• 27 May. 2016
  • 4 min

Springtime susține educația prin campania „Cărţile Copilăriei” a Asociației Curtea Veche

Springtime, lanțul de restaurante cu 19 locații în București și două pe litoral se implică pe termen lung în viața comunității prin încurajarea lecturii în rândul copiilor. Compania ia în considerare recrutarea chiar din rândul tinerilor interesați de educație.

Asociația Curtea Veche a lansat în urmă cu doi ani campania „Cărțile copilariei”, cu scopul de a încuraja lectura în rândul copiilor și tinerilor. Cu fondurile strânse până acum a donat aproximativ 30.000 de cărţi noi copiilor din Bucureşti şi din zece judeţe din România, a înființat 20 de cluburi de lectură și a organizat sesiuni de lectură unde micuții au descoperit cititul de plăcere prin activități distractive. O astfel de campanie care are impact și rezultate pozitive pe termen lung în societate, merită susținută de companii. Până anul trecut, campania s-a susținut din redirecționarea venitului din 2% și prin diferite sponsorizări. Din toamna lui 2015, Springtime, lanțul de restaurante cu 21 de locații în România, a ales să susțină proiectul „Cărțile copilariei”. Compania a înțeles că poate avea anumite cerințe și așteptări în recrutare, dar și în fidelizarea clienților numai dacă aduce valoare și se implică în campanii de responsabilitate socială.
Loredana Vătăvoiu, brand manager Springtime, consideră demersul un prim pas spre responsabilizarea și altor companii. Iată cum a implementat campania în restaurante și cum oferă posibilitatea clienților săi, o mare parte angajați în companii, să facă o faptă bună în fiecare zi.

Loredana Vătăvoiu

Loredana Vătăvoiu, brand manager Spring Time.

eJobs: Care este motivația companiei pentru a se implica în programul național de lectură „Cărţile Copilăriei” inițiat de Asociația Curtea Veche?

 

Loredana Vătăvoiu: Ce motivație poate fi mai bună decât fericirea unor copii care își doresc o carte nouă, o poveste de care să-și amintească când vor crește, de educație în cele din urmă? Acesta este raționamentul care ne-a determinat să ne implicăm în proiectul Asociației Curtea Veche care, cu siguranță, va ajunge mare dacă ne implicăm cu toții, companii și societate civilă. Nu considerăm cartea demodată și credem că e nevoie să investim sistematic în educație. Mai mult decât atât, statisticile îngrijorătoare privind rezultatele slabe ale elevilor, rata abandonului școlar, scăderea dramatică a lecturii în rândul celor mici, precum și dificultatea de înțelegere a textelor sunt motive care ne-au făcut să spunem un „da” categoric pentru această campanie.

eJobs: Aveţi şi spirijinul corporatiştilor/companiilor? Dacă da, în ce constă?

 

Loredana Vătăvoiu: O parte dintre clienții noștri fac parte din corporațiile din proximitatea restaurantelor Springtime și ne așteptăm să susțină prin donații acest demers caritabil. Ne așteptăm, de asemenea, să responsabilizăm prin exemplul nostru și alte restaurante sau companii. Astfel de proiecte, precum cel al Asociației Curtea Veche merită să devină un scop comun, altfel rezultatele nu vor fi cele pe care le scontăm.

 

Cartile copilariei

Asociația Curtea Veche și Springtime investesc pe termen lung în educația tinerilor.

eJobs: Ce fonduri s-au strâns până acum și cum vor fi investite?

 

Loredana Vătăvoiu: Rezultatele vor fi făcute publice la finalul campaniei, ne concentrăm mai mult pe a promova proiectul și a-l face cunoscut în rândul clienților noști și nu numai. Banii strânși vor ajuta copiii din mediul rural să se integreze în programul național de lectură „Cărțile Copilăriei”, prin care Asociația Curtea Veche realizează donații de carte și creează cluburi de lectură.

Urnele Springtime

Urnele Springtime colectează donațiile clienților care susțin educația copiilor.

Cum ați sprijinit pentru prima dată campania „Cărțile Copilăriei” în cadrul Târgului Gaudeamus?

 

Loredana Vătăvoiu: Urnele de donații au fost amplasate la casele de marcat doar pe perioada Târgului Gaudeamus. A existat interes și donații din partea publicului așa că am decis să continuăm proiectul pe o perioadă mai lungă și în mai multe restaurante. Există o perioadă în care proiectul e nevoie să fie promovat, ne bazăm foarte mult și pe personalul nostru pe care l-am pregătit în acest scop și sperăm ca la finalul campaniei să facem cât mai mulți copii fericiți.

eJobs: Câți oameni vă așteptați să susțină campania?

 

Loredana Vătăvoiu: Mi-ar plăcea ca fiecare client al nostru să se implice în această campanie pe care o desfășurăm împreună cu Asociația Curtea Veche, orice sumă este importantă și împreună putem schimba lucrurile, cu un leu sau cu 50 de bani. Până nu conștientizăm că pentru a avea rezultate, noi ca societate trebuie să ne implicăm individual și să-i convingem și pe cei din cercul nostru, rude, prieteni, cunoștințe să o facă, nu ne putem aștepta la acea schimbare pe care o aud în ultima vreme de pe buzele tuturor. Așteptăm să ni se alăture acei oameni care cred că pot schimba lumea prin lectură, mesajul pe care îl promovăm odată cu această campanie.

eJobs: Ce impact asupra brand-ului vă așteptați să aibă campania?

 

Loredana Vătăvoiu: Această campanie, precum și celelalte care ating componenta de CSR aduc un plus de valoare brand-ului. Nu ne putem aștepta la efecte precum creșterea vânzărilor, însă ne dorim să ne diferențiem prin felul în care ne implicăm în societate.

Springtime

Springtime are în vedere să recruteze tineri care arată rezultate în campaniile de responsabilitate socială pe care angajatorul le susține.

eJobs: Luați în calcul recrutarea tinerilor din rândul celor care vor arata interes pentru lectură și dezvoltare personală?

 

Loredana Vătăvoiu: Categoric, da, acesta este scopul nostru. Majoritatea colegilor nostri sunt foarte tineri, aflați la început de drum. Pe noi ne interesează, în special, potențialul de dezvoltare, responsabilitatea, dorința de a învăța, de a se implica, de a lucra în echipă. Odată angajați, ne asumăm responsabilitatea de a investi în pregătirea și dezvoltarea lor.

eJobs: Ce înseamnă echipa Springtime?

 

Loredana Vătăvoiu: Sunt 400 de angajați, iar în perioada estivală recrutăm 150 de persoane pentru restaurantele de pe litoral. Astfel, putem asigura serviciile la nivelul calitativ pentru  clienții noștri, în mare parte fideli.
Pe lângă recrutarea clasică (presă, anunțuri în mediul on-line pe eJobs.ro, rețele de socializare etc.), o mare parte dintre candidați sunt recomandați de către colegii noștri. După angajare, investim în pregătirea lor prin traininguri dedicate, atât la job, cât și prin cursuri specializate. Un nou angajat poate avansa și parcurge fiecare nivel ierarhic într-un timp relativ scurt, ajungând ca în numai doi ani să ocupe o poziție de conducere. Promovarea implică, bineînțeles, noi responsabilităti, dar și un alt pachet salarial. Această perspectivă este una extrem de motivantă pentru o mare parte a colegilor noștri.

eJobs: Care au fost realizările dvs. din poziția de Brand Manager pentru Springtime?

 

Loredana Vătăvoiu: Implicarea în acest proiect împreună cu Asociația Curtea Veche este o realizare. Sunt de părere că o campanie de responsabilitate socială în România este încă un diferențiator puternic, un lucru simplu de făcut, cu resurse minime. O realizare este atunci când văd oameni fericiți care cumpără produse de calitate din restaurantele Springtime, când realizez împreună cu echipa de creație un ambalaj modern, când lansez produse noi. Acestea sunt realizări zilnice și simple, însă, cu siguranță, bucuria de pe chipul unui copil când primește un lucru nou nu poate fi comparată cu nimic.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply