• 18 Feb. 2014
  • 2 min

Primul job. Call center.

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Autor: Iulian Smaranda Recruitment Consultant – Pro Solutions Agency   Nu de putine ori suntem pusi in situatia de a ne alege un job care sa […]

Autor: Iulian Smaranda

Recruitment Consultant – Pro Solutions Agency

 

Nu de putine ori suntem pusi in situatia de a ne alege un job care sa ne sustina mai mult financiar si, de asemenea sa ne ofere experienta pe piata muncii. Astfel, majoritatea studentilor aplica fie pentru joburi part time, fie pentru full time, asta in functie de cerintele si specificul jobului respectiv.

De obicei cei care aplica pentru un internship, de cele mai multe ori neplatit de catre angajator, aplica pe pozitii din domeniul pentru care se pregatesc in facultate. Intr-adevar, aceste internshipuri vin in ajutorul studentilor fiindca ii ajuta sa acumuleze o oarecare experienta in domeniile de referinta pentru care ei se pregatesc dar, totodata, ii ajuta sa se integreze din timp intr-un climat organizational, climat ce difera cu mult fata de ceea ce un student poate fi obisnuit in viata de zi cu zi.

Daca mai sus am discutat despre internishipuri ca suport de pregatire pentru studenti ca viitori angajati intr-o companie, acum ne vom referi si la joburi care nu au legatura cu domeniile de studii in care ei se pregatesc, dar care le ofera sau le poate oferi o perspectiva pentru viitor. Astfel tipul de job cel mai cautat si pentru care studentii aplica cel mai des este call-centerul.

Fie student la inginerie, fie student la litere sau la limbi straine sau oricare alt domeniu de studiu, domeniul call-centerului este de multe ori, ca sa spunem asa, o rampa de lansare. De ce? Pentru ca un call-center poate deveni mai benefic ca oricand. In primul rand angajatorul din call-center, de cele mai multe ori nu cere experienta in domeniu, ci sunt vizate fie studiile, fie motivatia.

Un aspect foarte important si care nu trebuie trecut cu vederea sub nici o forma este climatul organizational de care vorbeam mai sus. Call-centerul, de obicei este foarte bine organizat si asta pentru ca este un domeniu de tranzitie, utilizand acest termen ca sa intelegem ca lumea vine si pleaca. Aparent poate fii un job simplu fara prea multe complicatii. Dar sub nici o forma nu este asa. Climatul organizational din acest domeniu este unul foarte bine structurat, delimitat si determinat. Tocmai pentru faptul ca esti intr-o continua antrenare cu tine insuti si cu clientii care apeleaza la acea companie sau ii apeleazi tu, te ajuta sa iti cunosti limitele, iti da puterea de a lua decizii, experienta de lucru in echipa, pauzele de lucru, sedintele de lucru sau echipa, biroul propriu, adresa de email proprie, cresterea de pe o pozitie pe alta si multe alte aspecte simple care nu fac altceva decat sa te integreze intr-o companie.

Ca si remuneratie, aceasta difera de la companie la companie, in functie si de tipul call-centerului. Dar cel mai important aspect din call center ramane experienta de lucru ce poate fi acumulata. Foarte important este faptul ca nu trebuie trecut cu vederea ca angajatorii ofera periodic traininguri angajatilor lor, traininguri ce nu fac altceva decat sa ii pregateasca mai mult si sa depaseasca barierele necunoscutului.

Am putea spune ca acest domeniu capata un dinamism din ce in ce mai mare si o amploare pe piata muncii. Aceasta vine in ajutorul studentiilor si le ofera oportunitati de angajare viabile pe durata studiilor fara prea multa bataie de cap, dar care ii integreaza intr-o maniera profesionista pe piata muncii.

In concluzie, primul job poate ramane cea mai frumoasa experienta de lucru. Dupa cum se spune ca prima dragoste nu se uita, asa nici primul job nu se uita. Tot ce conteaza este sa fie facut cu profesionalism, cu daruire si cu scopul de a invata ceva si, nu in ultimul rand de a capata experienta.

 

 

A fost util articolul? 1

Leave a Reply