• 10 Apr. 2020
  • 4 min

Un salon de infrumusetare și-a mutat activitatea în online #MergemMaiDeparte

salonul de infrumusetare pandemie

Luminița Ivanici este obișnuită cu provocările. Ea a deschis salonul de înfrumusețare Make-up Cafe în plină criză financiară în 2009, iar pandemia de coronavirus nu a surprins-o fără un plan de rezervă. Povestea business-ului ei continuă online cu webinarii private pentru designul sprâncenelor acasă, consultații online pentru diagnosticul tenului și cursuri de automachiaj

După aproape două decenii în care a lucrat în marketing și comunicare, la companii precum Philip Morris, British American Tobacco, Porsche Romania, Blue Air, Nespresso și Christian Dior, Luminița Ivanici a făcut un pas important în cariera ei și a decis să-și urmeze pasiunea. Astfel, a apărut salonul de infrumusetare Make-up Cafe, în cadrul căruia Luminița activează ca Designer de Sprâncene, Microblading Artist, Make-up Artist și Estetician. De curând, ea a lansat și Școala profesională de Design Sprâncene Eyebrows Institute. Cu Luminița am stat de vorbă pentru a afla care sunt schimbările pe care le-a făcut în această ultimă perioadă.

salonul de infrumusetare online Luminita Ivanici

Luminița Ivanici, owner Make-up Cafe

Care a fost momentul în care ai decis regândirea business-ului pe care l-ai avut până în prezent?

Luminița Ivanici: Am pus bazele afacerii în acest domeniu competitiv în plină criză financiară, mai exact în 2009. Pe vremea aceea, saloanele de înfrumusețare se închideau unul după altul, iar eu eram abia la început de drum, un novice din punct de vedere profesional în acest domeniu. Ce m-a ajutat enorm au fost pasiunea și determinarea mea de a fi cea mai bună. Acuratețea lucrului, partea de consiliere, igiena din salonul de infrumusetare și echipa atent aleasă reprezintă, cred eu, ingredientele reușitei.

După cum spuneam, am experiență în gestionarea momentelor dificile care pot să apară și niciodată nu m-am relaxat, ci am lucrat încă de la început la un back-up plan în caz că situația s-ar putea repeta. Cel mai îndrăzneț proiect al meu a fost dezvoltat încă de anul trecut: lansarea Cursului Online de Design Sprâncene. Acesta este un curs în cadrul căruia participantele sunt ghidate prin intermediul unui webinar susținut pe un grup privat de Facebook. În plus, acum, în aceste zile, lucrez intens la dezvoltarea platformei online proprii pe site-ul www.eyebrowsinstitute.ro, unde să putem oferi toate cursurile pe care le susținem în cadrul școlii și în varianta 100% online. Practic, după ce cursantul achită cursul, va avea acces la un ID și o parolă ce-i permit să învețe singur să facă Design de sprâncene.

În plină pandemie, sănătatea noastră și a clientelor este principala noastră grijă, așa că nu mai oferim servicii în cabinet, dar am mutat o bună parte din activitatea în mediul online.

Toate consultațiile noastre pe partea de Diagnostic de Ten și Îngrijire Acasă, Design sprâncene, Microblading, Dermopigmentare și Cursuri de automachiaj beneficiază de 50% reducere în acest context dificil pentru toți. În plus, le stăm la dispoziție clientelor, pe care le vedem mai degrabă ca prietene, cu sfaturi legate de îngrijire pe rețelele noastre de socializare. De asemenea, avem în plan realizarea unor mini-serii de întâlniri/cursuri online de reconversie profesională prin care să le ajut pe cliente să-și reorganizeze viața în aceste zile grele. Criza te poate motiva să iei decizii radicale, să te autodepășești, dar e nevoie de disciplină, de o reconsiderare a resurselor, iar eu sunt dispusă să ofer trucuri/sfaturi pe baza experienței mele din timpul ultimei crize.

Câți oameni ai în acest moment în echipă și cum au primit ei vestea acestei schimbări?

Luminița Ivanici: Mai am 4 colege cu care am o chimie minunată. Chiar dacă nu ne vedem fizic, lucrăm în fiecare zi pe Zoom la proiectele noastre. Pe principiul că paza bună trece primejdia rea, nu am lăsat ca această criză să le ia prin surprindere pe fetele din echipa mea. Am avut grijă să fac training cu ele pentru a putea susține cursuri online – fiecare a făcut cursul de Formator și poate să ofere cursuri online, în funcție de specialitate.

Eu le-am explicat mereu nevoia și dorința de a avea o relație apropiată cu clientele în Social Media, dar și prin alte mijloace de comunicare. La Make-up Cafe, serviciile noastre nu s-au terminat niciodată odată cu ieșirea clientei din cabinet, mereu le-am rămas alături atunci când au avut nevoie de sfaturi de la noi. Dacă ne influențează această criză? Bineînțeles că ne afectează încetarea activității în offline, dar sănătatea este cea mai importanta și sunt sigură că o să revenim cu forțe proaspete.

Care au fost cele mai mari provocări de până acum?

Luminița Ivanici: Încetarea activității în salonul de infrumusetare este cea mai mare provocare. Ca și antreprenor, am de susținut afacerea în continuare, am de plătit salarii, facturi, chiria etc. și trebuie să recunosc că susținerea cursurilor online nu acoperă decât o mică parte din cheltuieli. Vestea bună e că ne păstrăm comunitatea de prietene, că ne încurajăm reciproc și ne continuăm activitatea în mediul online. Astfel am demarat o campanie la începutul lunii aprilie care constă în rezervarea serviciilor cu 20% reducere, cu plata în avans și prioritate la programări când se reia activitatea. Astfel, noi ne putem susține cheltuielile în această etapă, iar clientele noastre își rezervă din timp bugetul optimizat prin această reducere pentru rutina de beauty.

De asemenea, clientele noastre învață să se penseze acasă în perioada asta, descoperă ce greșeli fac în îngrijirea tenului, află unde găsesc și cum să-și comande produsele potrivite. Practic, continuăm să le fim aproape în demersul lor de a avea grijă de aspectul fizic, doar că la un call sau video-call distanță.

Cum a fost percepută această schimbare de clienții de la salonul de infrumusetare?

Luminița Ivanici: Schimbarea nu e niciodată ușoară, pentru că ne scoate din zona de confort. Dar ne și provoacă, suntem nevoiți să evoluăm, să găsim soluții, să ne adaptăm. Nu îmi este ușor să aliniez nevoile afacerii la noile cerințe, regulile se schimbă de la zi la zi, plus că incertitudinea provocată de coronavirus se imprimă asupra psihicului, ne face vulnerabili, predispuși depresiei și angoaselor. Pe de altă parte, prefer să văd partea plină a paharului și, după cum spuneam, experiența mea în acest domeniu a început tot într-o criză, așadar cred cu tărie că e doar un hop peste care vom trece. Din fericire, avem cliente care sunt alături de noi și în această perioadă, care ne cer sfatul, care răspund pozitiv propunerilor noastre de a învăța online, de a beneficia de ceea ce avem de oferit și cred că, în aceste vremuri, ți se întoarce înzecit investiția în serviciile de calitate, dar mai ales în oamenii pe care-i ai aproape.

Ți-a plăcut acest articol? Citește și: 

Fine dining în vremea carantinei #MergemMaiDeparte

Cadouri online în locul experiențelor offline #MergemMaiDeparte

A fost util articolul? 2

Leave a Reply