Creativitatea si inovatiile stau aproape in spatele tuturor proiectelor foarte bune. Multe industrii implica un nivel ridicat de creativitate si necesita originalitate in productie. Asa sunt […]
Creativitatea si inovatiile stau aproape in spatele tuturor proiectelor foarte bune. Multe industrii implica un nivel ridicat de creativitate si necesita originalitate in productie. Asa sunt ingineria, designul, moda, fotografia, publicitatea, literatura, si altele. Spiritele creatoare au nevoie de anumite medii pentru a se dezvolta; altfel ideile lor s-ar putea sa nu vada niciodata lumina zilei.
Specialistii creativi sunt de obicei mai inspirati in anumite momente ale zilei: Mostafa are idei stralucite noaptea; varful creativitatii lui Nadine este dimineata; momentul lui Walid este la pranz. Deci cum poti sa profiti cat mai mult de creativitatea echipei tale? Iata cateva sfaturi:
Comfortabil inseamna mai creativ
Trebuie sa organizezi un brainstorming pentru o noua campanie? Deci cand vei stabili intalnirea astfel incat toata lumea sa participe cu idei bune? Daca mai multi dintre angajatii tai sunt mai creativi intr-un anumit moment al zilei atunci acela ar fi momentul cel mai potrivit pentru a stabili intalnirea. Daca nu, creerea unei atmosfere comfortabile pentru aceasta intalnire este solutia.
Cauta un loc care sa te inspire
Nici un angajat nu poate sa devina creativ daca nu se simte comfortabil. Un mediu galagios, scaune necomfortabile si colegii sau superiorii inflexibili reprezinta un mediu nesanatos pentru promovarea creativitatii. Tine intalnirile intr-un loc comod cu o masa si scaune in jur. Anumite corporatii tin intalnirile creative in afara companiei, la o cafea.
Pas cu pas
Te ocupi de echipa creativa a unei agentii de publicitate si tocmai ati incheiat un contract cu un client mare, si aveti foarte mult de lucru: Trebuie sa creati o brosura, o campanie in reviste, o campanie in ziare, materiale POP si un site web.
Ia lucrurile pas cu pas; cate un proiect pe rand. Incepe cu un logo si un slogan, apoi treci la abordarea diferitelor proiecte. Obtine ideile tuturor in legatura cu acele proiecte, ia o decizie si apoi treci mai departe. In acest mod te ocupi de sarcini, obtii sugestiile tuturor asupra temei, iei decizia finala si apoi treci la sarcina urmatoare. Atunci cand vei obtine ideile lui Walid cu privire la brosura, ideile Nadinei asupra site-ului web si pe cele ale lui Mostafa asupra materialelor demonstrative, te vei trezi cu o sumedenie de idei neclare care probabil ca ar fi fost mai bune, cu mai mult efort si mai multa organizare.
Nu exista idei proaste
Toate industriile sau domeniile creative ar trebui sa adopte politica “Nu exista idei proaste”. Foarte multe idei bune nu sunt rostite pentru ca oamenii traiesc cu fobia ca “S-ar putea sa fie o idee proasta.” Daca un membru al echipei vine cu o idee care poate parea proasta la inceput, nu-l descuraja imediat. Daca Walid si Nadine adauga ceva la ideea lui Mustafa, probabil ca va rezulta o idee mai buna. Alti membri ai echipei pot veni cu sugestii si o pot transforma intr-o idee foarte buna.
Tine usa larg deschisa
Anumite idei pot aparea dupa terminarea unei intalniri sau unei sedinte de brainstorming. Incearca sa ai o politica a “usilor deschise” fata de idei. Ai grija sa-i anunti pe toti memebrii echipei ca pot veni la tine oricand pentru a-ti relata ideile la care s-au gandit ulterior. Aminteste-ti ca ceilalti angajati, care poate nu fac parte dintr-o anumita echipa, pot veni cu idei minunate pentru proiectul tau. Contributiile iti sporesc ideille si profitul.
Asculta cu atentie
Daca pui la dispozitia colegilor de servici o cutie pentru sugestii, fizic vorbind, care sa fie disponibila in biroul tau sau in holul destinat angajatilor, le vei permite acestora, mai ales celor care nu sunt direct implicati in procesul creativ, sa-si trimita comentariile si sugestiile referitoare la cum pot fi imbunatatite lucrurile. O alternativa si mai practica ar fi o adresa de e-mail: ideas@yourcompany.com.