Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com Toti avem ceva de vanzare, poate fi un produs, un serviciu, vindem consultanta si social […]
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com
Toti avem ceva de vanzare, poate fi un produs, un serviciu, vindem consultanta si social media este ca un mare hypermarket unde asezam pe raft ceea ce oferim. Cunoastem faptul ca site-urile web 2.0 genereaza trafic foarte mult, sunt comunitati cu mii, sute de mii si milioane de useri si na gandim ca daca plasam acolo cateva link-uri vom avea rezultate instantanee.
Pana la a cumpara, trebuie sa ne gandim la cum sa facem interesant continutul pe care il publicam astfel incat publicul sa il citeasca. Acesta este primul pas fara de care nu ajungem la vanzare cel putin nu utilizand acest mediu.
Pornind de la basics, oamenii achizitioneaza online de la cei pe care ii cunosc, pe care ii plac si in care au incredere. Si de ce in social media ar functiona altceva decat aceasta regula? Insa spre deosebire de un magazin online unde userii intra in special ca sa cumpere, conturile social media ale magazinului ar trebui sa se ocupe mai degraba de construirea unei relatii cu userul decat de vanzarea in sine.
In e-mail marketing prin oferirea de continut de calitate in newslettere creezi reciprocitate in mintea consumatorului si atunci cand transmiti un mesaj de vanzare el va fi cu siguranta mult mai receptiv.
In social media, este bine ca din 10 postari, 1 maxim 2 sa fie legate de vanzare, restul sa fie informative, incluzand foto si video despre industrie, infografice, intamplari funny, virale astfel incat sa determini audienta sa devina activa. De cele mai multe ori, utilizatorii retelelor sociale isi doresc un link ce sa conduca la un review al produsului si nu imediat la pagina de vanzare. Asta isi doresc ei. Aici mai intervin cateva elemente de statistica: in mintea oricarui consumator intra 7 branduri in acelasi timp si in media pentru a determina actiune din partea unui utilizator trebuie sa-l aduci pe site de 7 ori.
De asemenea, social media este un instrument excelent pentru SEO si ajuta foarte mult in strategii de dominare a nisei iar pentru promovarea de afaceri la nivel local este o mina de aur punand la dispozitia micilor intreprinzatori unelte majoritatea gratuite dar care pot face diferenta.
Limbajul de comunicare in social media este cel al generatiilor X si Y unde se utilizeaza mesaje tip SMS (Twitter, pana in 140 caractere), mult foto si video si unde sunt evitate textele lungi. Suntem intr-o noua economie in care social media defineste de fapt modul in care functioneaza internetul.
Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Cateva dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori), agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk si http://www.ghidulretelelorsociale.ro.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu
Facebook: http://www.facebook.com/adrianniculescucom
Youtube: http://www.youtube.com/adrianniculescucom
Twitter: http://www.twitter.com/adiniculescu