• 7 Dec. 2009
  • 2 min

Creeaza-ti un CV profesionist!

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Ezeanu din partea Career Experts www.careerexperts.ro www.eduardezeanu.ro Văd foarte multe CV-uri. Dintre acestea, pe maxim un sfert […]

Un articol scris in exclusivitate pentru eJobs de Eduard Ezeanu din partea Career Experts
www.careerexperts.ro
www.eduardezeanu.ro

Văd foarte multe CV-uri. Dintre acestea, pe maxim un sfert le consider cu adevărat profesioniste. Ce înseamnă asta? Testul profesionismului este un test al primei impresii. Este cel care are loc când vezi prima oară un CV si:

• Te uiti în mare peste el şi felul cum arată vizual;
• Îl citesti o dată, rapid, căutand anumite informatii cheie.

După acest test, un recrutor va decide dacă va citi mai departe CV-ul şi în profunzime sau îl va abandona.

Cel mai des, decizia este cea din urmă.

Pentru a nu te afla în această situatie, ai nevoie de un CV care cucereşte din start.

{article-3134.jpg}

Mai specific, este vorba de un CV care:

• Arată bine, armonios din punct de vedere vizual.

• Este uşor de citit si navigat prin el, facilitează găsirea informatiilor.

• Comunică despre tine că eşti un profesionist şi că eşti cu adevărat interesat de jobul la care aplici.

În continuare, îţi voi da câteva idei simple dar puternice pentru a crea un astfel de CV.

1. Foloseşte textul cu impact.

Nu te rezuma la a scrie CV-ul tău cu Times New Roman de 12 (textul standard). Foloseşte un text care arată mai profesionist şi este mai plăcut vizual. Încearcă Arial, Verdana, stai departe de textele bizare, complicate şi greu de citit.

O greşeală de formatare a textului pe care o văd frecvent este scrierea unor elemente precum numele categoriilor cu Caps Lock (litere mari), pentru a le scoate în evidenţă. Chiar dacă ideea în sine este bună, acest text estee unul foarte agresiv şi neplăcut vizual.
În schimb, foloseşte Bold pentru a scoate în evidenţă categoriile sau alte elemente cheie.

2. Organizează textul cu impact.

Când lucrez cu clienţii mei la îmbunătăţirea CV-ului, una dintre modificările cele mai dese şi mai de impact este cea legată de spaţierea textului în pagină. Sunt două tendinţe tipice aici: fie cea de a scrie un CV foarte înghesuit, cu mult text care este greu de citit, fie de a scrie un CV prea aerisit, cu puţin text întins pe prea multe pagini. Ambele sunt o problemă.

Scrie un CV aerisit, însă evită spaţierea excesivă.
Ea este deseori un semn că nu ai încrederea în cât de multă experientă ai, aşa că măreşti în mod artificial CV-ul pentru a crea impresia de experienţă. Strategie care cel mai des se întoarce împotriva ta.

3. Customizează conţinutul.

Ce trebuie să fie relevant din CV-ul tău? Tot.
El are nevoie să conţină nici mai mult nici mai puţin decât informaţia relevantă pentru jobul la care aplici. Implicatia naturală este că în funcţie de jobul şi domeniul în care aplici, CV-ul tău are nevoie să fie adaptat din punct de vedere al informaţiei pe care o incluzi în acesta.

În final, tine minte că CV-ul tău nu este doar o colecţie de date personale.
Este o reclamă personală.

Iar o reclamă se construieşte cu multă atenţie.

Şi bineînţeles, pentru un CV profesionist, poţi oricând apela la un serviciu profesionist de construire a CV-ului. Succes!

Eduard Ezeanu

_______________________________________________________________
Eduard Ezeanu este Career Coach pentru Career Experts, primul centru privat de consultanţă în carieră din România.

Eduard organizează pe 30 ianuarie 2010 Şcoala de Networking, seminarul la care vei face şi vei învăţa să faci eficient business networking, pentru a-ţi îmbunătăţi cariera, afacerea şi viaţa. Află mai multe informaţii pe www.eduardezeanu.ro/scoala-de-networking.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply