• 26 Apr. 2016
  • 3 min

Cum să conduci inteligent angajaţii cu mai multe abilităţi decât tine

Micromanagementul poate fi un obicei costisitor pentru coordonatorii unui business, fie el mic sau mare. Recrutarea oamenilor talentați și recunoașterea acestora face echipele fericite și managerii mulțumiți.

„Dacă fiecare angajează oameni mai mici decât noi, am putea deveni o companie de pitici. Dar dacă fiecare angajează oameni mai mari decât noi, vom deveni o companie de giganţi”, spunea cunoscutul om de publicitate, David Ogilvy.
Timpul, încrederea şi răbdarea angajaţilor sunt puse rând pe rând la încercare de către micromanageri, iar statisticile arată că 75% dintre oameni pleacă din companie tocmai pentru că nu există leadership, notează Recruiter.com.
Angajaţii care nu sunt controlaţi constant şi sfătuiţi ce să facă sunt şi cei mai productivi, iar managerii şi business-ul în sine au de învăţat şi de progresat cu o atitudine mai relaxată. Dacă eşti deschis să angajezi oameni cu mai multe abilități decât tine, nu înseamnă încălcarea principiilor și nici o dovadă de slăbiciune, ci atenție la nevoile companiei pe care o conduci.
Porneşte la drum alături de angajaţi talentați pe care îi poţi motiva uşor, cu abordarea potrivită:

Angajează-i pe cei mai buni

 

Identifică abilităţile de care are nevoie echipa ta şi recrutează cei mai buni oameni care pot să aducă valoare. Pentru a se integra bine în echipă, e nevoie să urmăreşti ca noii colegi să aibă şi acele trăsături de caracter ale oamenilor care fac performanţă în prezent. Iar recrutarea poate fi o reuşită dacă alegi persoanele deschise să înveţe şi le eviţi pe cele cu atitudinea: „Eu le ştiu pe toate”.

Inteligenţa colaborativă

 

Alege colegi care sunt orientaţi spre munca în echipă alături de care te vezi lucrând. Cel mai plăcut este ca în exprimare să folosiţi persoana I plural (noi) şi mai puţin persoana I singular (eu) pentru a crea o companie exact ca o familie. Aici întrebările şi micile conflicte sunt constructive, iar managerul arată prin atitudine şi exprimare ca îşi asumă responsabilităţi alături de colegii săi.

Dialogul, mult mai prietenos decât monologul

 

Eşti în faţa unui raport, iar descifrarea lui nu îţi este tocmai prietenoasă. Tot ceea ce contează pentru a fi apreciat de echipă este să recunoşti că nu ai expertiza necesară şi să ceri sfatul persoanelor mai experimentate din echipă.
Cel mai potrivit este să creezi un dialog cu echipa şi nu un monolog. Sigur îţi doreşti să afli informaţii noi şi să identifici unde există probleme, iar o întâlnire în echipă în care pui întrebări şi colegii îţi spun care sunt principalele probleme poate fi chiar motivantă.

Spune-le ce să facă, nu cum să facă

 

Misiunea ta este să te asiguri că echipa lucrează la cele mai importante proiecte, să prezinţi ideile tale şi să fii deschis ideilor colegilor. Odată ce aţi agreat prioriăţile, lasă-le libertatea de a decide cum pot să-şi atingă obiectivele cu menţiunea că eşti mereu la biroul de lângă ei.

Acceptă feedback-ul

 

Să ceri şi să accepţi feedback-ul din partea colegilor este chiar o abilitate importantă chiar şi în decizia de angajare. Cel mai bine este să-ţi exprimi opinia în zona ta de expertiză şi să fii deschis părerilor obiective ale colegilor astfel încât luaţi cea mai bună decizie pentru companie.

Adaugă valoare

 

Chiar dacă nu eşti tocmai cel mai bun om tehnic aflat într-o poziţie de management, există nenumărate modalităţi prin care poţi fi un şef plăcut de echipă. Pe lângă deschiderea către sfaturile avizate, contează modul în care aduci membrii echipei împreună, modul în care comunici şi perspectiva pe care o oferi colegilor. De asemenea, dorinţa de a-i ajuta să avanseze în carieră şi întrebările: „Ce vrei să înveţi, în ce direcţie vrei să te dezvolţi?” adaugă valoare echipei şi din manager devii un mentor plăcut.

Oferă spaţiu angajaţilor

 

Atât prin atitudine, cât şi prin spaţiul ales, creează un mediu propice exprimării ideilor. De multe ori este bine să faci un pas în spate şi să laşi lucrurile să se întâmple. Rolul tău este să laşi libertate şi să creezi transparenţă.

Ei au învățat importanța recunoașterii talentelor

 

Tony Hsieh, CEO-ul Zappos, unul dintre cele mai mari magazine online de încălțăminte din SUA, menționează că a pierdut 100 de milioane de dolari în 11 ani din cauza deciziilor de angajare mai puțin inspirate pe care le-a luat. Odată ce a conştientizat acest lucru, a schimbat procesul de recrutare. Pe lângă interviul cu specialistul HR a cărui misiune este să identifice dacă candidatul are calificările necesare, a fost adăugat și un interviu separat prin care identifică acei candidați potriviți culturii companiei. Cu ajutorul celor două interviuri a fost redus riscul de a recruta manageri individualiști care nu recunosc angajații talentați.
Neil Patel, unul dintre cei mai cunoscuți specialiști în marketing online din lume, recunoaște că are nevoie de oameni care să fie mai inteligenți decât el când vin la job. Este unul dintre managerii care a învățat să facă un pas în spate și vrea să aibă manageri care pot crea echipe și pot conduce business-ul în absența sa. Prin angajarea și training-ul talentelor, Neil Patel știe că își poate atinge obiectivul.
Eric Schmidt, președinte executiv la Google, povestește că este imposibil să crești dacă nu te înconjori de oameni talentați. Spune că suntem media celor cinci oameni alături de care ne-am petrecut mai mult timp. Cum managerii petrec mai mult timp cu angajații decât cu soțiile, este recomandat să se asigure că oamenii pe care îi angajează îi va ajuta să-și atingă noi limite și să crească business-ul, notează Growtheverywhere.com.

A fost util articolul? 1
angajati

Leave a Reply