Liderii, vazuti adesea ca agenti cheie in cadrul organizatiilor au abilitatea de a schimba lumea prin comunicare. Cum mobilizeaza echipele lor? Prin povesti de succes, prin […]
Liderii, vazuti adesea ca agenti cheie in cadrul organizatiilor au abilitatea de a schimba lumea prin comunicare. Cum mobilizeaza echipele lor? Prin povesti de succes, prin povesti despre esecuri transformate in proiecte frumoase. Recrutorii apreciaza tot mai mult discutiile neregizate si includ pe lista scurta candidatii care abordeaza povesti despre pasiune, implicare si rezultate.
Fiecare interviu trebuie abordat ca o conferinta la care asisti. Un speaker care incepe cu o poveste te binedispune, te face sa retii mai usor firul evenimentelor si chiar sa adopti modele de actiune. La finalul conferintei ii dai rating mare. Situatia este similara si in cazul unui interviu pentru un job, esti persoana care se prezinta si depinde doar de tine cum reusesti sa captezi atentia si sa demonstrezi ai povesti in cariera.
CV-ul – punctul de pornire pentru storytelling
Candidatii trebuie sa fie foarte atenti la skill-urile, realizarile, cursurile mentionate in CV. Adesea, in cadrul interviului, ii rugam sa ne exemplifice cum au dobandit un anumit skill, cum au obtinut anumite rezultate, iar unii dintre ei nu au exemple. De aceea, este indicat sa ai cate o poveste pentru fiecare abilitate. Esti rezistent la stres? Atunci pregateste o poveste despre cel mai stresant moment la job pe care l-ai depasit cu tact. Recrutorii angajeaza oameni, nu CV-uri, iar o poveste din cariera te pune in valoare profesional si uman.
Iata ce tipuri de povesti conving in timpul proceselor de recrutare:
Povesti despre:
Arta storytelling-ului la interviu:
Ca agentie de recrutare, preferam storytelling-ul mai ales cand desfasuram proiecte de recrutare pentru pozitii de marketing in FMCG. Fostele realizari prezic performantele la noul job, iar interviul nu este la fel de stresant ca in cazul in care recrutorul ar pune constant intrebari. Povestile in acest caz sunt despre lansari de produse, despre concepte, culori, logo-uri, competitie, task-uri multiple si deadline-uri.
De regula, vrem sa vedem ce povestesc candidatii despre situatii pe care le-au experimentat, despre culturi organizationale in care au lucrat si proiecte desfasurate care ar trebui sa fie similare celor de la noul job.
Andrew Stanton, regizorul de film care a scris scenariul pentru “Toy Story” spune ca o poveste de succes este creata folosind ceea ce stii, din experiente si din valorile in care crezi. Lasa intotdeauna ascultatorul sa aiba concluziile sale. Nu spune ca esti o persoana sociabila si adaptabila, convinge recrutorul ca ai aceste abilitati!
Citeste si alte articole despre interviul de angajare pe www.recrutaresiselectie.ro
Iti recomandam: http://www.recrutaresiselectie.ro/article/cum-poti-ajunge-pe-lista-scurta-a-candidatilor-chemati-la-interviu/
De Steluta Nastase-Lupu, Online Marketing Specialist ABC Human Capital