Câți dintre noi nu visează să lucreze într-un loc în care vocile lor să fie ascultate, chiar și când nu ocupă o poziție de management? Sau să facă parte dintr-o echipă în care să se pună mare preț pe sănătatea emoțională a celor care o compun? Ori să se numere printre primii care au acces la poziții mai atractive la locul de muncă?
Astfel de aspecte definesc până la urmă un excelent mediu de lucru, iar pentru a avea o imagine completă asupra acestuia, am stat de vorbă cu Jose (Maria-Elise) Kombo, Employer Branding Ambassador în cadrul Teleperformance România, companie premiată în acest an cu titulatura Great Place To Work.
De curând, Teleperformance România a fost recompensat cu certificarea Great Place To Work. Ce ați făcut diferit pe zona de onboarding & retenție pentru a vă diferenția de concurență?
Great Place To Work este o certificare care vine să întărească relația dintre companie și angajați. Pe lângă un assessment de cultură organizațională, angajații sunt cei care au evaluat compania în cadrul unui survey și feedback-ul a fost extrem de bun. Categoriile principale de evaluare au fost credibilitate, respect, corectitudine (fairness), camaraderie și apartenență (mândrie). Ne mândrim și cu faptul că suntem singura companie din industria BPO confirmată GPTW, dar, pe lângă acest sentiment de bucurie, această atestare înseamnă și un angajament că vom continua să îmbunătățim permanent experiența angajaților noștri.
Vocea angajaților este ascultată la propriu, iar 2 inițiative în acest sens sunt sondajul #yourvoice, care ne furnizează o imagine de ansamblu despre atributele liderilor companiei și programul „Emoji and Sentiment Survey”, un tool în care angajații ne pot împărtăși zilnic starea de spirit și lucrurile pentru care sunt recunoscători sau cele care pot fi îmbunătățite. Aceste instrumente, cât și eforturile de a oferi o călătorie de onboarding cât mai ușoară și frumoasă sunt aspecte apreciate de colegi și care cred că pot constitui un diferențiator serios.
Am remarcat pe pagina de Facebook Teleperformance inițiativa #AllIdeasMatter. Îmi puteți da un exemplu recent în care una dintre ideile unui membru din echipă s-a materializat?
Teleperformance încurajează și premiază orice idee bună, iar All Ideas Matter oferă fiecărui angajat posibilitatea de a propune inițiative care pot fi implementate la nivelul echipei, al proiectului, al companiei sau chiar în cadrul întregului grup. Nu ține neapărat de creativitate, ci și implicare – îmbunătățești aspecte în cadrul echipei din care faci parte și ești și premiat pentru asta. În același timp, poți vedea ideile propuse de colegii din alte țări și vota inițiativele pe care și tu le dorești implementate în România.
Printre ideile propuse de colegii noștri, care au prins viață în Teleperformance România amintim implementarea unui tool de Self Service care automatizează și digitalizează principalele interacțiuni cu departamentul de HR, dar și crearea unui chatbot care îți poate răspunde la o varietate de întrebări, de la cele legate de activitate pana la elemente ce țin de salarizare sau HR.
Multe dintre pozițiile listate în acest moment de Teleperformance România pe platforma eJobs sunt remote. Plănuiți să păstrați acest beneficiu și după încheierea pandemiei? Cum a fost primită această posibilitate de angajați? Dar de candidați?
Scopul nostru principal este să ne asigurăm că toți colegii noștri și familiile lor sunt sănătoși și în siguranță în contextul pandemiei COVID-19. În acest context ideea de remote working a fost bine primită și de angajați, dar și de candidați (80% dintre angajați au declarat că preferă să lucreze de acasă) și intenționăm să continuăm acest mod de lucru în perioada următoare. Am început să discutăm planurile pe termen mediu sau lung cu clienții nostri și se conturează din ce în ce mai mult un model de lucru hibrid și flexibil, ceea ce, ținând cont de specificul industriei și al companiei noastre, cere rescrierea unor practici și a unor standarde.
