• 13 May. 2005
  • 2 min

Inainte sa recrutezi…

Autor
eJobs
eJobs eJobs este platforma de locuri de munca din Romania care ver... Arată mai mult

Recrutarea persoanelor foarte talentate pentru organizatia ta este un lucru important, dar reprezinta doar o parte din politica de personal. Inainte de a cauta in afara […]

Recrutarea persoanelor foarte talentate pentru organizatia ta este un lucru important, dar reprezinta doar o parte din politica de personal. Inainte de a cauta in afara pentru a aduce noi angajati in companie, ai grija sa nu-i pierzi din vedere pe angajatii de valoare care lucreaza deja pentru tine.

“Secretul atragerii angajatilor este pastrarea angajatilor” spune Keith Swenson, director la William M. Mercer, Inc., o firma de consultanta in domeniul resurselor umane. “Daca o companie face tot posibilul pentru a-si pastra angajatii actuali satisfacuti si productivi, are potentialul de a atrage noi talente. Motivul pentru care oamenii raman in organizatie este identic cu cel pentru care se alatura organizatiei.”

Pentru a formula o strategie de recrutare de succes cerceteaza ce-i face pe oameni sa fie atasati de organizatia ta. Swenson sugereaza sa organizezi un sondaj de opinie, sa iei interviuri structurate despre modul de propagare a practicilor in companie si sa analizezi momentele cand apar persoane care parasesc organizatia sau persoane care se alatura companiei. “Daca nu poti sa–ti dai seama de ce raman oamenii in organizatie, probabil ca nu vei avea foarte mult succes in retinerea angajatilor si recrutarea celor noi”, spune el. De exemplu, un client angaja absolventi foarte buni de colegiu, platindu-i bine si oferindu-le si pachete de optiuni actionare. Acestia primeau cele mai bune calificative in privinta evaluarii performantelor, din companie. Dar erau foarte multi care plecau. Compania a studiat problema si s-a gandit ca exista o mobilitate ascensorie pentru aceste persoane bine calificate – se plictiseau facand slujbele pentru care fusesera angajati. Firma angaja pur si simplu persoanele nepotrivite si nu putea sa le ofere satisfactiile pe care si le doreau.

Desi pare destul de intutitiv sa stii ce are compania de oferit inainte de a recruta, multi manageri sunt atat de dornici sa angajeze incat nu-si rezerva suficient timp pentru a-si evalua mai intai propria organizatie. Nu te grabi sa inchei contracte (de la cateva mii de dolari la zeci de mii de dolari, de la entry-level, respectiv la personal cu experienta) inainte de a examina care sunt nevoile companiei si cum poti sa retii talentele o data ce le-ai atras prin intermediul banilor. Totusi, asigura-te ca firma ta este competitiva. Atunci cand toti ceilalti factori- cum ar fi beneficiile oferite sau oportunitatile de dezvoltare profesionala – sunt egale, salariul nu este suficient pentru a pastra devotamentul angajatilor, ci toate elementele trebuie sa fie egale. O data ce ai reusit sa rezolvi aceasta problema, indreapta-ti atentia asupra strategiei de recrutare.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply