• 14 Apr. 2016
  • 2 min

Liderii ideali, în viziunea angajaților români

Feed-back
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Angajații români apreciază cel mai mult liderii care le oferă feed-back, arată un studiu realizat de compania de training Ascendis.

Liderii ideali, în viziunea angajaților români, știu să ofere feed-back, au capacitatea de a-i învăța pe alții, le transmit celorlalți un sentiment de încredere în forțele proprii și stabilesc obiective clare, arată un studiu realizat de compania de training Ascendis.

Capacitatea de îndrumare oferită de liderii organizațiilor din România este pe primul loc în topul preferințelor pe care le au angajații când conturează portretul șefului ideal, conform studiului citat. Astfel, angajații români apreciază cel mai mult abilitatea șefilor de a oferi feed-back și de a-i ajuta să-și consolideze cunoștințele (63,5% dintre respondenți au răspuns astfel când au evaluat capacitatea de îndrumare a liderilor), urmată de cea de a explica și de a demonstra o situație sau o sarcină de serviciu (23,5%) și de cea de a clarifica aspecte legate de job (13%).

„Românii sunt mai preocupați de dezvoltarea profesională decât restul europenilor. Am ajuns la această concluzie în urma interacțiunii cu peste 150.000 de cursanți în ultimii 10 ani. Sunt observații empirice, confirmate și de măsurători profesioniste, realizate cu instrumentele psihometrice cu care lucrăm. Această preocupare și potențialul creativ al angajaților pot constitui două puncte forte ale resurselor umane din România. Am observat că românii apreciază la liderii lor capacitatea de a-i îndruma, de a le oferi feedback și susținere. Nevoia de încredere în propria persoană este o nevoie de bază. Când ne simțim apreciați, suntem mai productivi. Generațiile noi apreciază și mai mult aceste calități la șefii lor. Tendința managerilor români este să dea ordine angajaților și să-i controleze. Putem schimba acest model de management prin training și coaching”, a declarat Marius Opriș, Partener Ascendis.

Pe locul al doilea în topul calităților pe care ar trebui să le aibă liderii, în viziunea angajaților locali, se află capacitatea de modelare a valorilor. Astfel, pentru jumătate dintre respondenți, capacitatea unui șef de a întări încrederea pentru obținerea succesului este cea mai importantă contribuție pe care o poate aduce superiorul în relația cu subalternii, urmată de faptul că inspiră dorința de a depune eforturi (21%).

În mod suprinzător, abilitatea de comunicare a liderilor a primit cel mai mic punctaj din partea angajaților care au fost invitați să realizeze portretul liderului ideal. Totuși, când vine vorba de abilitatea de comunicare a liderilor, angajații apreciază cel mai mult liderii care se asigură că toată lumea a înțeles ce are de făcut în cadrul unei sarcini de serviciu (30%) și pe cei care organizează comunicarea (25%).

„Practic, din acest răspuns reiese că angajații români ar alege un manager pragamatic și orientat către rezultate, în detrimentul unuia sociabil și comunicativ. Este un semn clar de maturitate. Mai remarcăm și că oamenii au așteptări foarte clare de la șefii lor. În ultimii 3 ani, sesizăm o preferință evidentă a organizațiilor pentru cursuri de comunicare adaptate și specifice. Nu se mai cer cursuri de comunicare generale. Multe dintre provocările care pot apărea într-o echipă sunt abordate acum, cu rezultate excelente, prin coaching de grup. Am intrat într-o fază de maturitate a pieței în ceea ce privește dezvoltarea de abilități, fapt ce reiese și din răspunsurile participanților”, a mai spus Marius Opriș.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de circa 500 de oameni care au participat la cursurile organizate de Ascendis între noiembrie 2015 și martie 2016.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply