Scrie un articol pentru a te face cunoscut ca expert si creator de publicitate. Q: Pot sa fie folosite articolele importante pentru a genera PR si […]
Scrie un articol pentru a te face cunoscut ca expert si creator de publicitate.
Q: Pot sa fie folosite articolele importante pentru a genera PR si a imi promova afacerea?
A: Atunci cand o persoana se gandeste la PR de obicei aceasta se gandeste la mass-media. Cand se gandeste la media face legatura cu comunicatele de presa pentru comunicare cu mass-media. Exista insa o alta modalitate de a aduce media la un alt nivel de expunere si de constienta. Articolele sunt considerate o modalitate foarte importanta a mass-mediei de comunicare cu masele. Ca sa te convingi uita-te pe orice revista.
Un articol mai important indeplineste mai multe functii:
1. Poate motiva decizia publicarii articolului. Majoritatea publicatiilor au nevoie de un set stabil de articole cu caracter informativ. In cele din urma, acestea sunt materia pe care ele se bazeaza.
2. Avand un articol important publicat, ofera imediat autorului credibilitate. Comunicand prin mijloacele media cu o piata tinta, despre faptul ca un scriitor anume este un expert, are efect de lunga durata cu valoare restanta. Aceasta credibilitate este desigur mai mare decat poate oferi o publicitate platita sau sponsorizata.
3. Cam de aceeasi importanta ca si crearea credibilitatii si stabilirea unui nivel inalt de expertiza este si publicarea unui articol. Un alt mesaj promotional folosit intr-o campanie de marketing completa poate fi obtinut spunand lucruri ca de exemplu: “Dupa cum se vede in revista Entrepreneur” sau “Asa cum a fost publicat in USA Today.” Aceasta merge deasemenea si cu publicatii obscure.
Una din cele mai importante parti ale unui articol PR este paragraful bio care acompaniaza articolul, aparand de obicei la sfarsitul acestuia. (In unele publicatii informatia “bio” apare intr-un chenar separat de articol.) Acesta este chenarul sursa, dupa cum i se spune, unde se pot gasi numarul de telefon de la sursa de informatii, faxul, e-mailul si Web-siteul. Este mai probabil ca informatiile despre posibilitatea de contactare sa fie publicate intr-un articol decat intr-unul scris dintr-un comunicat de presa. Specificarea sursei genereaza deasemenea mai mult raspuns decat ar reusi o reclama platita.
Articolele PR costa putin si ar trebui sa faca parte din planul nostru total de constientizare. Singurul cost ar fi daca firma de PR, agentia de marketing sau scriitorul ar fi contactat pentru a compune articolul sau o serie de articole.
Asemenea unui comunicat de presa, articolele importante ar trebui sa contina un punct informativ pentru a-i mari probabilitatea publicarii. Cum devin interesante pentru editori articolele, cele care cuprind informatii despre un produs nou sau orice este legat de curentele dintr-o industrie anume.