• 8 Sep. 2017
  • 2 min

Feedback negativ sau feedback constructiv? Cum gestionează managerii evaluarea angajaţilor

Feedback negativ sau feedback constructiv? Cum gestionează managerii evaluarea angajaţilor
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Nimeni nu vrea să primească un feedback negativ de la șeful său. Însă, de cele mai multe ori, o critică constructivă este binevenită și poate ajuta angajatul să se dezvolte și să descopere care sunt punctele la care mai are de lucrat.

Cum este bine ca managerii să acorde feedback-ul, în așa fel încât să fie OK pentru ambele părți?

Cu toate că, în limbajul uzual, am împrumutat sensul termenului feedback din engleză, referitor la evaluarea performanțelor la locul de muncă, esența rămâne aceeași: echilibrul e baza.

Astfel, atunci când stai față în față cu șeful și treceți în revistă munca din ultima perioadă, discuția ar trebui să fie una constructivă, nu distructivă. Problema este că se întâmplă destul de des ca managerii să nu știe cum să pună problema ori ca angajații să fie mai afectați decât ar trebui de lucrurile spuse în timpul evaluării. Un studiu realizat de Adobe în SUA arată că 22% dintre cele peste 1.500 de persoane intervievate au declarat că au plâns după ce au primit un feedback negativ, în timp ce 20% au demisionat imediat după ce au avut evaluarea.

Dacă ne concentrăm pe modul în care managerii ar trebui să prezinte subalternilor lucrurile care nu sunt foarte bune, este important să ținem cont de 4 criterii în evaluarea angajaților.

Împachetare

 

Evaluarea performanței ar trebui să aibă ca scop o calibrare a modului în care pot fi atinse obiectivele și să ofere o imagine asupra definirii programului individual de dezvoltare a competențelor.

Leonard Rizoiu, Managing Partner la LeoHR, a atras atenția că feedback-ul „trebuie acordat acțiunii și nu individului și trebuie îmbrăcat într-un ambalaj cât se poate de constructiv”.

Feedback constructiv

 

Da, ideal ar fi ca feedback-ul să fie întotdeauna constructiv, nu negativ. Chiar și în cazul în care angajatul nu a atins țintele stabilite și performanța lui a fost sub așteptări, se poate găsi o modalitate prin care managerul să îi transmită acest lucru cât mai eficient și coerent, astfel încât angajatul să înțeleagă care sunt așteptările reale privind responsabilitățile lui.

„Important este ca fiecare manager să înțeleagă rolul acestui proces, să cunoască foarte bine oamenii aflați în subordine și să adapteze aceste discuții la profilul fiecărui subordonat. Un proces de evaluare trebuie să consolideze relația dintre angajat și supervizorul direct, să identifice nevoile de training, dar și acei angajați care performează și prezintă potențial de promovare”, ne-a explicat Raluca Peneș, HR Coordinator la compania Smartree.

 

Descoperă pe cariereonline.ro și următoarele criterii care pot fi folositoare managerilor în evaluarea angajaților.

A fost util articolul? 0
cariera

Leave a Reply