Te-ai gândit vreodată la birourile open space ca la un stup? Dacă lucrezi dintr-unul, cu siguranță vei găsi unele asemănări. Birourile open space sunt spații excelente pentru a colabora și a socializa cu colegii. Cu toate acestea, uneori, ele pot deveni destul de aglomerate și zgomotoase, făcându-ți dificilă concentrarea.
Află cum să rămâi productiv într-un birou open space și pune în aplicare aceste 10 sfaturi practice:
Investește într-o pereche de căști cu funcția noise cancelling. Cu ele, poți da pe mute zgomotele specifice de birou, precum bâzâitul enervant al imprimantei sau click-urile nesfârșite ale mouse-ului. Și da, funcționează chiar și împotriva vocilor stridente. Este uimitor cum un dispozitiv atât de mic poate transforma o cameră agitată într-un colț de liniște absolută. În plus, le poți folosi inclusiv pentru a asculta sunete albe, care să neutralizeze celelalte zgomote.
Înlocuiește conversațiile colegilor cu muzică pentru a duce la bun sfârșit sarcinile de la job. Ia-ți câteva minute și fă o listă cu melodiile tale preferate, pe care să o asculți atunci când biroul se transformă într-un furnicar de zgomote. Și, dacă simți că ai nevoie de mai multă diversitate, creează câteva playlist-uri pentru diferitele stări pe care-ți dorești să le obții. Fie că vrei să găsești inspirație, să rămâi concentrat, să faci activitățile repetitive mai distractive sau să acoperi zgomotele din birou, există o piesă perfectă pentru fiecare situație. Așa că, pune-ți căștile și dă-i play!
Identifică perioadele în care ai nevoie de concentrare sau când nu dorești să fii deranjat. Adaugă aceste perioade în calendarul tău de lucru, marcându-le ca fiind ocupate sau rezervate. Dacă folosești aplicații de mesagerie, precum Microsoft Teams, Discord sau Skype, folosește funcția de status pentru a-ți indica starea. Setează-ți statusul ca DND sau Busy atunci când dorești să fii lăsat în pace.
Ia în considerare să începi ziua mai devreme decât restul colegilor. Poți să ajungi la birou înainte ca agitația să înceapă și să te bucuri de acele momente prețioase de liniște. Nu-ți face griji dacă nu ești primul care ajunge sau ai un program care nu-ți permite să fii flexibil. De obicei, oamenii nu sunt atât de vorbăreți de la prima oră. În caz că nu ești o persoană matinală, poți să optezi pentru varianta în care vii mai târziu la birou și rămâi după ce majoritatea colegilor au plecat. La finalul zilei, biroul devine din nou liniștit. E firesc, toată lumea vrea să-și termine treaba și să plece acasă. Profită de orele acestea pentru a te concentra pe task-urile dificile, care-ți solicită mai mult atenția.
Găsește un loc liber într-o zonă mai liniștită din birou și lucrează de acolo. Nu te limita la biroul care ți-a fost alocat în prima zi. Chiar dacă nu vei fi singur, vei reuși să te concentrezi mai bine. O altă variantă este să verifici programul sălilor de ședințe. Majoritatea ședințelor sunt programate din timp, iar asta îți permite să-ți faci o idee cu privire la disponibilitatea unei săli doar pentru tine.
Bonus: Dacă lucrezi dintr-o clădire de birouri pe mai multe niveluri, schimbă etajul! Bineînțeles, dacă acest lucru este permis. Astfel, vei avea șanse mai mici să fii distras. Oamenii care nu te cunosc nu vor intra în discuții cu tine sau nu te vor deranja în timp ce lucrezi.
Vorbește deschis cu managerul tău și cere-i permisiunea să îți continui munca de acasă în zilele în care îți este greu să te concentrezi la birou. Asigură-te în schimb că livrezi rezultatele la timp și că nu lași treburile neterminate. În fond, asta contează cel mai mult.
Dacă propunerea de a lucra de acasă e privită cu reticență, nu-ți face griji. Ai opțiuni! Poți să-i propui să lucrezi de la cafeneaua de lângă birou. Ori din cel mai apropiat spațiu de coworking sau bibliotecă. E o cerere mai mică decât să vrei să lucrezi de acasă o zi și poate fi mai ușor de acceptat. În plus, dacă e nevoie de tine la birou, ești la doar câteva minute distanță.
Organizează-ți task-urile în funcție de nivelul de concentrare necesar. Fiecare sarcină are nevoie de o anumită doză de concentrare. Prioritizează sarcinile care necesită cea mai mare atenție și energie pentru orele în care este liniște, cum ar fi dimineața și la final de program. Atunci când biroul este mai aglomerat și există multă activitate în jurul tău, bifează task-urile mai ușoare, cum ar fi răspunsul la e-mail-uri sau întâlnirile informale.
Acordă-ți mici pauze pe parcursul unei zile. Ia-ți un moment și ieși afară pentru o scurtă plimbare sau, dacă poți, relaxează-te pe balcon sau în curte. Poți face câteva exerciții de respirație profundă, te vei simți mai relaxat. Nu uita nici de pauza binemeritată pentru o ceașcă de cafea sau un ceai. Aceasta te va ajuta să-ți recuperezi energia și să-ți menții nivelul de concentrare.
Poți începe prin a-ți pune telefonul pe modul silențios sau să-l ții departe de tine. Închide toate browserele și aplicațiile inutile, lăsând deschisă doar pagina pe care lucrezi în acel moment. Stabilește-ți pauze și asigură-te că în timpul dintre ele lucrezi neîntrerupt. Poți folosi și aplicații de management al timpului pentru a te ajuta în acest sens. Eliminarea distracțiilor pe care le poți controla în mediul de lucru poate reduce semnificativ impactul zgomotelor asupra concentrării tale.
Încearcă să te adaptezi la zgomotul de fond al biroului și dă-ți timp ca să reușești. Curând, sunetul imprimantei și al tastaturii vor deveni doar niște zgomote de fundal. Desigur, nu funcționează pentru toată lumea, dar merită să încerci! Fii răbdător cu tine și amintește-ți că progresul are pentru fiecare propriul ritm.
Și nu uita că este absolut normal să ai și zile în care nu reușești să fii 100% concentrat. În astfel de momente, privește partea bună a lucrurilor. Gândește-te la asta: dacă nivelul tău de concentrare într-o zi e de 60%, iar productivitatea ta reflectă acest procent, se pune că ai dat tot ce ai putut. Practic, 60% devin 100% pentru ziua respectivă!
Iar dacă zgomotul continuă să fie o problemă și simți că nu găsești înțelegere din partea colegilor, accesează eJobs.ro. Găsești peste 29.000 de joburi noi din care să alegi mediul de lucru potrivit pentru tine. Curajul pentru mai bine vine din tine!
Cum să-ți stabilești o rutină matinală pentru a avea succes la job