• 27 Aug. 2013
  • 3 min

Cum sa utilizezi marketing-ul mobil prin continut intr-un proiect online

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu http://www.adrianniculescu.com   O mare parte din specialistii in marketing si PR au dificultati in a utiliza […]

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs.ro de Adrian Niculescu
http://www.adrianniculescu.com

 

O mare parte din specialistii in marketing si PR au dificultati in a utiliza marketing-ul mobil prin continut pentru promovarea unui business. Pentru ei si nu numai am realizat arrticol in care am adaugat toate elemntele ce trebuie luate in considerare.

1. Analiza

Acesta este cel mai important aspect al planului de marketing prin continut. Initial, sunt 3 intrebari pe care trebuie sa ti le pui:

– Ce fel de continut utilizezi in mod curent pentru a-ti promova firma si cum s-ar putea incadra in planul pentru continut mobil?
– Ce strategii prietenoase cu mediul mobil utilizezi in prezent? De exemplu, retelele sociale;
– Care sunt obiectivele pentru continutul mobil? De exemplu, sa cresti vanzarile;
– Care este audienta ta? In timp ce majoritatea afacerilor pot beneficia de pe urma marketing-ului mobil prin continut, afacerile care targeteaza femeile si clienti pe plan local, pot avea cel mai mult de castigat;
– Este site-ul tau compatibil cu dispozitivele mobile?

2. Video

Astazi multe telefoane si dispozitive mobile sunnt optimizate pentru vizionare de continut video. De asemenea, este continutul cel mai usor de livrat printr-un dispozitiv mobil. Poate deveni viral foarte repede si oferi beneficii importante audientei si prospectilor tai. Iata cateva intrebari de luat in considerare daca vrei sa oferi continut video catre audienta mobila:
– Ce continut poti oferi prin video? De exemplu, pot oferi demonstratii de tipul “how to” sau educatie?
– Vei crea continutul sau vei angaja pe cineva sa se ocupe de asta?
– Cat de des vei livra continut video? Vei face un video disponibil pe saptamana, lunar, ce este mai aproape de realitate?
– Este bine de stiut ca poti combina continutul video si alte forme de continut prin intermediul social networking;

3. Social Networking

Social networking este una dintre cele mai populare doua activitati ale utilizatorilor de dispozitive mobile. Cealalta activitate populara este downloadarea de aplicatii de care vom scrie imediat. Daca esti deja participant activ in social media, de exemplu pe Facebook, atunci integreaza asta in planul de mobile marketing. Este usor si de luat in considerare.

4. Noutati

Multi utilizatori primesc stirile pe dispozitivele mobile. Poti intra in aceasta zona prin oferirea unui news feed. Poti de asemenea sa incurajezi participarea regulata prin blogging si sa motivezi cititorii sa se aboneze prin readerul lor. Cei mai multi oameni acceseaza atat mailul cat si readerele de pe dispozitivele mobile. Continutul regulat livrat prin RSS va asigura o conectare consistenta la audienta ta indiferent daca utilizeaza dispozitive mobile sau computerul.

Daca nu ai un blog, considera sa adaugi unul la site-ul tau. Fii sigur ca ai posibilitati de abonare pentru ca noile postari sa poata fi accesate prin mijloacele pe care ei le aleg: reader, e-mail sau link direct.

Daca nisa ta este legata de informatii de actualitate/ stiri/ noutati considera adaugarea unui news feed la site-ul tau pentru a incuraja cititorii sa se aboneze.

5. Continut generat de utilizatori

Multi oameni sunt foarte activi in social media de pe dispozitivele lor mobile. Ei transmit texte, stau pe chat si participa in social  media. Poti imbratisa acest trend prin oferirea unui chat room sau forum pe site-ul tau. Acesta va antrena utilizatorii si iti va construi comunitatea.

Marketeaza forumul/ chat room-ul tau prin social networking si integreaza-l cu alte strategii de marketing.
Considera sa angajezi un moderator al forumului daca nu ai timp sa te implici personal pe forum sau pe chat room. O prezenta a afacerii/ brandului este esentiala.

6. Aplicatii

Aplicatiile au devenit cel mai avangardist capitol al dispozitivelor mobile.

Studiaza cum poti dezvolta o aplicatie care sa intalneasca necesitatile clientilor si prospectilor;
Aplicatiile nu trebuie sa fie complicate. Ceva simplu precum “cuvinte celebre”in fiecare zi poate fi de valoare si simplu de creat.

Considera cum ai putea sa marketezi aplicatia si sa-ti anunti prospectii de existenta ei.

7. Promotii

Un alt capitol popular al continutului mobil sunt promotiile, cupoanele si ofertele speciale.

Considera cum ai putea sa livrezi ofertele: mesaje text, MMS sau via o aplicatie.

Conecteaza promotiile si ofertele speciale cu lansari de produs pentru cresterea veniturilor. Uita-te la catalogul tau de produse si servicii si ia in considerare crearea unei oferte sau promotii lunare.

8. Download-uri

Dupa cum tehnologia continua sa evolueze, multi utilizatori sunt capabili sa downloadeze si sa studieze continut pe dispozitivele mobile. Inseamna ca poti oferi continut precum:

– rapoarte speciale;
– lectii sau cursuri livrate pe mobil;
– carti digitale;
– liste, how to’s;
– interviuri livrate via audio, video sau print;
– teleseminarii;
– newslettere;

9. Monetizare

Poti monetiza continutul tau sau sa-l oferi gratuit. Decizia depinde se strategia pe care o urmaresti. Considera:
– link-uri de afiliat
– publicitate
– pay per click
– monetizare continut – pentru aplicatii si prin abonament/ membership;

10. Analiza

Da, din nou analiza. Analizele sunt esentiale pentru a stii ce continut mobil este eficient si sa te ajute sa-ti atingi obiectivele.

Defineste-ti obiectivele;
Creeaza masuratori;
Stabileste un plan pentru a analiza datele. De exemplu odata pe luna sau trimestru;
Rafineaza-ti continutul si strategiile pentru un succes optim;
Planifica si lanseaza cate o forma de continut pentru a asigura focus 100% si succes maxim. Alegele pe acelea care iti ating obiectivele, bugetul skills-urile si necesitatile audientei.

___________________________________________________________________________________________________________________

Un material redactat in exclusivitate pentru eJobs de Adrian Niculescu.
Adrian Niculescu este antreprenor, trainer, business coach si specialist in strategie social media marketing. Cateva dintre proiectele in care este implicat Adrian sunt Academia Feed Forward – http://www.feedforward.ro (cursuri si resurse pentru manageri, profesionisti si antreprenori), agentia digitala Mushbloom – http://www.mushbloom.co.uk si http://www.ghidulretelelorsociale.ro.
Blog personal http://www.adrianniculescu.com
Linkedin: http://ro.linkedin.com/in/adrianniculescu

A fost util articolul? 0

Leave a Reply