• 6 Apr. 2016
  • 3 min

Șeful Zitec: Pentru o impresie deosebită, ar trebui să găsesc în CV proiecte personale

Alexandru Lăpușan
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Proiectele personale ale candidaților sunt cele fac diferența între un CV bun și un CV deosebit, crede Alexandru Lăpușan, fondatorul producătorului de software Zitec România.

Proiecte personale. Proiecte personale. Proiecte personale. Alexandru Lăpușan, fondator și CEO al producătorului de software Zitec România folosește aproape obsesiv cele două cuvinte – proiecte personale –  când vorbește despre lucrurile care fac diferența într-un CV. „Pentru o impresie cu adevărat deosebită, ar trebui să gasesc în CV proiecte personale, adică o dovadă că există un mix bun între pasiune și capacitatea de a livra, sinceritate – de exemplu, justificarea deciziei de a pleca de la o firmă și a alege alta –  și o indicație clară că persoana din fața mea și-a făcut <<temele>> și a aflat cel puțin informațiile de bază despre Zitec și își dorește sincer să fie parte din echipa noastra”, afirmă Lăpușan.

Echipa Zitec număra, la sfârșitul lui 2015, circa 120 de angajați. Recent, reprezentanții companiei au anunțat că, în 2016, intenționează să crească numărul salariaților cu aproximativ 30% față de anul trecut.

Alexandru Lăpușan

Alexandru Lăpușan, în mijllocul angajaților Zitec.

 

Proiectele personale ocupă o parte extrem de importantă și în istoricul profesional al lui Alexandru Lăpușan. „La 23 de ani, în 2002, CV-ul meu nu arăta deloc rău. Deja aveam în el trei joburi, datorită faptului că am început să lucrez part-time de la 18 ani. Tot în 2002 am susținut și lucrarea de diplomă în Facultatea de Automatică și Informatică Industrială din cadrul Politehnicii din București. Nu în ultimul rând, în 2002 aveam deja trei ani de activitate în cadrul proiectului nonprofit Alpinet.org. Cu alte cuvinte, CV-ul meu de la acea dată conținea proiecte personale, proiecte nonprofit, modestie și experiență de aproape cinci ani pentru un proaspăt absolvent de Automatică. M-aș fi angajat pe loc”, precizează Lăpușan.

În prezent, Lăpușan nu mai are un CV propriu-zis deoarece, din 2003, când a înființat Zitec, a devenit antreprenor. „Acum, CV-ul meu este profilul meu de LinkedIn”, menționează fondatorul producătorului de software.

Lăpușan mărturisește că, în primii ani de antreprenoriat, făcea de toate, inclusiv recrutare. „Dacă ești implicat hands-on (efectiv – trad.) în activitatea de recrutare, apreciezi mai mult un CV bine redactat, în care găsești toate informațiile de interes pentru tine, deoarece acest lucru te ajută să fii mai eficient în selecția candidaturilor potrivite”, menționează antreprenorul.

Candidatul ideal

 

Compania și-a propus să recruteze în 2016 atât candidați cu experiență, cât și tineri aflați la începutul unei cariere. Lăpușan își dorește să atragă în echipa Zitec oameni cu „gândire critică și care se exprimă concis și direct, care au o atitudine deschisă, acceptă feed-backul constructiv, își recunosc greșelile și învață din ele”. „Dacă discutăm despre candidații cu experiență, mi-aș dori să regăsesc în CV-urile lor detalii privind proiectele în care au fost implicați, contribuția lor și realizările concrete pe care le-au avut până în prezent. În ceea ce privește candidații care se află la început de carieră, îi încurajez să încerce să-și pună în valoare activitățile în care au fost implicați, de la proiecte personale pănă la acțiuni de voluntariat și să nu piardă din vedere zona de interese și pasiuni”, subliniază șeful Zitec.

Alexandru Lăpușan se implică, în ultima perioadă, doar în selecția candidaților care aplică pentru posturile manageriale. „În etapa finală de evaluare a candidatului, am întotdeauna la dispoziție, alături de CV, și un raport de interviu realizat de către colegii mei în etapele inițiale, care cuprinde mai multe detalii privind experiența, profilul și motivația candidatului. Acest raport de interviu este mai important pentru mine decât CV-ul original”, mai spune Lăpușan. Raportul respectiv îi permite antreprenorului ca, în discuția cu un candidat, să se concentreze pe „pe zonele posibile de risc și pe potrivirea dintre candidat și cultura noastră internă, pe ceea ce îl motivează și pe cum am putea lucra împreună”.

eJobs, cel mai mare site de recrutare online din România, a lansat campania „CV & Câştigi”. Campania vine în ajutorul candidaţilor cu cele mai bune 7 reguli pentru întocmirea unui CV relevant, atât pentru personalitatea şi pregătirea lor, cât si pentru aşteptările angajatorilor. Experienţa de peste 16 ani acumulată de eJobs în domeniul recrutării online se regăseşte în construcţia celor 7 reguli.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply