• 4 Jan. 2005
  • 2 min

Spre ce te indrepti?

Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Cateodata nu este atat de importanta termenul limita, ci unde il plasezi. Un guru al publicitatii a afirmat odata ca “Mesajul este regele”, insemanand ca imaginea […]

Cateodata nu este atat de importanta termenul limita, ci unde il plasezi.

Un guru al publicitatii a afirmat odata ca “Mesajul este regele”, insemanand ca imaginea este mai putin importanta decat mesajul publicitar. Astazi insa, intr-o epoca dominata de reclame luminoase, banere si e-mailuri animate cuvintele au un impact mai mare daca sunt integrate in imagini frapante, chiar si in cazul tipariturilor.

Este si cazul unui afis publicitar evidentiat aici, unde textul provocator al mesajului atrage atentia cititorilor. Produs de Oficiul pentru Dezvoltare Economica din Oakland, California, o organizatie a carei scop este atragerea investitiilor in oras, afisul primeste nota 10+ pentru modul in care reuseste, prin singurul titlu concentrat sa atraga (unii ar spune distraga) ochiul. Este greu sa acaparezi cititori, mai ales cu titluri lungi, de aceea este indicata o compozitie ca cea de mai sus. Nu te poti abtine si trebuie sa privesti acesti anunt, cu casete diferite pentru fiecare mesaj, dispuse in cascada, din partea stanfga sus a reclamei si pana in mijlocul acesteia. La fel de important este modul in care measjul este divizat in parti diferite, fiecare incadrate in dreptunghiuri diferite ca marime. Dar, nu comiteti o eraore, acest mozaic nu a fost creat la intamplare, intrucat s-au depus numeroase efortui de gandire pentru a evidentia cuvinte precum “heck”, sau “Oakland”. Cu toate acestea, intrebarea ramane: “ Isi indeplineste acest afis rolul de a convinge investitorii interesati sa se mute in Oakland?”.

Sa fiu sincer, nu imi place in mod deosebit mesajul amplasat in partea stanga jos, desi stiam la ce se refera. Dar titlul initial m-a facut sa fiu chiar doritor sa citesc textul mesajului, care contine chiar idei persuasive legate de beneficii. Oakland are de oferit mai mult decat mult sarbatoritul dar mult mai scumpul oras frate: “ Oamenii tind sa fie mai obisnuiti cu un vecin mai faimos al nostru. Dar, dupa cum ti-o vor spune 300 de noi intreprinzatori, chiria spatiului pentru birouri este mai mica decat in San Francisco”. Ce ai putea sa preiei de aici? Inaintea de a-ti asuma crearea celui mai bun aspect al titlului – probabil cel mai important element dintr-un afis – format de obicei din trei randuri imbacsite in partea de sus a afisului, pune-ti intrebarea daca este cel mai atragator mod in care iti poti prezenta titlul. Raspunsul va fi probabil nu.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply