• 26 Jun. 2016
  • 3 min

Greșeli pe care și cei mai buni candidați le fac în CV

După ce analizează sute de CV-uri pe zi, recrutorii atrag atenția că există câteva greșeli care se repetă în profilele candidaților. Le fac chiar și profesioniștii, acei candidați cu multă experiență și abilități de prezentare „out of the box”. Iată cum eviți greșelile comune.

Unul dintre cele mai importante aspecte pe care recrutorii le remarcă chiar și în CV-urile profesioniștilor este egocentrismul candidaților. Există tendința de a se concentra prea mult pe „ce am făcut eu” sau „cât de bun sunt eu” și foarte puțini încearcă să-și demonstreze succesul și potrivirea în contextul jobului la care aplică, notează Businessinsider.com. Unii dintre candidați consideră că recrutorul va avea acel moment de luminare care îi va spune de ce o persoană este relevantă și capabilă pentru un anumit rol în companie.
Prin urmare, candidații se rezumă să listeze realizările lor. Povestea carierei lor sună cam așa: „Am făcut lucruri minunate. Iată doar câteva dintre ele: Am crescut vânzările cu 30%, am generat cu 40% mai multe leaduri decât anul trecut, am implementat un nou sistem de monitorizare a rezultatelor”.
Când recrutorii citesc un CV cu aceste date se bucură că există cifre, însă, de fiecare dată merg mai departe și se întreabă cum se traduc și cât de folositoare sunt aceste metrici pentru nevoile angajatorului. De aceea, este greu de evaluat dacă un CV este bun sau mai puțin bun. Poate fi bun numai dacă se pliază cu viitorul rol, cu așteptările managerilor și cu modul în care aceștia evaluează rezultatele.

CV-urile fără titlu

 

Deși multe dintre CV-uri sunt foarte bune, detaliate, cu rezultate și date despre activitate, acestea nu pot fi găsite la căutare pentru că nu au un titlu. Este vorba despre specializare pe care o poți menționa, prin cuvinte cheie, imediat după nume, de exemplu: SEO Specialist, Inginer instalații electrice, etc. Astfel recrutorul va parcurge CV-ul cu o altă perspectivă, căutând acele informații care te califică pentru specializarea menționată.

CV-urile care folosesc verbe slabe sau care nu folosesc verbe

 

Multe dintre CV-urile bune încep cu acele sintagme lipsite de viață:  „Am fost responsabil de”, „Am oferit”, „Am asistat”. Mai mult decât atât există și CV-uri fără verbe care încep așa: „project management și desfășurarea de lucrări pentru…”,  „implementarea procesului de control…”.
După câteva astfel de enumerări, recrutorul se poate plictisi și poate trece cu vederea aspecte importante din activitatea ta la fostele joburi. Pentru a face cât mai atractiv CV-ul tău este nevoie să folosești acele verbe dinamice care îi permit recrutorului să îl urmărească ca pe un film acțiune.

Repetarea cuvintelor și sintagmelor

 

Anumite cuvinte pot deveni supărătoare, mai ales când o parte importantă din activitatea ta se rezumă la: „am dezvoltat”, „am implementat”, „am fost responsabil de…”. Este important să îți alegi mai multe verbe care definesc responsabilitățile și realizările tale, iar după redactarea CV-ului chiar să verifici cu ajutorul opțiunii Ctrl F de câte ori se repetă un cuvânt, precizează Theladders.com.

Candidații pentru un job la Google fac și ei greșeli  

 

Laszlo Bock, senior vicepreședinte în departamentul People operations de la Google spune că a vizualizat pentru 20.000 de CV-uri, iar în topul greșelilor pe care le fac chiar și cei mai experimentați candidați se află:

  • Micile erori rezultate din rescrierea CV-ului pentru a se potrivi unui anumit job. Astfel, apar inadvertențe în fraze, joburi actuale (deși ele s-au încheiat în urmă cu un an), perioade greșite etc.
  • CV-uri mult prea lungi. Mai mult de două pagini înseamnă lipsa abilității de a sintetiza și de a prioritiza. La Google nu sunt apreciate CV-urile de tip cronică, ci acelea care sunt realizate ca o campanie de marketing care arată că un candidat este parcă făcut un anumit job.
  • Formatul creativ poate crea probleme de înțelegere a mesajului. Repreprezentantul Google spune că îi plac CV-urile creative, dar care să fie clare și ușor de parcurs. Dacă ai ezitări în ceea ce privește mesajul pe care îl transmite CV-ul tău creativ, ești mult mai apreciat dacă alegi un format simplu sau un template.
  • Dezvăluirea unor informații din baza de date a fostului angajator. Sfatul lui Laszlo Bock este să te ghidezi după următoarea regulă: dacă nu vrei ca respectiva informație să apară pe prima pagina a unui cotidian împreună cu numele tău, atunci nu o menționa nici în CV.
  • Minciuni despre facultățile absolvite, despre cât de mult au stat la fostele joburi sau despre rezultatele obținute. Cel mai bine este să-ți amintești regula de aur din copilărie despre onestitate și să mizezi pe creativitte și sinceritate în CV, notează Themuse.com/advice.
A fost util articolul? 0
CV

Leave a Reply