Ca tot se propie vacanta, pune in ordine informatiile despre cota de piata si eficienta activitatii tale. I: Eu si sotia mea am deschis o cresa, […]
Ca tot se propie vacanta, pune in ordine informatiile despre cota de piata si eficienta activitatii tale.
I: Eu si sotia mea am deschis o cresa, un centru de gradinarit si o fabrica de pietre pentru pavaj cu mai mult de 10 ani in urma. As avea cateva intrebari legate de modul in care sa imi promovez afacerea, si sper sa ma ajutati. Inainte de toate, in ultimele doua anotimpuri, am micsorat bugetul de publicitate de la 40 $ pe produs la 5$ pe produs. Vanzarile au ramas la fel dupa doua primaveri ploioase. Astfel, desi am economisit mii de dolari din costurile de publicitate, evolutia dezolanta a vanzarilor m-a facut sa ma intreb daca reducerea acestor costuri nu a fost o greseala. In al doilea rand, imi puteti recomanda un mod sistematic de a-mi planifica activitatea de promovare, si cum ii pot masura eficienta? In sfarsit, ne apropiem de vacanta si as dori cateva idei pentru a castiga mai multi consumatori.
R: Din pacate, reducerea drastica a eforturilor promotionale poate determina eliminarea dumneavoastra rapida de pe piata. Daca mesajele promotionale se intrerup brusc, consumatorii incep sa isi puna intrebari si sa renunte la produs. Este mai inteligent sa incercati alte modalitati de reducere a costurilor-precum schimbarea inventarului pentru a va adapta mai bine conditiilor economice sau atmosferice-decat sa va reduceti bugetul de promovare.
Din nefericire, ati pierdut impulsul spre cumparare si recunoasterea clientilor tai, prin anularea unei parti atat de mari din aceste costuri. Va poate costa mai multi bani decat ati economisit. Publicitatea se aseamana cu incercarea de a impinge o minge la deal. Trebuie sa mergi in permanenta. Daca te opresti, mingea se rostogoleste la vale si trebuie sa o iei de la capat.
Planuirea viitoarelor eforturi de promovare printr-o abordare sistematica este o cale indicata de a continua. Punctul de plecare il constituie saptamanile si lunile cu activitate de varf, intr-un calendar. Unii antreprenori argumenteaza ca nu e necesara continuarea promovarii cand afacerea merge bine, dar asa ceva este gresit! Cand te afli in sezonul de varf, trebuie sa continui activitatea promotionala pentru a obtine rezultate si mai bune.
Vei pierde bani incercand sa promovezi un produs intr-o perioada moarta (ca de exemplu promovarea constructiilor imobiliare in noiembrie sau decembrie). Deci, castiga bani atata timp cat poti. Fiecare afacere – chiar si cele care functioneaza in tot timpul anului, au perioade specifice ale anului cand afacerea este mai prospera. Urmarirea rezultatelor promovarii poate fi inselatoare. In realitate putini proprietari ai unor afaceri urmaresc efectele acesteia, pentru ca nu stiu cum. Iata cateva sfaturi pentru a fi sigur ca esti pe calea cea buna.
– Marcheaza tipariturile si cupoanele cu coduri pentru a sti de la cine au provenit, cand sunt returnate.
– Promoveaza produse diferite pe posturi TV sau de radio diferite. Vei sti care functioneaza mai bine dupa rata de raspunsuri generata.
– Pastreaza inregistrari pentru a nu-ti aminti de fiecare data unde ai plasat o reclama, la ce data vei plati o rata sau cum ai prezentat unui agent de vanzari al unei agentii de publicitate de ce preferi sa apelezi la concurentii lui.
– Inceteaza sa iti intrebi clientii unde au auzit despre tine. Oamenii nu isi dau seama cat de important este raspunsul la aceasta intrebare, si de obicei, iti vor raspunde cu primul gand care le trece prin cap. In schimb, intreaba-i ce post de radio asculta, ce canale de televiziune urmaresc si ce articole din ziare citesc. Fa o lista cu toate acestea. Inceasca sa obtii si codul lor ZIP pentru a-ti orienta activitatea de direct mail.
Urmarirea efectelor publicitatii inseamna si urmarirea consumatorilor.
Perioada sarbatorilor este cel mai bun moment al anului pentru a te adresa consumatorilor potentiali. Nu este necesar sa cheltuiesti o multime de bani, atata timp cat esti creativ. De exemplu, pentru a atrage clientii spre magazinul tau, inca din timp impodobeste-l cu ghirlande, decoratiuni din crengi de brad si incearca sa eviti costurile ridicate ale ornamentelor de brad si a altor produse prea scumpe pentru clientii care incearca sa evite cheltuielile inutile in acel an. Poti, de asemenea sa organizezi evenimente speciale in magazin- cheama si un post decradio local cu care ai avut legaturi precedente, care sa promoveze acel eveniment sau sa il transmita in direct.
Condu un concurs de desen cu tema: sarbatorile de iarna, avand ca premiu un brad de Craciun. O alta idee: ofera in plus o jumatate de kilogram de seminte pentru pasari fiecarui cumparator de seminte de acest tip si ofera-i fiecarui client un cupon de vacanta cu un procent de reduceri pentru noua lor achizitie din magazin. Cheia unui succes continuu este sa continui sa gandesti si sa actionezi la fel ca in primul an.