• 28 Oct. 2016
  • 6 min

Mikey H face fericiți peste 1 milion de oameni

Acum 5 ani a renunțat la jobul de economist și a început să facă carieră pe YouTube. Pasiunea i-a adus lui Mihai Holhoș un job fericit unde este propriul său șef.

„Neața internațiune! E vineri, hai să începem cu doza!” Dacă te-ai uitat odată la Doza de Hash devii dependent de o porție bună de râs. Chiar dacă nu îl știi personal, Mihai e prietenul acela fain de-o viață care vine să dezbată cu tine viralele săptămânii pe YouTube. E spontan, are simțul umorului și cam știe ce subiecte îți plac când vrei să te destinzi.

E aici din 2011 când YouTube era pionier în România. Mihai lucra pe atunci ca economist la o firmă de insolvență din Deva, dar în apartamentul său a început să facă ce-i plăcea mai mult: o parodie a unei emisiuni celebre pe YouTube. Am pornit cu un webcam obosit și mult chef de distracție. A urmat un DSLR HD, lumină de calitate (three point lighting, cum spune regizorul meu) și oferta de job la București, la Digital Star, în cadrul Leo Burnett”, povestește Mihai.

 

Își aduce și acum aminte despre primul câștig făcut din video blogging: „Am făcut product placement (trad. plasare de produse) la o pizzerie din Deva. Și ne-a dat pizza gratis la toți”. Au urmat magazine online, multă muncă, dar și distracție, iar acum Mihai Holhoș este șeful său. Și nu se distrează singur. Are 5 colegi faini la montaj, la grafică, în social media, are responsabilități, dar și idei de conținut cu priză la public. Cum în România nu poate face Adsense pe YouTube (n.r. rularea unor bannere pe ecran în timpul vizionării), a găsit o modalitate prin care poate ajuta brandurile să se promoveze. Și așa îi merge businessul în noul digital.

Mihai ne povestește despre un job fără program sau reguli, cel de vlogger (n.r. video blogger), despre cum a reușit să strângă peste un milion de abonați pe canalul său de YouTube și despre cum își propune să câștige 7 cifre pe an.

eJobs.ro: Cum ai început video blogging-ul? Cu ce idei, cu ce aparatură?

 

Mihai Holhoș: Începuturile au fost umile. Doar eu și un webcam obosit. Așteptările erau la fel de mici ca vizualizările pe care le făceam. Iar ideea era de a parodia în limba română o emisiune celebră de pe YouTube. Se pare că a prins.

eJobs.ro: Ce îmbunătățiri ai făcut în video de acum 5 ani și până în prezent?

 

Mihai Holhoș: Pe scurt, dacă acum 5 ani filmam cu un webcam, astăzi filmăm în 4K la 60fps. Mai bine de atât nu se poate.

eJobs.ro: De unde ai inspirație pentru subiecte?

 

Mihai Holhoș: Ideea Dozei de Hash este prezentarea succintă a unor filmulețe amuzante sau articole interesante apărute pe internet în ultimele 7 zile. Pot spune că mă inspiră conținutul de pe internet.

Mihai Holhos6

Mikey Haș a strâns peste un milion de abonați, dar și de vizualizări (pentru unele videouri) pe canalul său de YouTube.

eJobs: Cum îți menții activi și implicați abonații?

 

Mihai Holhoș: Creez conținut fresh și interesant în fiecare săptămână.

eJobs.ro: La ce date din YouTube Insights ești atent?

 

Mihai Holhoș: În ultima vreme, prea puțin mă mai uit la Insights. Avem un million de abonați și creștem cu 800 zilnic, așadar cam știu unde mă aflu din acest punct de vedere.

 

Mihai Holhos2

Doza de Hash se filmează joi. Totul durează cam 40-60 minute, urmate de două-trei ore de montaj.

eJobs.ro: Ce înseamnă acum lucrul efectiv la o emisiune video?

 

Mihai Holhoș: Emisiunile noastre au devenit destul de complexe. 5 oameni lucrăm la acestea. Avem un coleg la filmare/montaj, avem om la grafică, om la social media, asistent de platou. Ca să nu mai spun de faptul că plătim salarii, chirii, abonamente, etc. E o afacere în toată regula.

eJobs.ro: Ce emisiuni aduc cele mai multe vizualizări și cel mai bun engagement?

 

Mihai Holhoș: Am observat că prind destul de bine emisiunile în care tratez un subiect interesant sau fierbinte. E și normal. În momentul în care ești influențator, oamenii vor să știe opinia ta în legatură cu tot felul de lucruri și să participe la conversație.

eJobs.ro: Ce video bloggeri celebri din străinătate urmărești și ce îți place la ei?

 

Mihai Holhoș: Consum foarte mult conținut pe YouTube. Îl urmăresc pe Philip DeFranco din când în când. Dar, în rest, sunt abonat la emisiuni despre mașini, tehnologie, știință, știri. Aș putea spune că sunt consumator mai mult emisiuni online decât de vloguri.

eJobs.ro: Ce poți să ne spui despre obiceiurile de consum video în România și cum ai educa publicul?

