• 14 Apr. 2015
  • 3 min

Cum sa ai un CV modern, adaptat pentru 2015.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Cerintele si asteptarile angajatorilor si recrutorilor se schimba de la an la an, asadar e bine sa tii pasul cu acestea prin updarea CV-ului conform noilor […]

Cerintele si asteptarile angajatorilor si recrutorilor se schimba de la an la an, asadar e bine sa tii pasul cu acestea prin updarea CV-ului conform noilor reguli. CV-ul este cel mai important tool pe care recrutorii il folosesc pentru a categoriza candidatii. Conteaza design-ul acestuia, precum si personalizarea profilului profesional intr-un mod cat mai original si potrivit pentru domeniul de angajare.

 

Iata ce poti face pentru ca CV-ul tau sa iasa in evidenta:

 

Layout-ul si formatul – Atrage atentia recrutorului inca din primele secunde printr-o asezare in pagina organizata, aerisita si creativa (desigur, in masura in care profesia iti permite acest lucru). Specialistii in marketing, relatii publice, designerii și arhitectii isi pot crea astfel de CV-uri prin care se evidentiaza de restul candidatilor. Am gasit formate atractive pe https://creativemarket.com si http://www.hloom.com/

 

Informatiile bune – la inceput. Structureaza informatiile astfel incat sa te evidentiezi ca un bun profesionist inca de la inceputul CV-ului. Scrie un headline in care sa mentinonezi job-ul pe care il vizezi, cele mai importante realizari si o scurta trecere in revista a calificarilor tale. Ex: In 10 ani de experienta in marketing digital, am gasit solutii creative pentru a creste engagement-ul clientilor cu peste 50%. Acest intro trebuie creat si in functie de obiectivele companiei si de asteptarile acesteia.

Foloseste bold, italic, bullet points si intertitluri pentru a pune in valoare informatiile relevante pentru ca CV-ul tau sa fie usor de citit inca de la prima vedere. Culorile sunt apreciate pentru a atrage atentia asupra competentelor atat timp cat sunt corect alese.

 

Scopul CV-ului. Gandeste-te ca prin respectivul CV vrei sa fii chemat la interviu si sa arati ca esti cel mai bun pentru un anumit job. Incearca sa raspunzi la intrebarea: De ce angajatorul ar trebui sa ma intervieveze? Prin urmare, updateaza profilul tau profesional astfel incat sa pui in valoare cunostintele tale si experienta care corespund cu cerintele job-ului.

 

Vorbeste despre tine! In agentia de recrutare ABC Human Capital apreciem CV-urile personalizate, care spun o poveste a carierei, fara a se pierde in detalii. Totul cu scopul de a arata companiei avantajele pe care le poate avea prin angajarea unui anumit profesionist. Unii dintre candidatii nostri nu se limiteaza doar la a atasa CV-ul, ci vorbesc despre ei chiar in textul e-mail-lui fiind constienti de faptul ca trebuie sa se puna in valoare inca din momentul in care recrutorul deschide e-mail-ul. Fac o scurta prezentare a studiilor si experientei lor si, cel mai important, scriu despre pasiunile lor, despre ce asteptari au de la noul job si cum le-ar placea sa fie acesta. O astfel de abordare ii ajuta in procesul de recrutare. De asemenea, pentru un bun management al timpului, apreciem si scurtele prezentari ale realizarilor, detaliile despre impactul realizarilor asupra business-ului, feedback-ul managementului.

 

Renunta la detaliile despre cerintele job-ului! Am remarcat CV-uri bune, dar mult prea lungi unde realizarile si informatiile relevante pentru profilul postului erau pierdute printre detaliile despre cerintele job-ului. Multi dintre candidati detaliaza responsabilitatile job-ului lor, acestea probabil fiind aceleasi si la angajatul care a ocupat postul inaintea lor. Pentru a eficientiza procesul de recrutare, este suficient sa faci o scurta trecere in revista a responsabilitatilor si sa arati realizarile care te califica pentru un nou job.  De asemenea, daca esti intr-o functie de manager, este suficient sa mentionezi job-urile din ultimii 7-8 ani.  Intr-o astfel de pozitie nu mai este relevant postul de operator call-center de la inceputul carierei tale. Experienta anterioara o poti puncta cu bullets points.

 

Se poarta CV-urile targetate pentru fiecare job. Daca aplici pentru mai multe job-uri, nu folosi acelasi CV! Arata prin fiecare aplicare ca esti acel candidat pe care recrutorul il cauta!

 

Cuvintele cheie. Un nou job inseamna cautare dupa cuvinte cheie in baza de date pentru a gasi acele CV-uri care se potrivesc cu cerintele si titlul job-ului. De aceeea este ok sa folosesti in CV cuvinte cheie care au cautari, sunt specifice job-ului/industriei in care activezi si se potrivesc experientei tale. In cazul in care aplici specific pentru un job iti poti pune in evidenta CV-ul prin updatarea acestuia cu acele cuvinte pe care compania le foloseste in job description si care ti se potrivesc si tie ca profesionist.

 

CV in format prietenos. Recrutorii apreciaza CV-urile in format Word pentru ca acestea pot fi usor de deschis si pot fi trimise si companiilor-client. Acestea nu trebuie sa depaseasca 1 MB pentru a nu incarca casuta de e-mail. In cazul in care CV-ul este mai mare de 1MB din cauza pozei, alege formatul PDF care iti ofera si siguranta ca CV-ul va fi primit exact asa cum l-ai formatat si trimis.

 

CV-ul video. Un aspect este clar: CV-ul video nu il va inlocui niciodata pe cel scris, dar va deveni o anexa importanta a acestuia. Creeaza o scurta prezentare video, nu mai lunga de 30 de secunde in care sa pui in evidenta realizarile tale tale, obiectivele, skills-urile de comunicare. Include link-ul video-ului video in prima parte a CV-ului pentru a avea din start un avantaj.

 

Citeste si alte tips-uri despre CV-uri apreciate in cadrul procesului de recrutare

http://www.recrutaresiselectie.ro/article/cum-alegi-poza-pentru-cv/

 

De Steluța Năstase, Online Marketing Specialist ABC Human Capital

 

A fost util articolul? 0
curriculum vitae

Leave a Reply