Ce măsuri a luat Teleperformance pentru a îmbunătăți starea emoțională a membrilor echipelor pusă la grea încercare în această perioadă?
Perioada atipică prin care am trecut a făcut ca starea emoționala a angajaților să fie mai importanta ca oricând și e musai să acționăm preventiv împotriva unor afecțiuni precum însingurarea, depresia, anxietatea sau burnout-ul. Pe lângă survey-ul zilnic legat de starea de spirit, am implementat și ințiative de apreciere a colegilor („iApreciate”), workshop-uri în zona de awareness pentru gestionarea timpului, a stresului sau evitarea burnout-ului, dar și un serviciu de tip help line 24/7 de asistență în zona sănătății emoționale cu ajutorul partenerilor de la Happy Minds.
Experiența anilor 2020 si 2021 ne-a dovedit că, dacă există încredere, înțelegere și creativitate, orice este posibil chiar și de la distanță. Bineînțeles, tool-urile colaborative precum Teams, digitalizarea proceselor și inovatii bazate pe chatboți ne-au ajutat enorm și au facilitat munca în echipă cu rezultate foarte bune.
Jose (Maria-Elise) Kombo, Employer Branding Ambassador în cadrul Teleperformance România
Am remarcat că în fiecare anunț de job Teleperformance este punctat faptul că procesul de recrutare este unul foarte rapid. Ce înseamnă asta mai concret?
Am automatizat majoritatea pașilor ce țin de „bucătăria” internă cu ajutorul unui Applicant Tracking System, însă noi ne mândrim și cu echipa noastră de recrutare, care este prietenoasă și deschisă unui dialog, nu unui șir de întrebări, aspect ce face ca procesul de recrutare să fie unul lin și foarte scurt. De la primul contact al unui candidat cu un coleg recrutor și până la semnarea contractului, în funcție de ambele părți și în condiții normale, durata procesului de recrutare se situează între 3 și maximum 10 zile.
Ce urmăriți la un candidat fără experiență atunci când aplică, dar și la interviu pentru a decide dacă va face sau nu parte din echipă?
Cel mai important aspect este nivelul calitativ lingvistic pe care îl are candidatul, în funcție de limba pentru care a aplicat. Evident că din discuțiile cu aceștia urmărim să descoperim și alte calități, cum ar fi empatia, comunicarea, constanța, seriozitatea și dorința de implicare și promovare.
Teleperformance pune mare preț pe promovările interne. Care este procesul prin intermediul căruia un angajat își poate schimba rolul?
Fiecare nou rol pe care îl creăm în companie este publicat în platformele interne și toți cei care aplică trec printr-o evaluare ce măsoară în mod egal abilitățile și șansele acestora în funcție de specificul rolului. Ca statistică la nivel de companie, anual, 90% din promovări se produc din rândul angajaților. Pe de altă parte, egalitatea de șanse este un aspect important pe care îl urmărim și putem spune că distribuția în roluri de management la nivel de gen este de 51% femei și 49% bărbați.
Care este următorul obiectiv în cadrul organizației pentru a îmbunătăți în continuare experiența oamenilor din echipe?
Ne dorim ca odată cu certificarea Great Place To Work din iunie 2021, să ne ținem promisiunea către oamenii noștri și să dezvoltăm noi și creative moduri pentru a evolua la nivel personal și profesional. Intenționăm, de asemenea, să ne și distrăm în echipă pentru a menține și dezvolta legătura umană.
Teleperformance România face parte din grupul Teleperformance, care are peste 380.000 de angajați, și ne dorim ca și la nivel global angajații TPRO să fie puși în valoare și apreciați. Acest aspect este posibil prin participarea la proiecte derulate regional și internațional, dar și prin acces la rețeaua internă a oportunităților externe de carieră.
Expresii pe care să le eviți la interviul de angajare
Joburi part-time care-ți permit să te dedici și vieții de familie
6 întrebări pe care ai fi vrut să i le adresezi unui coach financiar
As dori sa incerc și eu acest tip de job
Bună, Elena,
Aici găsești joburile companiei Teleperformance: https://www.ejobs.ro/company/teleperformance-romania/7832