 

Mihai Holhoș: În România, la fel ca în toată lumea, oamenii încep să aibă un nou mod de a consuma conținut video. Îl vor succint, ușor de urmărit la orice oră de pe orice device. De aceea, au și prins atât de bine vloggerii. Sunt sinceri. Oameni obișnuiti care fac lucruri obișnuite și le postează pe net. Simți o mai mare apropiere față de un vloger decât, de exemplu, față de o persoană de televiziune sau radio. Educarea publicului, cred că se poate face doar prin conținut. Îți educi publicul prin conținutul pe care îl oferi. Conținutul premium atrage un anumit tip de public.

 

Mihai Holhos7

Video bloggerul a creat 4 emisiuni amuzante, cu un conținut diferit, astfel încât advertiserii au de unde alege pentru a-și promova brandurile.

eJobs.ro: Ce avantaje poate obține un advertiser pe canalul tău de YouTube?

 

Mihai Holhoș: Ufff.. sunt multe. Pe YouTube, în general, atingi un public pe care nu îl găsești pe TV, de exemplu. Iar dacă vrei sa vinzi unei astfel de audiențe, youtuberii te pot ajuta în acest sens. În cazul nostru, lucrurile stau puțin diferit. Noi suntem deja o casă de producție video și agenție de creație în același timp. Putem crea virale, campanii cu influențatori, reclame, inserturi în emisiunile noastre și multe altele. Plus că am ajuns să exploatăm mai multe nișe. Avem o emisiunie de divertisment (Doza de Hash), una de iT (Doza iT), facem o emisiune de discuții live (Trending TopX) și experimente sociale (Ghidushii).

eJobs.ro: Povestește-ne despre primele experiențe cu advertiserii.

 

Mihai Holhoș: Primele experiențe cu advertiserii au fost ca primele experiențe cu fetele. Timide și stângace. Noi nu prea știam ce vindem, ei nu prea știau ce cumpără. Din fericire, lucrurile s-au schimbat dramatic, în bine.

eJobs.ro: Cum ai atrage un advertiser pe care ți-l dorești pe canalul tău?

 

Mihai Holhoș: Dacă avem o idee sau vrem să atragem un anumit client, facem un demo. Creăm un episod sau un filmuleț în care arătăm exact ideea. E mai complicat puțin, dar funcționează mult mai bine decăt un e-mail.

eJobs.ro: Cum îți adaptezi conținutul online pentru un advertiser?

 

Mihai Holhoș: La Doza de Hash, nu folosim limbaj licențios, nu arătăm clipuri vulgare și avem mare grijă cum și despre ce vorbim. Am înțeles faptul că nici un brand nu o să își facă reclamă și nu o să se asocieze cu un personaj dubios cu un comportament și limbaj îndoielnic.

eJobs.ro: Cum ai gândi un CV simpatic?

 

Mihai Holhoș: Tot timpul am avut o problemă cu CV-urile clasice. Le vedeam mult prea formale. Aș merge mai degrabă pe un CV video. Poți transmite mult mai ușor informația angajatorului, ai ocazia să te exprimi mai liber și să îi transmiți mult mai eficient energia ta.

Mihai Holhos3

Mihai Holhoș și echipa sa urmăresc în fiecare vineri videoul pe care îl publică pe YouTube.

eJobs.ro: Ce sfaturi ai da celor care vor să facă un job din video blogging?

 

Mihai Holhoș: Să studieze bine piața și să aibe cu adevărat o pasiune în direcția aceasta. Să caute să se perfecționeze în permanență atât pe ei înșiși, cât și conținutul pe care îl creează.

eJobs: eJobs tocmai a lansat campania “#HappyLaJob” și te întreabă: Ce înseamnă pentru tine fericirea?

 

Mihai Holhoș: Vreau să cred că fericirea e starea mea naturală deci o simt în fiecare zi. Încerc în permanență să văd lucrurile din punctul de vedere constructiv și cred că este extraordinar de important să fii happy cu ceea ce faci. Nu trebuie să mai spun de ce, e evident. Denotă lipsă de iubire și respect de sine să stai la un job care nu te mulțumește. Eu, de exemplu, prefer să nu lucrez cu astfel de oameni.

eJobs.ro: Ce planuri ai în viitor pentru video blogging?

 

Mihai Holhoș: Planul meu este să continui ceea ce fac și ceea ce mă face fericit. Or, în momentul acesta, cel mai mult mă entuziasmează crearea de conținut pe net. Cred că fenomenul digital video va crește destul de tare în următorii ani și vreau să fiu pregătit când vine momentul și, de ce, nu, să câștig cel puțin 7 cifre pe an.

eJobs.ro: Există o legătură în Doza de Hash și Escape Rooms, cele două businessuri ale tale?

 

Mihai Holhoș: Afacerea cu escape rooms (trad. camere de evadare) a fost un domeniu cu totul nou pentru mine. E un nou mod de a face business din care am învățat multe lucruri. Ideea a plecat de la faptul ca prin emisiunile pe care le producem, putem face reclamă puternică camerelor de evadare. Aveam o mașinărie de promovare gratuită de care ne puteam folosi cu ușurință. Și așa a luat naștere RoomMania. Momentan, avem în portofoliu 6 camere cu tematici diferite, dintre care una (DaVinci) este catalogată de escapecentral.ro ca fiind cea mai bună experiență de evadare din București.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply