fel, dacă reprezentanții universității au nevoie ajutor pe această zonă le oferim tot sprijiinul nostru”, explică Andrea Erdei. Tot pe zona educațională, grupul Continental sprijină, alături de mai multe companii germane de pe piața locală, patru școli profesionale, aflate în Brașov, Timișoara, Sibiu și Hunedoara.

Continental a ales să se implice direct în învățământul din România ca să-și acopere nevoile de personal și să-și rezolve astfel, una dintre principalele provocări pe care le are în procesele de recrutare. „Acum câțiva ani am observat că, pur și simplu, nu aveam de unde să recrutăm electricieni și mecanici. Așa că am decis să ne implicăm activ în rezolvarea acestei probleme și să nu așteptăm să ne pice din cer electricieni și mecanici. Iar acum culegem roadele acestei implicări”, arată Andrea Erdei.

Alte provocări pe care le resimte compania în procesele de recrutare sunt șomajul scăzut din Timișoara și calitatea candidaților pentru pozițiile implicate direct în procesul de producție. „Pe zona pozițiilor implicate direct în producție sunt destui candidați disponibili, în ciuda ratei șomajului foarte scăzute din Timișoara, dar mulți dintre ei sunt sub ce căutăm noi din punct de vedere al calităților individuale sau al atitudinii. În schimb, pe zona angajaților indirect productivi nu avem o problemă cu calitatea candidaților”, menționează directorul de resurse umane al Continental Anvelope Timișoara.

Un proces de recrutare durează, în medie, circa trei săptămâni, indiferent dacă este vorba de o poziție implicată direct sau indirect în producție. „Pe segmentul angajaților direct productivi, trebuie să intervievăm zece persoane ca să angajăm una, iar pe indirect productivi recrutăm un om la 15 intervievați”, precizează Andrea Erdei.

Strategia de recrutare a companiei vizează atât atragerea de oameni tineri, cât și de candidați experimentați. „Suntem de părere că trebuie să există un mix sănătos între generația țănără și oamenii cu experiență. Le acordăm o atenție specială angajaților tineri, deoarece ei au alte priorități față de tinerii de acum 20 de ani. Acum 20 de ani, de exemplu, nimeni nu discuta despre work life balance (echilibrul între viața personală și cea profesională – n.red.), dar acest topic este foarte important pentru tinerii din ziua de astăzi”, mai spune Andrea Erdei.

Media de vârstă a angajaților Continental Anvelope Timișoara este de 38 de ani, iar aproape o treime dintre ei au sub 30 de ani.

Activitatea Continental, la nivel global, este împărțită între cinci divizii – Chassis & Safety, Interior, Powertrain, anvelope şi ContiTech, iar toate structurile în cauză sunt prezente și în România. La nivel național, concernul german deţine șapte unităţi de producţie și trei centre de cercetare şi de dezvoltare în Timişoara, Sibiu, Carei (județul Satu Mare), Nădab (județul Arad), Brașov şi Iaşi. De asemenea, Continental este partener într-un joint-venture în Slatina şi are un centru de distribuţie al anvelopelor pentru Europa de Est. La sfârșitul anului trecut, Continental avea peste 16.500 de salariați în România.

Continental Anvelope Timișoara a avut o cifră de afaceri de 2,84 de miliarde de lei anul trecut și un profit net de peste 710 milioane de lei.

A fost util articolul? 0
  • Rîsu Alin Mircea zice

    Asi dori si eu sa fac parte din echipa Continental ce trebuie sa fac

Leave a Reply