• 5 Aug. 2016
  • 2 min

Facebook modifică criteriile de afişare pentru ştiri

Autor
Steluţa Năstase
Steluţa Năstase Am ales un job pe care îl iubesc și, da, zâmbesc pentru c... Arată mai mult

Facebook apelează din nou la inteligenţa artificială şi face platforma şi mai prietenoasă pentru utilizatori. Acum vizează titlurile care refuză să dea informaţii sau exagerează.

Începând de joi, 4 august, Facebook modifică formula pentru feed-ul de știri şi vrea să „penalizeze” editorii care publică titluri vagi sau care induc în eroare fanii pentru a atrage cât mai multe click-uri pe site, scrie Wall Street Journal.

Conform noii formule, postările care se încadrează în ceea ce Facebook consideră clickbait  (trad. conţinut care păcăleşte utilizatorul să dea click), vor fi plasate în mai puţine fluxuri de ştiri şi vor apărea în poziţii mai joase.

„La ultima privire în feed-ul Facebook, am observat că acesta targhetează două tipuri de titluri: cele care refuză să dea informaţii şi cele care exagerează sau induc în eroare utilizatorii”, spune  Adam Mosseri, product manager pentru News Feed la Facebook. Acesta a oferit şi un exemplu pentru primul tip de titlu: „Un bărbat a sărit în piscină cu un aligator. Nu o să-ţi vină să crezi ce s-a întâmplat după”. Iată şi un exemplu pentru al doilea tip de titlu: Citeşti despre o ţinută purtată de cântăreaţa Selena Gomez la Premiile Emmy, dar când dai click afli că nu a mers la premii.

Schimbările din news feed se aplică numai la articole, nu şi la videouri şi vin în mod firesc după ce, în chestionarele Facebook, utilizatorii se plâng de titlurile atrăgătoare care, în urma accesării, îi dezamăgesc.

Pentru a promova feature-ul, Facebook a creat ghiduri despre clickbait și apoi a cerut angajaților să clasifice zeci de mii de titluri în clickbait sau într-o altă categorie. A folosit aceste date pentru a construi software-ul care citește fiecare titlu și îi dă un scor în funcție de cât de mult seamănă cu un clickbait.

De-a lungul ultimilor 2 ani și jumătate, Facebook a încercat să combată clickbait-ul; scopul este să promoveze conținutul de calitate şi să afişeze ştirile cu titluri senzaţionale mai jos în fluxul de știri. „Ideea este să stimulăm editorii să creeze titluri pe care oamenii doresc să le citească”, a declarat Product Managerul de la Facebook. In decembrie 2013, Facebook a declarat că va acorda prioritate articolelor despre evenimente curente şi nu celor despre „ultimul meme”.

În 2014, Facebook a început să analizeze comportamentul utilizatorilor şi a considerat că o postare îi păcăleşte dacă în momentul click-ului stau o secundă sau două pe pagina site-ului, apoi se întorc în news feed-ul Facebook sau dau like şi apoi unlike.

Publisher-ul social media, Upworthy, chiar a fost afectat de această schimbare, traficul său a scăzut de la 88 milioane de vizitatori unici la 8 milioane din cauza titlurilor de genul: „Acest copil uimitor a ajuns să se bucure de 19 ani minunaţi pe această planetă. Ceea ce a lăsat în urmă este spectaculos”. În momentul în care Upworthy s-a concentrat pe conţinut video a ajuns la 330 milioane de vizualizări la începutul acestui an, notează Wall Street Journal.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply