• 29 Jan. 2013
  • 2 min

Cum gestionezi apelul angajatorului.

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

www.recrutam.ro Invata cum sa gestionezi un apel telefonic primit din partea angajatorului pentru a te invita la un interviu sau pentru a afla mai multe despre […]

www.recrutam.ro

Invata cum sa gestionezi un apel telefonic primit din partea angajatorului pentru a te invita la un interviu sau pentru a afla mai multe despre tine.

Cand un responsabil de recrutare te contacteaza, in general are intentia de a te chema la un interviu. Dar daca profita de ocazie pentru a te testa? Indiferent de intentiile sale, tu trebuie sa ai in vedere doua lucruri esentiale in atitudinea ta la telefon: ascultare si prezenta de spirit.

Pentru a putea intelege mai bine cerintele interlocutorului si pentru a putea raspunde la ele, ai nevoie de o ambianta linistita in timpul conversatiei telefonice. Daca esti in trafic sau in mijlocul unei sedinte, nu ezita sa propui angajatorului sa revii cu un telefon de indata ce esti disponibil.

La telefon, angajatorul va acorda atentie modului cum comunici. Ai grija ce limbaj folosesti si pe ce ton vorbesti. Nu utiliza fraze si expresii negative si evita interjectiile si ezitarile in vorbire (“aaa”, “mmm”, “hmm”).

{article-4210.gif}

Daca interlocutorul intarzie in precizarea motivului pentru care te-a contactat, cu siguranta doreste sa te testeze. Acest lucru se intampla mai ales in cazul job-urilor ce necesita siguranta de sine si proactivitate. Pentru a demonstra acest lucru, poti pune tu intrebari, prin care sa-ti arati interesul pentru candidatura respectiva: “Va pot fi de folos cu alte informatii?”, “Aveti nevoie de informatii complementare celor din
CV-ul meu?”.

Unele din cele mai frecvente invitatii la interviu care contin si teste sunt cele pentru candidaturile intr-o limba straina. Daca job-ul pentru care ai aplicat iti solicita cunoasterea avansata a unei limbi straine, responsabilul de recrutare iti poate testa cunostintele direct cu ocazia primei convorbiri telefonice. Avand in vedere ca multi candidati sustin in CV ca stiu limbi straine la nivel avansat, iar in realitate nivelul lor de cunostinte este in cel mai bun caz mediu, testarea cu ocazia primului apel este in avantajul angajatorului, putand astfel face o selectie preliminara a candidatilor, fara a mai pierde timpul de a-i invita la interviu.

Atunci cand iti depui candidatura pentru mai multe job-uri, fii mereu pregatit pentru apelurile telefonice si retine numele firmei si postul pentru care ai aplicat. Una dintre erorile comune este sa nu-ti aduci aminte la telefon de candidatura respectiva si sa pui intrebari de tipul: “Despre ce post este vorba?”, “Unde era publicat anuntul?”, “Cand am aplicat?”. Pentru a evita o astfel de atitudine ce denota lipsa de motivare si de organizare, este bine sa ai tot timpul la indemana un istoric al candidaturilor tale, care sa contina data, compania si numele postului.

De asemenea, este la fel de util sa ai la indemana un CV. Este posibil ca un responsabil de recrutare sa doreasca sa confirme telefonic anumite informatii din CV, sau sa aiba intrebari legate de o anumita specificare in candidatura ta.

Dupa incheierea convorbirii, trimite-i angajatorului un e-mail de multumire pentru conversatia avuta, in care sa-ti manifesti interesul pentru job!

www.recrutam.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply