• 5 Apr. 2006
  • 2 min

Cum sa realizezi o analiza SWOT.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Pentru compania si pentru clientii tai: Ceea ce este placut la o analiza SWOT, este ca iti ofera o perspectiva asupra continutului afacerii tale, fie ca […]

Pentru compania si pentru clientii tai:

Ceea ce este placut la o analiza SWOT, este ca iti ofera o perspectiva asupra continutului afacerii tale, fie ca esti un designer liber profesionist, fie presedintele–director general al unei corporatii multinationale.

Le poti oferi clientilor tai obisnuiti o analiza SWOT gratis.

Analiza poate fi orientata spre marketing, publicitate, tehnologie, Internet si chiar pe educarea salariatului sau a clientului. Cooperand cu clientul in pregatirea analizei SWOT vei ajunge sa ii cunosti afacerea mai bine. Si sa preiei un plan de actiune care sa se concretizeze intr-o afacere ulterioara pentru tine; din moment ce este un exercitiu realizat in cooperare, nu e nevoie sa vinzi rezultatul clientului.

O analiza SWOT este un mod concret de a-ti identifica Punctele tari si Punctele slabe. De a defini Oportunitatile sau Amenintarile cu care te confrunti.

Este usor, cu o cercetare inteligenta. Si o data incheiata, vei sti ce trebuie sa faci pentru a deveni mai competitiv.

Pentru a conduce o analiza SWOT, noteaza cateva raspunsuri la urmatoarele intrebari.

Punctele Tari:
– De ce avantaje dispui pentru a atrage personal de calitate, pentru a-ti presta serviciul sau chiar pentru a face ceea ce faci ?
– Ce faci foarte bine ? Exista un lucru pe care il realizezi mai bine decat altii ? Mai bine decat toti ceilalti ?
– Priveste atat din perspectiva proprie, cat si din cea a persoanelor cu care ai de-a face. Nu fi modest, fii realist. Asigura-te ca ai abordat subiectele principale: resurse umane, tehnologie, marketing sau finante.

Punctele Slabe:
– Ce ar trebui sa fie imbunatatit ?
– Ce nu faci bine ?
– Ce ar trebui sa eviti pentru a nu repeta greselile din trecut ?
– Vad alte persoane puncte slabe pe care tu nu le observi ? Concurentii tai se descurca mai bine – Este esential sa fii realist si sa te confrunti cu adevarurile neplacute cat mai curand.

Oportunitati:
– Unde poti identifica, sau cum poti crea un avantaj concurential ?
– Care sunt directiile strategice majore ale afacerii tale ?
– Consolidare / Diversificare ?
– Specializare / Generalizare ?

Oportunitatile pot proveni din:
– Schimbarile tehnologice.
– Schimbari ale normelor sociale, ale profilurilor populatiei si a stilurilor de viata
– Schimbari ale curentelor artistice
– Schimbari ale cererii pentru anumite tipuri de servicii, probabil legate de influenta deosebita a Internetului.

Amenintari:
– Cu ce obstacole te confrunti ?
– Ce actiuni ale concurentilor tai ar cauza pierderi de clienti, de furnizori sau diminuarea cotei de piata ?
– Se schimba specificatiile postului sau ale produselor si serviciilor tale ?
– Este schimbarea de tehnologie amenintatoare pentru pozitia ta pe piata ?
– Ai probleme cu cash-flow-ul ?

Acum sintetizeaza tot ce ai invatat si cumuleaza informatia intr-un Plan de Actiune – un document strategic care identifica actiunile prioritare ale unei intreprinderi ca reactii prompte la analiza SWOT.

A fost util articolul? 3

Lasă un răspuns