• 12 Mar. 2013
  • 3 min

Marketingul digital – o oportunitate de cariera

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

www.institutuldemarketing.ro Ce oportunitati de cariera mai pot avea cei care lucreaza in marketing si comunicare intr-o perioada de recesiune prelungita? Ofertele de angajare sunt tot mai […]

www.institutuldemarketing.ro

Ce oportunitati de cariera mai pot avea cei care lucreaza in marketing si comunicare intr-o perioada de recesiune prelungita? Ofertele de angajare sunt tot mai putine si nu intodeauna foarte atragatoare. Experienta de la Institutul de Marketing imi arata insa ca marketingul digital si media sociala au oferit ocazii numeroase de afirmare tineriilor ambitiosi. Mai mult, acestea raman in continuare motoare active si chiar de crestere si pe o piata tot mai restransa a locurilor de munca. Explicatia este simpla: ponderea si impactul acestor canale a crescut vertiginos. Nu acelasi lucru se poate spune in legatura cu specialistii, cursurile sau competentele in domeniu. La aceasta se mai adauga si viteza naucitoare cu care acest mediu isi schimba sau diversifica structura, canalele, functionalitatile.
Un studiu facut Chartered Institute of Marketing(CIM) pe un grup de 1500 de firme din intreaga lume, arata ca lipsa pregatirii de marketing in domeniul social media este o bariera importanta in obtinerea de plus valoare prin utilizarea noilor medii de comunicare. Studiul, o actiune permanenta, de monitorizare a comportamentului companiilor fata de platformele de social media, a pus in evidenta faptul ca acestea sunt inca intr-o faza incipienta de organizare in utilizarea efectiva a platformelor Facebook, Twitter, Youtube, Linkedin etc. In plus, doar un sfert dintre firmele chestionate aveau planuri de pregatire organizatorica si de resurse umane in viitorul apropiat, pentru a acoperi aceasta lipsa de competenta.

Si in Romania, cu toata explozia de conturi Facebook si prezente pe diverse canale si platforme de socializare generale sau profesionale, exista inca o mare nevoie de expertiza si oameni specializati. Aceasta lipsa creeaza o oportunitate extraordinara in primul rand pentru tinerii care sunt familiarizati cu aceste medii si care isi doresc o cariera in marketing si comunicare. Avem printre studentii nostri multi tineri care s-au format recent in aceste domenii si tocmai de aceea au reusit sa intre chiar pe timp de criza fie in multinationale care au creat pozitii de Digital Marketing Executive sau Social Media Coordinator, fie sa patrunda in departamentele specializate ale unor mari si competitive agentii de publicitate sau media in care ar fi avut putine sanse in general, si mai ales in aceasta perioada. Multe din aceste companii au facut chiar reduceri drastice de personal. Cu toate acestea, au avut deschidere si resurse in aceasta zona unde aveau nevoie de suport si competenta.
Pentru marketerii cu state mai vechi, marketingul digital a devenit un imperativ pentru a ramane competitivi la locul de munca si pentru a face fata noilor realitati si nu doar un instrument specific pentru a acoperi o zona din ce in ce mai influenta din mixul de media sau o modalitate de diferentiere intr-o piata tot mai competitiva. Un curs de certificare in marketing digital, poate fi un prim pas spre a construi sau consolida o cariera in domeniu, un plan de cariera de lunga durata si o investitie pe termen lung.

„Specializarile si cursurile in marketing digital si media sociala vor fi cele mai cerute programe de training in 2013, in egala masura pentru marketerii profesionisti cat si pentru cei la inceput de cariera, estimeaza la inceput de an Oana Sav, fondator si coordonator al Institutului de Marketing, creat in parteneriat cu Chartered Institute of Marketing si Oxford College of Marketing. „ Ne bazam pe solicitarile si discutiile cu studentii nostri in 2012, dar si pe cresterea exponentiala a canalelelor online si a retelelor sociale in Romania, a joburilor si a nevoii de oameni specializati in companii care sa ocupe aceste pozitii nou create.

Un material redactat in exclusivitate pentru Ejobs de Oana Sav.
Oana Sav este Chartered Marketer, consultant de marketing la More Marketing Solutions si fondator al Institutului de Marketing din Bucuresti. Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la www.institutuldemarketing.ro.
Institutul de Marketing este unul dintre centrele care ofera sprijin profesionistilor in marketing dar si tinerilor la inceput de drum pentru a obtine certificari internationale in marketing si comunicare digitala. Institutul de Marketing a fost creat in parteneriat cu Oxford College of Marketing si ofera sprijin local in Romania tututor marketerilor interesati sa-si creasca performanta profesionala la standarde internationale prin calificari CIM (Chartered Institute of Marketing). Chartered Institute of Marketing (CIM) joaca un rol cheie in formarea, dezvoltarea si reprezentarea profesiei de marketer. Calificarile profesionale CIM sunt singurele programe de calificare in marketing cu recunoastere internationala. Pregatirea pentru calificarile CIM le confera marketerilor instrumente, abilitati si cunostinte pentru a fi mai buni la locul lor de munca si pentru a ajuta companiile in care lucreaza sa fie mai profitabile.

www.institutuldemarketing.ro

A fost util articolul? 0

Leave a Reply