• 21 Mar. 2017
  • 4 min

Exemplu de bună practică: Cum a recrutat NTT Data România peste 500 de IT-iști într-un an

Angajatii NNT Data Romania la birourile lor
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

NTT Data România, furnizor de servicii și soluții software, a recrutat peste 500 de IT-iști în 2016 și își dorește să angajeze încă pe atât și în 2017.

Furnizorul de servicii și soluții software NTT Data România (fosta companie EBS România), parte a grupului japonez NTT Data, a reușit să recruteze peste 500 de IT-iști în 2016, în condițiile în care companiile de pe piața locală dornice să angajeze oameni tehnici au mari dificultăți în atragerea de personal.

NTT Data România și-a construit un departament puternic de recrutare, care să-i susțină planurile de creștere. „Avem, în acest moment, 43 de colegi dedicați activităților de resurse umane”, afirmă Sergiu Tamaș, Head of Human Resources la NTT Data România. Dintre cei 43 de oameni din departamentul de resurse umane al companiei, 32 fac doar recrutare. Ceilalți, pe care îi coordonează Sergiu Tamaș, se ocupă de toate activitățile de HR din cadrul NTT Data România, cu excepția recrutării. „Mulți dintre oamenii pe care i-am recrutat anul trecut i-am atras din Cluj. Pentru aproximativ 70% dintre cei recrutați în 2016 am făcut head-hunting (activitate prin care se identifică candidați potriviți pentru anumite pozitii prin cercetare în piață și abordare directă – trad.; n.red.)”, declară Sergiu Tamaș. Cei mai mulți angajați ai companiei lucrează în Cluj – aproximativ 700. În afară head-huntingului, printre celelalte instrumente de recrutare pe care le folosește furnizorul de servicii și soluții software se numără eJobs, Facebook, LinkedIn și Glassdoor. De asemenea, un sfert dintre cei care se alătură anual companiei sunt recomandați direct de către angajații NTT Data România.

Potret Sergiu Tamaș_NTT Data Romania

Sergiu Tamaș, Head of Human Resources la NTT Data România.

 

În prezent, compania are 1.300 de angajați, în șase birouri din țară – Cluj, București, Iași, Brașov, Timișoara și Sibiu. Furnizorul de servicii și soluții software a recrutat peste 120 de oameni noi de la începutul anului, majoritatea specialiști IT&C. Pentru 2017, compania și-a propus să angajeze cel puțin la fel de mulți oameni ca în 2016.

O altă soluție pe care a găsit-o NTT Data România pentru acoperirea posturilor din organizație, pe lângă creșterea departamentului de resurse umane, a constat în realizarea de parteneriate cu universitățile, încă din 2014. „În anumite universități am găsit deschidere sau ne-am făcut singuri deschiderea, iar în altele nu”, precizează Sergiu Tamaș. Compania a încheiat, până în prezent, parteneriate cu Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca), Universitatea „Lucian Blaga” (Sibiu), Universitatea Transilvania (Brașov) și Universitatea București. NTT Data România s-a implicat atât în realizarea unor programe de licență și master, cât în și susținerea unor cursuri extracurriculare în facultățile de matematică, informatică sau științe economice din respectivele universități. „Atât timp cât ne angajăm să investim în studenți și atragem și alte profiluri de candidați, care nu sunt neapărat în IT în acest moment, dar care doresc să intre în branșă, avem șanse să recrutăm oamenii de care avem nevoie. Dacă stăm să ne plângem că nu sunt resurse pe piață sau că fluctuația de personal crește în IT, atunci este foarte greu să ne atingem obiectivele de recrutare”, subliniază Sergiu Tamaș.

Compania investește, anual, aproximativ 120.000 de euro în parteneriatele cu universitățile, inclusiv în dotarea cu aparatură a laboratoarelor de informatică din facultăți, cât și în plata salariilor profesorilor. „Vrem ca profesorii să fie motivați să se implice în pregătirea tinerilor. În universități este nevoie de profesori motivați și de laboratoare specializate, dotate corespunzător”, explică Sergiu Tamaș.

NTT Data România a angajat peste 150 de studenți și proaspăt absolvenți în 2016, după ce, în 2015, recruta 110.

Tinerii și provocările în recrutare pentru NTT Data România

 

Cele mai importante provocări pe care le întâmpină compania în procesele de recrutare se datorează tinerilor din generațiile Y (cei care au între 25 și 35 de ani) și Z (cei care au în jur de 20 de ani). „Cele mai mari provocări pe care le întâmpinăm în recrutare sunt legate de așteptările tinerilor cu privire la proiectele în care debutează. Mulți dintre candidații tineri se așteaptă să lucreze în IT și să înceapă din start să proiecteze roboți și avioane. Să fim serioși! Se inovează în IT, dar când ești la început în acest domeniu, ar trebui să fii deschis spre a învăța. Uneori învățarea poate începe pe un proiect de suport sau în testare. Unii pot să învețe development (dezvoltare – trad.; n.red.) sau să intre pe tehnologii de nișă. Doar puțini dintre oamenii care lucrează în IT au șansa și expertiza ca să inventeze roboți și avioane. Problema este că mulţi tineri IT-işti, care tocmai au terminat facultatea, se aşteaptă la proiecte complexe fără să fie dispuși să investească timp și energie în a învăța de la cei experimentați”, punctează Sergiu Tamaș.

Tinerii care își doresc să înceapă o carieră în IT&C au așteptări ridicate atât în privința proiectelor de lucru, cât și a salariilor. De altfel, angajații din IT&C se numără printre cel mai bine plătiți salariați din economie. În ianuarie, câștigul salarial mediu net din IT&C s-a ridicat la 5.811 lei (1.290 de euro), arată datele de la Institutul Național de Statistică. „Cred că salariul pentru un tânăr IT-ist debutant pe piața muncii ar trebui să se plaseze undeva între 400 și 600 de euro net, dar chiar și așa este mult de susținut de către o companie, deoarece un astfel de salariat începe să genereze efectiv bani pentru compania în care este angajat abia la doi ani după ce a început să lucreze pe un proiect productiv”, arată Sergiu Tamaș.

Media de vârstă a angajaților NTT Data România este de 30 de ani. Toți angajați companiei vorbesc limba engleză, iar aproximativ două treimi dintre ei sunt fluenți în germană. Bugetul anual de resurse umane al furnizorului de servicii și soluții software se ridică la circa 1,5 milioane de euro.

NTT Data România a înregistrat o cifră de afaceri de 31,7 milioane de euro în 2016, în creștere cu 48% față de 2015. Compania are în plan să depășească 3.000 de angajați pe plan local până în 2020.

Sursa foto cover: Nicu Cherciu

A fost util articolul? 0

Leave a Reply