• 31 May. 2016
  • 3 min

Lipsa timpului și serviciul îi împiedică pe români să aibă un stil de viață sănătos

viata
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Timpul insuficient, serviciul și lipsa banilor sunt principalele motive care-i împiedică pe români să aibă un stil de viață sănătos, arată un studiu recent.

Principalele bariere pe care românii le sesizează în a avea un stil de viață sănătos sunt lipsa timpului (54%), serviciul (40%) și lipsa banilor (35%), urmate de oboseală (32%) și de stres (29%), arată un studiu realizat de compania de cercetare iSense Solutions pentru grupul de comunicare Lowe.

„Pentru a ajuta consumatorul modern să economisească timp, brandurile trebuie să pună accent pe produse sănătoase ce pot fi consumate în mers, cu ambalaje practice și cu gramaj adecvat. De asemenea, sunt încurajate serviciile care facilitează consumul de alimente sănătoase la birou, cum ar fi livrarea directă sau instalarea unor automate cu astfel de produse”, afirmă Andrei Cânda, managing partner la iSense Solutions.

În schimb, nouă din zece români au luat măsuri în ultimele 12 luni pentru a avea un stil de viață mai sănătos. Opt din zece români asociază stilul de viață sănătos cu alimentația. De asemenea, aproape toți respondenții consideră că acasă este locul în care mănâncă cel mai sănătos.

Alți factori asociați cu un stil de viață sănătos, pe lângă alimentație (indicată de 83% dintre români) sunt mișcarea (79%), eliminarea stresului și odihna (60%), precum și consumul de apă (50%).

„Comparativ cu ce au făcut în ultimul an, semnificativ mai mulți români își propun pentru anul următor să reducă nivelul de stres la care sunt supuși, cu scopul de a-și îmbunătăți stilul de viață. De aceea, recomandarea noastră este ca brandurile, pe lângă asocierea cu o alimentație sănătoasă și mișcare, să se concentreze și pe relaxarea consumatorilor”, explică Traian Năstase, managing partner la iSense Solutions.

Aproape 60% dintre români sunt atenți cu ceea ce mănâncă, iar 40% dintre consumatori acordă chiar o mare importanță alimentației. Astfel, românii sunt dispuși să plătească cu până la 10% pentru un produs mai sănătos. Printr-un produs alimentar sănătos, românii înțeleg: să nu conțină E-uri sau conservanți (87%), să fie bio/eco/organic (55%), să aibă conținut ridicat de vitamine (54%) sau să aibă un termen de valabilitate redus (43%).

De asemenea, mai mult de jumătate dintre consumatori (53%) consideră că mesele în oraș sunt nesănătoase (53%), 40% dintre angajați susțin că mănâncă nesănătos la serviciu, în timp ce 34% dintre români asociază alimentația nesănătoasă cu perioada de concediu. Drept urmare, românii gătesc acasă cel puțin săptămânal (96%), doar 15% mănâncă în restaurante sau cumpără mâncare gătită din hipermarket sau supermarket, iar 13% mănâncă la restaurante de tip fast-food.

În ceea ce privește regimurile alimentare, studiul relevă că 40% dintre români sunt preocupați de dietele de slăbire, în timp ce 2% sunt vegetarieni.

O tendință care influențează puternic industria FMCG este orientarea către produsele bio/eco. Astfel, 70% dintre consumatori au afirmat că, în comparație cu acum doi ani, consumă mai multe astfel de produse, pe care le cumpără direct de la micii producători (62%), din hipermarket/supermarket (56%), din piață (41%) sau de la târguri cu specific (34%).

Un alt aspect analizat în cadrul studiului îl constituie obiceiurile românilor în materie de mișcare fizică. Astfel, șapte din zece români susțin că fac mișcare săptămânal și doi din zece zilnic, iar principalele activități fizice preferate sunt mersul pe jos cel puțin 30 de minute (practicat de 76%), mersul pe bicicleta (31%), fitnessul (17%) și sporturile de echipă (12%). Studiul remarcă rolul tot mai mare pe care îl are tehnologia în îmbunătățirea stilului de viață – 21% dintre români își măsoară activitățile fizice cu ajutorul smartphone-ului, 14% folosesc cântarul inteligent, 7% pedometrul, 6% ceasurile inteligente și 5% brățările de fitness.

Studiul face parte din cadrul inițiativei „Bold by Lowe Group”, o platformă lansată recent de grupul de comunicare Lowe cu scopul de a analiza principalele tendințe din industrii cheie din România. „Prima industrie pentru care furnizăm un serial de insight-uri care ajută brandurile să se poziționeze și să vândă mai bine este FMCG, probabil cea mai dinamică și competitivă industrie din România”, spune Hortensia Năstase, vicepreședinte Creative Services în cadrul Lowe România.

Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.011 de respondenți din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply