• 3 Aug. 2016
  • 4 min

Cum să faci SEO pentru CV-ul tău și să găsești mai ușor un job

O căutare eficientă a jobului presupune şi realizarea CV-ului tău, ţinând cont de regulile SEO, care pot contribui la întâlnirea prietenoasă dintre cerere și ofertă.

SEO sau Optimizarea pe motoarele de căutare este potrivită pentru siteurile companiilor, dar și pentru tine. Google și acele sisteme inteligente de citire a CV-urilor te pot descoperi ca un candidat cu atuuri. Acestea identifică nu numai cuvintele cheie, ci și acel contexte adecvate și relevante pentru un job (de exemplu, Adobe Photoshop este perceput ca o abilitate tehnică).
Așadar, cea mai importantă etapă a campaniei tale SEO este să găsești acele cuvinte cheie care te ajută să te remarci. O cercetare a joburilor din industrie te ajută să identifici cuvintele cheie potrivite. Similar unui site care are nevoie de linkuri, la fel și CV-ul tău obține mai multă credibilitate dacă adaugi profilele tale din rețelele de socializare. Dar cea mai importantă poveste despre SEO este să inserezi cuvintele cheie în mod natural în CV și să eviți situațiile în care acestea ar putea să distragă atenția recrutorilor.

Cum să faci SEO pentru CV-ul tău

Începe cu buna selecţie a cuvintelor cheie şi cu plasarea lor în cele mai bune locuri din CV (în titlul tău profesional, în jobul tău actual şi în categoriile relevante din CV). Dacă recrutorul caută un candidat experimentat în folosirea Adobe Photoshop, iar aceste cuvinte nu se regăsesc întocmai în CV-ul tău, poţi trece cu uşurinţă pe lângă un job bun.
Pentru a defini aceste cuvinte cheie pentru jobul şi pentru industria în care lucrezi e bine să analizezi mai multe joburi pe care le primeşti în newsletter.  Astfel, vei şti că, de exemplu pentru PR este important să ai în CV bune abilităţi de folosire a Microsoft Office, iar pentru arhitectură, este important să cunoşti software-ul de design AutoCAD. Este bine să faci și un research cu ajutorul Google Keyword Tool și să vezi ce cuvinte cheie au cele mai multe căutari. În funcție de rezultatele afisate, stabilește cel mai potrivit titlu al jobului.

Cele mai importante categorii de informații unde merită să inserezi cuvinte cheie relevante:

 

Titlul tău profesional. Este fix acea denumire care apare sub numele tău pe eJobs.ro. Așa cum siteurile sunt găsite mai ușor și accesate datorită headline-urilor relevante, poți adopta aceeași tactică și pentru recrutori, scrie Themuse.com/advice.
Pentru motoarele de căutare și pentru recrutori, titlul profesional care arată calificarea ta este cea mai importantă combinație de cuvinte cheie din CV-ul tău. Dacă ești în dubiu în privința celor mai relevante cuvinte cheie poți alege două variante cu slash între ele: de ex.: Project Manager/Senior Project Lead. Este important să folosești același titlu în CV, dar și pe rețelele de socializare pentru ca profilul tău să fie ușor de găsit și să-ți crești vizibilitatea profesională.

Locația. Este un indiciu important pentru recrutorii aflați în căutarea unor candidați din anumite zone ale țării. Te avantajează și te ajută să primești oferte de joburi nișate pe specializarea ta.

Industria în care lucrezi. Oferă în CV o combinație de cuvinte cheie, de ex.: inginerie civilă, inginerie mecanică, cercetare de piață care ajută în găsirea mai ușoară a CV-ului tău.

Titlul jobului curent și titlurile joburilor anterioare. Alege titluri standard care sunt căutate, precum: specialist marketing, asistent medical și evită denumirile creative care pot fi folosite mai mult în industria publicității, precum: chief of creative minds.

Descrierea jobului. Gândește ca un scriitor de conținut pentru web și folosește bullet points pentru responsabilitățile tale și pentru realizările de la un job. Din cele câteva secunde, pe care un recrutor le folosește pentru a vizualiza un CV în prima fază, cuvintele cheie și așezarea lor potrivită te ajută să-i captezi atenția şi să îl determini să dedice mai mult timp profilului tău.

Numele angajatorului actual, precum și a foștilor angajatori te ajută, din perspectivă SEO, mai ales când ai lucrat pentru companii notabile și apreciate sau lucrezi într-un domeniu nișat, iar competitorii vânează fix angajați dintr-o anumită companie pentru a-i atrage în echipa lor.

Limbile străine. Este important să le menționezi și chiar poți face diferența dacă în CV-ul tău apar acele limbi străine exotice precum: chineza, japoneza, norvegiana sau suedeza. De asemenea, CV-ul poate fi optimizat SEO și dacă indici nivelul de cunoștințe pentru fiecare limbă străină, precizează Job-hunt.org.

Hyperlinkurile. În web, linkurile unor surse credibile cresc timpul alocat citirii unui articol și contribuie la creșterea page rank-ului, notează Themuse.com/advice. În CV, hyperlinkurile ajută recrutorii să descopere că ești un candidat relevant și implicat. Include linkurile siteului personal, linkurile siteurilor care prezintă portofoliul tău, precum și linkurile articolelor pe care le-ai scris. Relevante sunt și aplicațiile dezvoltate, precum și CV-ul video.

Social Media. Pe un site, widgeturile rețelelor de socializare te ajută să dai share sau like conținutului și să îmbuntățești strategia SEO. În CV, menționarea profilului din social media arată personalitatea ta, cunoștințele din domeniu și ajută la construirea brandului personal, mai ales dacă vizezi joburi în social media, marketing. 

Voluntariatul. Scrie că ai fost voluntar și ce activități ai făcut concret. De multe ori, te ajută să acoperi lipsa de experiență.

Abilitățile. Alege acele competențe specifice industriei în care lucrezi care joacă un rol cheie în potrivirea ta cu cerințele jobului (ex. Microsoft Word, management de proiect)

Permisul de conducere te ajută, mai ales, când vrei un anumit job, care, de obicei, implică deplasări sau vizezi o anumită companie unde te bucuri de un pachet de beneficii generos.

Certificări precum Adwords, Oracle sau Scrum Master oferă un plus CV-ului tău și îl ajută să se diferențieze în căutare.

Cum să optimizezi căutarea unui job

 

Alege agregatoarele de joburi care au milioane de locuri de muncă şi fac trimitere spre siteurile companiilor sau spre portalurile de joburi. Agregatoarele îţi permit să foloseşti filtre după numele jobului, numele companiei şi locaţie, scrie Forbes.com. Tot aici poţi folosi şi căutarea avansată şi să alegi rezultate în funcţie de relevanţă sau data publicării anunţului. La căutarea avansată, poţi folosi chiar şi abrevieri ale funcţiilor precum CFO (Chief Financial Officer).

Foloseşte opţiunea Conectează-te cu Facebook. Decât să pierzi timp şi să încerci să-ţi aduci aminte parola, pe eJobs.ro ai opţiunea de a te înregistra cu Facebook şi de a accesa contul tău profesional cu aceleaşi date ca în reţeaua de socializare.

Din Facebook te poţi conecta rapid şi la motorul de căutare joburi. De exemplu, eJobs are opţiunea Caută job inserată chiar în Facebook. Îţi permite să cauţi job exact ca pe site, fără a fi nevoie să schimbi taburile pentru navigare.

Folosește opțiunea Setări alerte pentru a primi newslettere targetate, în funcție de interesele tale. eJobs.ro îți trimite alerte de joburi, Alerte căutari salvate, Newsletter Carieră, Notificare ori de câte ori CV-ul tău este vizualizat și Newsletter comercial de la partenerii eJobs. Este nevoie doar să bifezi opțiunea Activ.

A fost util articolul? 1
CV
  • AvatarPop Sorin zice

    Articole foarte bune și utile.Multumesc.

Leave a Reply