• 29 Feb. 2016
  • 4 min

Floria.ro, afacerea care livrează fericire la birou

Pregătirile pentru 1 Martie sunt în toi la Floria.ro, florăria care livrează în prima zi a primăverii sute de buchete de flori şi mesaje. Pentru 2016 şi-a propus să-ţi consolideze relaţia cu mediul corporate prin crearea de experienţe.

În zilele de sărbătoare, toată echipa Floria.ro este implicată pentru a onora comenzile şi mai ales pentru a livra flori de la oameni către oameni. Marina Popescu, director general Floria.ro, povestește despre bucuriile create la birou, despre interacţiunea cu angajații fericiți și lucrul în echipă, ingredientele unui business care aduce zâmbetul pe buze.

 

 

Marina Popescu floria.ro

Marina Popescu, director general Floria.ro

eJobs.ro: Care este valoarea vânzărilor floria.ro și ce cotă de piață are în acest moment?

 

Marina Popescu: Floria.ro, divizia online a grupului Floria, a înregistrat în 2015 vânzări de flori în valoare de 1,05 milioane de euro, în creștere cu 40% față de anul 2014. Cota sa de piața este aproximativ 25% dacă luăm în calcul piața de vânzâri online de flori.

eJobs.ro: Cum gestionați segmentul corporate la floria.ro? 

 

Marina Popescu: Pe Floria.ro, vânzarile se realizează astfel: vizitatorii site-ului își creează un cont personal, iar după aceea plasează comanda. Există, desigur, o mulțime de comenzi transmise între parteneri de afaceri – pentru a trimite felicitări, pentru a mulțumi sau pentru alte ocazii, însă este foarte dificil să delimităm comenzile între comenzi personale și comenzi corporate.

În grupul Floria, comenzile corporate de tip abonamente, livrări cu volum sau flori și aranjamente pentru evenimente ale companiilor sunt gestionate separat, de divizia de evenimente.

eJobs.ro: Care este profilul clienților corporate?

 

Marina Popescu: Oamenii care comandă online sunt, în general, persoane care înțeleg importanța unei surprize plăcute și își doresc să facă bucurii apropiaților sau colegilor. Sunt clienții care lucrează în companii sau în firme, au o viziune antreprenorială orientată către succes și vor să construiască parteneriate de durată, bazate pe încredere și atenție reciprocă. Clienții Floria.ro sunt atenți la detalii, atât în viața privată, cât și pe plan profesional. Aceste valori se reflectă în companiile în care ei lucrează.

Floria.ro

Birou plin de flori

eJobs.ro: Livrați fericire la birou angajaților. Ce experiențe frumoase creați? 

 

Marina Popescu: Buchetul Cucerește-o este întotdeauna o poveste de spus datorită conceptului său inedit. Când este trimis de un iubit la biroul iubitei, n-are cum să nu fie memorabil. Pentru că se livrează 101 trandafiri, însă mai întâi un trandafir roșu, după 11 minute curierul revine cu 11 trandafiri roșii, iar după 89 minute vine din nou, cu un buchet spectaculos de 89 trandafiri roșii. În orice companie acest lucru nu rămâne neobservat. Desigur, mai este și pachetul special, nou lansat,Birou Plin cu Flori – când efectiv mergem și umplem biroul destinatarei cu trandafiri albi și roșii.

eJobs.ro: Care sunt condițiile pe care curierii le respectă atunci când livrează fericire la birou?

 

Marina Popescu: Curierii noștri își asumă responsabilitatea pentru modul în care sunt livrate florile. În primul rând, florile sunt livrate rapid, în două ore de la confirmarea comenzii. În al doilea rând, curierii au grijă să ofere florile direct în brațele destinatarei.

Și sincer, când vezi bucuria pură pe fața persoanei care primește florile, nu ai cum să nu zâmbești și tu. Bucuria este contagioasă.

curieri floria.ro

Ei livrează fericire la birou

eJobs.ro: Cine sunt oamenii cu realizări notabile din echipa floria.ro?

 

Marina Popescu: Toată echipa are realizări notabile, nu putem funcționa separat. Spre deosebire de alte servicii sau magazine online, noi avem practic doi clienți în același timp, iar ambii trebuie să aibă parte de o experiență frumoasă. Mă refer la expeditor și la destinatar, care, de obicei, nu sunt aceeași persoană.

Pe de-o parte, avem echipa de Customer Service și echipa de Marketing care se asigură că cei care plasează comenzile primesc toate informațiile, primesc răspuns rapid la întrebări și solicitări, de aceea am dezvoltat și serviciile Call Center.

A cumpăra flori trebuie să fie o experiență la fel de plăcută cu a primi flori.

De cealaltă parte, avem echipa de decoratori și curieri, care se asigură că buchetele de flori ajung în două ore de la livrare oriunde în țară, în condiții perfecte. Buchetul trebuie să arate exact ca cel ales de pe site, felicitarea să exprime exact sentimentele expeditorului, iar florile să fie oferite cu tija în jos, în brațele destinatarei.

eJobs.ro: Câți angajați aveți și cum îi atrageți pe noii angajați? Detaliați procesul de recrutare și criteriile de selecție. 

 

Marina Popescu: La începutul lui 2015 eram 20, iar pe parcursul anului am dublat numărul decoratorilor și curierilor. Am intrat în 2016 cu 40 angajați. Floria.ro este în topul afacerrilor online în domeniul livrării de flori în România. Pentru a ajunge aici și a ne menține aici avem nevoie de oameni motivați, competenți, pozitivi, orientați către soluții. Sunt calitățile pe care le căutăm indiferent de poziția pe care dorim să o ocupăm.

Imediat după recrutare, toți colegii trec prin toate departamentele, merg la livrări, creează buchete, răspund la telefon, ajută în departamentul de marketing, pentru a porni cu imaginea de ansamblu, cu viziunea întregului proces. Această strategie ajută la consolidarea echipei, la colaborare și la înțelegerea rolului fiecărui departament.

 

echipa floria.ro

Echipa floria.ro a transformat pasiunea pentru flori în job

eJobs.ro: Care este atmosfera de lucru la floria.ro?

 

Marina Popescu: Sincer, ne abținem cu greu să nu vorbim numai despre flori. Este un microb, te prinde, te îndrăgostești iremediabil de flori. Nu credeam că este posibil, dar pasiunea pentru flori o împărtășește toată echipa. Ne bucurăm mult când auzim poveștile clienților noștri de la colegii curieri sau de la customer service.

Însă cu toții avem perioade nebune, precum Valentine’s Day, Dragobete, 1 și 8 Martie. Sunt perioade în care nu prea mai avem timp să ne bucurăm cum se cuvine de florile din birou, deși ne asigurăm că avem tot timpul flori pe birou. În astfel de zile când avem sute de comenzi, campanii, mesaje, toată lumea este implicată total.

 

buchet floria.ro

Un buchet vesel așteaptă să fie livrat la birou

eJobs.ro: Ce ați învățat din interacțiunea cu mediul corporate și cum optimizați activitatea pentru a aduce fericirea corporatiștilor?

 

Marina Popescu: Calitatea serviciilor de livrare, calitatea florilor si promptitudinea sunt esențiale, însă nu doar în mediul corporate. Noi livrăm flori de la oameni către oameni. A oferi flori este un gest foarte personal, indiferent că sunt trimise de un partener de afaceri sau unul de viață.

Serviciile de livrări de flori sunt genul de servicii de generație Z, bazate pe încredere și crearea de experiențe, de stări. Faptul ca livrăm flori unor persoane ne ajută să înțelegem mai bine că lucrăm cu oameni, nu cu firme sau corporații. Consider că astfel suntem mai empatici și aș spune că am învățat din interacțiunea cu oamenii și am aplicat în relațiile corporate.

masini floria.ro

Mașinile floria.ro sunt gata pregătite pentru a livra fericire

eJobs.ro: Care sunt planurile de dezvoltare floria.ro la nivel de angajați și business?

 

Marina Popescu: 2016 este anul consolidării. Ne propunem să creștem vânzările cu aproximativ 25% față de 2015. Avem o misiune care poate părea ușoară, însă este foarte dificilă: să livrăm fericire.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply