• 5 Sep. 2006
  • 2 min

Cum sa creezi stiri din nimic.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Nu te-ai saturat sa tot auzi cat de usor este sa obtii publicitate pe gratis? Ai pus in aplicare sfaturile pe care le ofera majoritatea acelor […]

Nu te-ai saturat sa tot auzi cat de usor este sa obtii publicitate pe gratis? Ai pus in aplicare sfaturile pe care le ofera majoritatea acelor “guru” in relatii publice? Crudul adevar este ca nu poti sa redactezi un comunicat de presa despre subiecte mai vechi cu privire la afacerea ta, si sa trimiti acest comunicat pe pagina principala a site-ului Fortune Small Business. Nu trebuie sa procedezi astfel. Dar cum ar trebui sa procedezi si ce ar trebui sa faci daca ai nevoie de publicitate, dar nu ai nici un subiect de actualitate?

Publicitatea are si un alt aspect. O poti crea daca te afli intr-un impas si nu este prea greu sa faci acest lucru. Iata cateva sugestii pe care le poti folosi pentru a obtine publicitate gratuita pentru mica ta afacere.

Ofera o donatie pentru o cauza nobila

O femeie (care tinea si cursuri de afaceri) a oferit doua burse unei facultati din cadrul comunitatii locale pentru studentii saraci. La acestea se adaugau doua luni de pregatire pe gratis in domeniul afacerilor pentru studentii merituosi. Cu ajutorul facultatii, a stabilit criteriile de acordare a burselor.

Au fost trimise, de asemenea, comunicate de presa si mass media a luat “foc”. Si pe buna dreptate – tuturor le place sa auda de oameni care ii ajuta pe cei defavorizati. Autoarea donatiei a beneficiat de multa publicitate gratuita si a capatat o imagine importanta de lider al comunitatii.

Asociaza-ti produsul sau serviciul cu o stire importanta la nivel local sau national

Iata, spre exemplu, doua dintre problemele ingrijoratoare care se aflau in atentia mass mediei inainte de 11 septembrie: saltul ascendent al ratei somajului (mai ales in domeniile de inalta tehnologie) si criza de energie din California. Daca produsul sau serviciul tau poate oferii solutii uneia din aceste probleme (chiar si solutii marunte) ai o sansa mai mare sa obtii publicitatea dorita.

Poate detii un serviciu de redactare de CV-uri care are foarte mult succes din diverse motive. Redacteaza-ti comunicatul astfel incat sa oferi o solutie crizei somajului (fara a-ti face reclama in mod deschis) si s-ar putea sa atragi atentia unor jurnalisti.

Mentine-te la curent cu evenimentele de sezon

Schimbarea sezonului intra mereu la capitolul de stiri. Vara vei gasi articole pe tema sigurantei in calatoriile de vacanta sau despre cele mai bune oferte ale companiilor aeriene. La sfarsitul anului, apar mereu stiri despre rezolutiile pe anul viitor. Toamna este o perioada foarte potrivita pentru afacerile despre gradinarit, o ocazie buna de a reaminti celor interesati sa planteze acum pentru a avea o priveliste minunata pe teren la primavara.

Daca firma ta poate oferi informatii viabile in legatura cu evenimentele de sezon, un comunicat de presa ar putea fi util. Daca redactezi un comunicat de presa care subliniaza cum agentia ta de turism online a oferit mereu clientilor o “vacanta in siguranta” care a “facut valuri” in trecut, s-ar putea sa captezi atentia mass mediei la nivel local (sau chiar national).

Cel mai important este sa-ti folosesti imaginatia. Urmareste ziarele, posturile de televiziune si revistele. Observa ce fel de articole publica si compune un comunicat care sa se incadreze in acel tipar. In curand, vei reusi sa creezi stiri din orice si sa obtii publicitate pe gratis facand acest lucru.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply