• 5 Nov. 2013
  • 3 min

Profilul unui Channel and Category Marketing Leader

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Maria Gavrilescu a terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice si nu isi imagina in acea perioada ca va lucra in marketing pentru ca acest domeniu […]

Maria Gavrilescu a terminat Facultatea de Comunicare si Relatii Publice si nu isi imagina in acea perioada ca va lucra in marketing pentru ca acest domeniu parea abordat de prea multe persoane. Si-a schimbat gandirea si traiectoria profesionala in ultimul an de facultate cand a mers la Scoala de Comunicare Orange unde a avut-o ca profesor pe Aneta Bogdan. Odata insuflata pasiunea pentru acest domeniu, Maria a urmat un master in Expertiza in Publicitate si s-a inscris la cursurile  Charted Institute of Marketing,  a acceptat pozitia de Marketing Manager la Snack Attack, a urmat Junior Off Trade Channel Manager la Ursus, iar in prezent ocupa pozitia de Channel & Category Marketing Leader la Unilever South Central Europe.

Ati aplicat o strategie pentru a gasi acest job?

Am incercat de fiecare data sa imi construiesc o arie de expertiza relavanta pentru un job intr-o multinationala, dorindu-mi sa ajung pe un post de Marketing Manager sau Marketing Director intr-o companie mare. Aveam un obiectiv foarte bine definit: o pozitie de top intr-o multinationala. O strategie propriu-zisa nu am avut, am aflat de job si mi-am trimis CV-ul catre departamentul de HR.

Cum s-a desfasurat procesul de recrutare?

Am avut un interviu telefonic, urmat de un interviu cu doua persoane din organizatie, respectiv  HR si Managerul pozitiei vacante, etapa urmatoare a fost reprezentata de un interviu telefonic cu Marketing Managerul Regional, un interviu ce trebuia sa dureze 30 de minute, dar care s-a finalizat dupa mai mult de o ora si jumatate de discutiii interesante si provocari. Procesul s-a finalizat la doua saptamani de la acesta ultima etapa.

La interviuri mi s-au pus intrebari de tipul: Ce as putea aduce eu diferit ? Sau de ce sunt eu mai buna decat alte persoane cu aceleasi calificari care candideaza pentru aceasta pozitie? Discutiile au fost lungi si au urmarit sa vada ce as face eu in diferite situatii.

Am mizat foarte mult nu pe jobul de la Ursus, ci pe cel de la Snack Attack pentru ca din acea pozitie am cunoscut foarte bine partea clientului si stiam ce facea Unilver (furnizorul la aceea vreme pentru Snack Attack) bine si ce valoare puteam aduce pentru a imbunatatii relatia cu clientii , iar acest lucru a fost un avantaj pentru mine la angajare.

Care au fost etapele pe care le-ati parcurs pentru a ajungea in aceasta pozitie?

Mi-am folosit atuurile pe care le-am capatat in perioada petrecuta la Snack Attack pe pozitia de Marketing Manager, dar m-a ajutat foarte mult si experienta de la Ursus, unde m-am ocupat de trade marketing; acumuland experienta atat pe partea de brand si trade, astfel consolidand sansele de evolutie in cariera, respectiv pentru pozitia curenta, cat si pentru o viitoare pozitie de Marketing Manager al unui intreg departament.

Cand am mers la Ursus pe pozitia de trade marketing, imi imaginam ca lucrurile sunt diferite intre o companie antreprenoriala si o multinationala, insa am invatat ca ambele se confrunta cu acelasi tip de probleme, insa dispun de resurse diferite pentru a le solutiona – de la acces la informatie la timp si oameni.

Care sunt responsabilitatile pe care le aveti ca Channel & Category Marketing Leader ?

Dezvolt si implementez strategia de canal, strategia de portofoliu – ceea ce implica  tot procesul decizional de a lista si activa un produs in toate punctele cheie. Strategia de canal implica elemente precum Route to Market (Cash&Carry sau distribuitori), selectionare canal de vanzare (social/ comercial), identificarea nevoilor fiecarui canal si a fiecarui tip de client (restaurant vs fast food vs chains), transformarea caracteristicilor produselor in  beneficii  relevante pentru clientul si canalul caruia ne adresam.

Cum reusiti ca om de marketing sa va asigurati ca promisunile sunt livrate corect?

Cel mai important este sa te aliniezi cu toata echipa cu care colaborezi la nivel de asteptari. Mi-am dat seama cat de important este acest lucru cand am adus la o masa reprezentatii agentiilor cu care lucrez ( PR, online, trade) si acestia mi-au spus ca este prima data cand simt ca nu sunt concurenti ci ca sunt parte dintr-o echipa care lucreaza pentru un obiectiv comun.

Care sunt calitatile de care trebuie sa dea dovada un om de marketing?

Un om de marketing bun trebuie sa relationeze cu oamenii  din toate departamentele, trebuie sa dea foarte mult pentru ca informatia se „plateste” tot cu informatie. Eu merg foarte mult pe intuitie, iar de-a lungul timpului aceasta nu m-a inselat. Cred ca iti mai trebuie si foarte multa pasiune. Simt ca oriunde ai ajunge ca job trebuie sa te implici si sa determini oamenii sa vina dupa tine. Apoi un bun om de marketing nu trebuie sa uite sa se dezvolte, sa investeasca in el in mod continuu, inveti prin practica de la munca, insa in acelasi timp trebuie sa ai o baza solida, sa citesti, sa urmaresti mereu miscarile din piata, trendurile, inovatiile.

Nu in ultimul rand este foarte important ca oamenii de marketing sa colaboreze cu oamenii de vanzari. Daca reusesti sa afli parerile lor si tii cont de ele, cu siguranta vin si rezultatele.

La ce va uitati atunci cand recrutati personal pentru echipa dumneavoastra?

In primul rand ma uit la atitudine, cred ca nivelul de cunostinte se poate dezvolta daca ai atitudinea corecta. Caut pasiune, iar oamenii in care exista pasiune isi vor face jobul cu placere. Imi plac oamenii care stiu ca spuna „nu stiu”, pentru ca asa au posibilitatea sa evite greseli din nestiinta.

Care au fost cele mai frecvente probleme pe care le-ati intalnit ca om de marketing?

In Romania, faptul ca pe termen mediu se angajeaza foarte multi juniori reprezinta o problema pentru ca sunt foarte putini seniori care trebuie sa isi imparta timpul pentru a-i invata si in acelasi timp a livra obiective din ce in ce mai ambitioase. Apoi, cea mai des intalnita resursa este lipsa timpului ca si o consecinta directa a celei mentionate anterior.

———————————————————————————————————————

Un material realizat in exclusivitate pentru pentru eJobs de Georgiana Ene, Institutul de Marketing. 

Institutul de Marketing ofera cursuri de marketing si suport pentru obtinerea de certificari profesionale in marketing, marketing digital si comunicare impreuna cu Oxford College of Marketing. Mai multe detalii despre cursuri si certificari gasiti la  www.institutuldemarketing.ro.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply