Îţi doreşti să fii pe lista scurtă a angajatorilor, iar cel mai bun sfat este să editezi CV-ul astfel încât să oferi o imagine cât mai clară asupra experienţei tale. Recomandarea este să-l personalizezi şi să eviţi preluarea unor clisee des folosite în prezentările profesionale. Acestea ți-ar putea pune pe plan secundar abilitățile care te califică pentru jobul dorit.
Și pentru că 22% dintre români nu știu, concret, ce informații ar trebui să includă în CV, te vom ghida insistând pe acele abilități care pot fi clisee dacă nu sunt exemplificate și pe idei pentru a-ți pune în valoare experiența.
Comunicarea este o condiţie preliminară în orice domeniu, însă nu ar trebui să te rezumi la „abilități bune de comunicare”. Recrutorii sunt atenți la exemplele din cariera ta, care arată că ai transmis informații, ai ascultat activ și ai colaborat eficient cu echipa. De asemenea, sunt atenți și la modul în care prezinţi CV-ul. Un profil profesional bine structurat cu intertitluri şi spaţii, corect din punct de vedere gramatical arată în mod indirect abilităţile tale de comunicare şi creează recrutorilor o impresie bună.
Este una dintre abilităţile care se regăseşte în multe CV-uri, însă nu comunică informaţii esenţiale despre tine. Pentru a demonstra abilitatea ta de a lucra în echipă, povesteşte care a fost rolul tău în cadrul companiei şi cum ai contribuit la buna funcţionare a echipei. La responsabilităţi, detaliază situaţiile în care ai interacţionat cu ai tăi colegi, cu furnizorii, partenerii de business, cum ai ajutat şi care au fost rezultatele colaborării.
Recrutorii văd zilnic sute de CV-uri în care cei mai mulţi dintre candidaţi sunt orientaţi spre rezultate. Pentru a-i convinge, susține-ți afirmațiile cu fapte. Asigură-te că oferi dovezi cuantificabile ale rezultatelor cum ar fi „Am crescut vânzările cu 25%”, „Am adus X clienți”. Includerea acestor informații arată că îți evaluezi munca ta și implicit că ești orientat spre rezultate.
Pentru a convinge recrutorii că ești o persoană sociabilă, povestește situațiile în care ai lucrat alături de alți colegi la un proiect, cum ai gestionat anumite situații apărute firesc pe parcursul colaborării, dar și care a fost rezultatul. De asemenea, poți vorbi despre hobby-urile tale. Sporturile de echipă, voluntariatul, proiectele în care eşti implicat vin să demonstreze că eşti o persoană sociabilă.
Susține această „creativ“ din CV-ul tău cu cele mai bune exemple despre ideile tale şi cum au contribuit la creşterea productivităţii, cum au redus costurile companiei sau au îmbunătăţit feedback-ul clienţilor. Dă exemple de situații pe care le-ai rezolvat cum nimeni nu s-ar fi așteptat sau de task-uri pe care le-ai realizat într-un mod care a fost apreciat de colegi sau de manager.
Pasiunea este grozavă, dar să fii pasionat nu este o realizare. Practic, îi spui recrutorului că ești entuziasmat de un loc de muncă sau de o activitate pe care o faci, dar nu poți demonstra. Și în acest caz trebuie să-ți susții afirmația cu exemple. Un termen mai bun este „mi-am îmbunătățit anumite abilități”, care arată ce îți place să faci, dar și interesul tău pentru dezvoltarea pasiunii.
Afirmația „am fost responsabil pentru xyz” nu arată clar ce rol ai jucat. Este mult mai important să specifici nivelul de autoritate pe care l-ai avut. De exemplu: am realizat, am coordonat, am implementat. Folosește și numere pentru a-ți scoate în evidență realizările. Acestea îi ajută pe recrutori să vadă impactul pe care l-ai avut.
Sunt aspecte din jobul tău pe care le cunoști atât de bine, încât le poți face cu ochii închiși, dar asta nu înseamnă că poți pretinde că ești „expert” în CV-ul tău. Adevărații experți nu trebuie să-și proclame statutul. În schimb își lasă realizările să vorbească de la sine. Concentrează-te pe anii tăi de experiență și de formare și dă exemple care să-ți arate autoritatea în compania sau în domeniul în care lucrezi.
Da, să fii introvertit poate fi o superputere la un interviu
Abilitățile care nu ar trebui să-ți lipsească în perioada de probă
Danke Schon Fur sms