• 15 Dec. 2016
  • 3 min

Strategii pentru o productivitate crescută în 2017

Strategii pentru o productivitate crescută în 2017

Ajută-ți compania să intre în noul an cu forțe proaspete și țintește spre o productivitate mai mare în 2017, planificând activitatea departamentelor-cheie.

Dacă știi să pui întrebările corecte, îți concentrezi resursele în departamentele potrivite și începi de pe acum să îți planifici primii pași pentru următorul an de activitate, business-ul tău are toate șansele să evolueze în 2017. Pentru a te ajuta la un nou început de drum, am strâns sfaturile specialiștilor în recrutare, legislație, contabilitate, marketing și PR, prezentate la workshopul How to plan 2017, organizat de Business Women Forum Romania. Iată la ce este bine să fii atent în perioada următoare, în departamentele esențiale din companie.

Departamentul HR – Laura Chiculiță, CMO, eJobs România

 

  • Piața muncii este în creștere, așa că și competitivitatea între companii, pentru atragerea celor mai buni candidați, se va intensifica. Drept urmare, firmele vor investi mai mult în employer branding și se vor orienta mai mult spre retenția angajaților și managementul talentelor.
  • Pentru a identifica cei mai potriviți candidați și pentru a ține pasul cu generațiile mai tinere, recrutorii vor avea nevoie de aptitudini speciale, precum: gândire strategică, cunoștințe de social media, abilități de marketing, de negociere și tehnice.
  • Vom vedea o mișcare spre freelancing. Această abordare va fi profitabilă atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, pentru că permite execuția unor proiecte mici, dar esențiale, fără a îngreuna programul normal de lucru sau a bloca activitatea normală.
  • În ceea ce privește bunăstarea angajaților, în 2017, vom observa următoarele tendințe:
    • implicarea lor în proiecte va crește: unul dintre marile motive pentru care companiile nu dau randament este pentru că angajații nu se simt suficient de implicați;
    • integrarea echilibrului între viața profesională și cea personală – fie prin mici pauze în care angajații pot interacționa cu prietenii și familia pe rețelele de socializare, fie prin programe de lucru mai scurte, care le permit angajaților să se bucure de mai mult timp personal;
    • actualizarea abilităților angajaților: angajatorii vor avea datoria de a se ocupa de dezvoltarea profesională a echipelor, fie prin împărtășirea de cunoștințe, fie prin traininguri de specialitate.

Departamentul Juridic – Anca Rusu, Legal Partner, MCBA

 

  • Din punct de vedere legal, planificarea pentru anul următor trebuie să includă și o retrospectivă a anului care tocmai s-a încheiat. Ideal ar fi să faci o listă cu ce a mers și ce nu, cu ce poți transfera în anul următor sau în alte domenii și cu ce simți că este nevoie să schimbi.
  • Identifică clienții problematici, aplică sancțiunile necesare și actualizează înțelegerile.
  • Revizuiește-ți contractele și verifică dacă au fost respectate obligațiile contractuale de ambele părți, dacă încă mai sunt profitabile pentru business-ul tău, dacă mai poți adăuga ceva la ele și dacă toate condițiile și termenele limită sunt fezabile. Renegociază acolo unde este cazul.
  • Cercetează clienții rău platnici, verifică-le statutul financiar, fii atent la evoluțiile lor financiare și reprogramează plățile ieșite din termen.

Departamentul Marketing și PR – Alexandra „Elly” Nemțoiu, Owner, ELLEvents

 

  • Primul pas este să analizezi și apoi să planifici. Uită-te peste campaniile derulate în anul care a trecut și vezi care au avut succes și care ar fi putut fi îmbunătățite. Pentru acest proces, este nevoie să ai în vedere impactul campaniilor atât din online, cât și implementate în offline.
  • Află perspectiva clienților. Ce impact au avut campaniile tale asupra lor? Folosește opiniile lor în campaniile viitoare.
  • Utilizează instrumentele de analiză a campaniilor – Google Analytics, Facebook Insights, Adwords, rapoarte de PR etc.

Departamentul Contabilitate – Oana Grigore, Senior Tax Consultant, Darian DRS

 

  • