• 13 Jun. 2016
  • 4 min

eMAG se pregătește să treacă de 2.000 de angajați în 2016

Cristina Șolea_eMAG
Autor
Liviu Florea
Liviu Florea „Oameni” înseamnă mai mult decât „resurse umane” ... Arată mai mult

eMag recrutează 300-400 de oameni în 2016, an la finalul căruia va depăși 2.000 de angajați în România, Bulgaria, Polonia și Ungaria.

Retailerul online eMAG, care a ajuns la peste 1.700 de angajați în România, Bulgaria, Polonia și Ungaria, cele patru piețe pe care activează, va recruta 300-400 de oameni noi în 2016.

„Businessul eMAG este în continuă creștere, așa că mereu suntem în căutare de oameni talentați, cu atitudine pozitivă și proactivă, care să înțeleagă filosofia eMAG și să își dorească să lucreze în avangarda e-commerce-ului din Europa de Est. Recrutăm oameni pentru mai multe departamente, dar căutăm cu precădere specialiști în zona de tehnologie, data scientists și business intelligence”, declară Cristina Șolea, manager de recrutare în cadrul eMAG, afacere controlată de grupul sud-african Naspers. Ea răspunde de toate procesele de recrutare derulate de retailerul online în România și are în subordine cinci oameni.

Cristina Șolea_eMAG

Cristina Șolea are cinci oameni în subordine.

 

eMAG și-a crescut constant numărul de angajați în ultimii ani, în condițiile în care marea ambiție a lui Iulian Stanciu, șeful businessului, este ca retailerul online să atingă vânzări de un miliard de euro până în 2017. eMAG a înregistrat cea mai spectaculoasă evoluție a numărului de angajați în 2014, an pe care l-a terminat cu 1.015 salariați, aproape dublu față de 2013.

Pe baza evoluției anunțate de Cristina Șolea, 2016 va fi primul an, din perioada 2014-2016, în care eMAG va înregistra o creștere mai puțin accelerată a numărului de angajați.

Provocări în recrutare

 

În prezent, retailerul online are mai multe poziții deschise, în toate departamentele businessului. „Diversitatea departamentelor presupune o serie de particularități care se pot regăsi și în procesele de recrutare. De exemplu, procesul de recrutare pentru roluri tehnice poate fi mai greu, dar nu imposibil, mai ales în contextul în care piața de tehnologie este foarte competitivă. De asemenea, o altă provocare vine din specificul industriei e-commerce, care este relativ tânără în România. De exemplu, în zona comercială, sunt puțini candidați care să aibă expertiză pe zona de online. Încă primim CV-uri în format Europass, dar se întâmplă de multe ori să te oprești din ceea ce faci pentru că ai în fața ta un CV mai creativ, care spune o poveste interesantă despre aplicant.  De multe ori, ca și în alte companii, oamenii aplică pentru un job, trimit CV-ul, dar nu trec în CV toate datele reprezentative pentru experiența lor. Aici apar dezavantaje atât pentru candidat, dar și pentru angajator, care nu reușește să aibă în față o imagine completă legată de abilitățile și experiența candidatului”, afirmă Cristina Șolea.

Specialiștii în recrutare angajați la eMAG apreciază foarte mult candidații care, prin intermediul CV-urilor lor, reușeșc să spună o poveste. „Ani de zile am auzit spunându-se că CV-ul este ca o carte de vizită. Nimic greșit până aici. Doar că ar trebui să fie mai mult decât această carte de vizită neutră, ar trebui să fie chiar o poveste, în care, dintr-o singură citire, reușești să cunoști persoana care ți-a trimis CV-ul. Faptul că un candidat reușește să expună concret povestea lui într-un CV, cu o structură logică în spate, ne ajută pe noi să identificăm de la început persoana potrivită”, menționează Cristina Șolea.

Angajați_eMAG

eMAG are foarte mulți angajați tineri.

 

Un proces de recrutare la eMAG poate dura de la câteva zile, la câteva luni, în funcție de particularitățile fiecărui rol, de etapele de selecție și de interacțiunea avută cu candidații. „Putem în câteva zile să ne găsim candidații potriviți pentru rolurile de call-center, care sunt entry-level, dar la fel de bine putem să stăm câteva săptămâni sau luni pentru rolurile care sunt din zona de management sau rolurile în care îți cauți un expert pentru un anume departament. Pe scurt, pentru zona operațională putem discuta de câteva zile, pentru zona de specialiști procesul de recrutare durează câteva săptămâni, iar pentru zona de management procesul de recrutare poate dura și câteva luni”, precizează Cristina Șolea.

eMAG folosește instrumente variate de recrutare, de la anunțuri de joburi publicate pe propriul site de recrutare (cariere.emag.ro) sau pe eJobs, până la colaborarea cu firme specializate pe atragerea de forță de muncă.

Peste 1.000 de candidați pe 20 de locuri de internship

 

Retailerul online recrutează atât candidați cu experiență, cât și studenți sau proaspăt absolvenți de facultate, care își fac loc pe poziții de entry-level. eMAG organizează, anual, un program de internship, care constituie una dintre principalele surse de candidați tineri pentru organizație. Ediția de 2016 a programului de internship pune la bătaie 20 de poziții, în București, Iași și Craiova, pentru șase arii de business – software development, web & mobile platforms, targeting search & listing, comercial platform, finance și HR.

„Majoritatea celor care au participat în cadrul edițiilor anterioare, din 2014 și 2015, au rămas în echipa noastră. Oferim șanse reale tuturor internilor de a rămane pe termen lung la noi. Și anul acesta, cu siguranță, cei mai talentați ne vor completa echipa la finalul programului de internship”, arată Cristina Șolea.

Peste 1.000 de tineri și-au depus, între 16 mai și 3 iunie 2016, candidatura pentru unul dintre cele dintre cele 20 de posturi de intern scoase la concurs de eMAG. Candidații vor fi evaluați pe parcursul lunii iunie, pentru ca în iulie și august să aibă loc perioada de internship. Procesul de recrutare al internilor cuprinde mai multe etape: triere în funcție de CV, teste de inteligență, teste specifice departamentului pentru care au aplicat și diverse interviuri față în față, cu reprezentanții eMAG.

„În fiecare an, propunem un număr de poziții de internship în funcție de nevoile pe care le identificăm la nivel de organizație, de aceea, de la an la an, fie se schimbă departamentele în care are loc programul, fie numărul de poziții din cadrul departamentelor. Până acum, departamentul care și-a păstrat prezența de fiecare dată este cel de software development, unde căutăm cel mai mare număr de studenți. Pe lângă software development, am alternat între marketing, platforme, HR și finance. În plus, în fiecare an se schimbă și procesul de recrutare, pentru că ne dorim să oferim o experiență unică de fiecare dată”, apreciază Cristina Șolea.

eMAG are circa 1.400 de angajați în 13 orașe din România, iar restul lucrează în Bulgaria, Ungaria și Polonia.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply