• 4 Jun. 2013
  • 2 min

Cum a devenit social media un element de dezvoltare personala?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu www.adrianniculescu.com Anul acesta am avut placerea sa particip in calitate de speaker la Evenimentul Cariera Ta […]

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
www.adrianniculescu.com

Anul acesta am avut placerea sa particip in calitate de speaker la Evenimentul Cariera Ta organizat de Liga Studentilor Electronisti din Universitatea Politehnica si sa vorbesc studentilor despre cum sa-si organizeze viitorul profesional in cadrul a doua workshop-uri.

Scopul din punctul meu de vedere a fost sa fie genul de speech la care mi-ar fi placut sa particip inainte de terminarea facultatii si care m-ar fi ajutat cu siguranta sa inteleg unele lucruri pe care le-am invatat “the hard way”. Pe langa foarte multe idei legate de mindset si obiective am pus accent pe tehnologie si pe felul in care, social media, noul limbaj in doua directii al internetului a devenit un element de dezvoltare personala.

Sunt multe companii unde pur si simplu daca adaugi pe CV faptul ca esti activ pe retelele sociale si comunici despre realizarile tale profesionale si despre industria in care activezi vei avea mult mai multe sanse de angajare. De ce? Pentru ca arati pur si simplu ca iti pasa de tine, de dezvoltarea ta, de cariera ta si cu siguranta iti pasa intr-o masura mai mare de compania pentru care lucrezi decat cineva care poate ignora in totalitate aceste elemente. Nu este o regula, dar un domeniu cu numele tau – cu extensia (.ro, .com, .net), prezenta consistenta pe Facebook.com, Linkedin.com, Twitter.com si altele nu poate decat sa te ajute.

Da, insa avem printre noi multi sceptici. Mie imi plac analogiile. La inceputul telefoniei GSM in Romania existau inca celebrele telefoane caramida NMT pe care le aveau foarte putini oameni de afaceri. Unde a ajuns telefonia mobila in toti acesti ani? Putem spune ca este altceva decat o industrie uriasa? Nu! Credeti ca in aceasta industrie cei care sunt specializati, informati si la curent cu tot ceea ce se intampla sunt cei mai in masura sa isi dezvolte o cariera de succes pe baza cunostintelor pe care le acumuleaza in mod continuu? Da! Asa este si cu social media! Sunt foarte multe cunostinte de acumulat dar este un timp folosit in favoarea dezvoltarii tale profesionale. Iar social media iti poate deschide calea catre aproape orice industrie.

Socul cel mai mare l-am avut acum cativa ani cand am aflat ca de fapt invatarea incepe dupa terminarea facultatii iar din pacate sistemul clasic de invatamant – liceu, facultate, Master si chiar MBA pe alocuri nu fac fata cerintelor pietei muncii din actuala perioada. Vad acest lucru in fiecare zi si este din ce in ce mai valoros know-how-ul practic pe care il acumulezi.


Mai mult, erele anumitor produse mai ales din domeniul tehnologiei nu mai sunt de 5 ani ci s-au redus la 3 luni. Atunci succesul nu mai este al celor care invata foarte mult ci al celor care reusesc in cel mai scurt timp sa se dezvete de ce au acumulat si sa invete lucruri noi. Tehnologia a schimbat si va schimba foarte multe piete, sunt industrii care apar si dispar datorita acestor schimbari.

Iar cel putin pana se va inventa altceva, social media este noul limbaj al internetului. Tot ceea ce comunica o persoana sau companie primeste feedback instant din piata prin comentariile userilor. Este ceva ce ti-ar folosi daca ti-ai adauga la capitolul competente?
Orice noutate se transmite instantaneu pe Facebook si Twitter si atunci cand este un cutremur de exemplu nici nu se termina bine si deja tot internetul stie de el.

Piata muncii urmeaza acelasi trend, se modifica foarte repede si iti faci tie un serviciu in primul rand daca esti la curent cu noile trenduri. Este de fapt responsabilitatea ta sa te dezvolti si sa iti construiesti o cariera profesionala de succes.

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Unul dintre proiectele in care este implicat Adrian este Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori).
Blog personal: www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu

A fost util articolul? 0

Leave a Reply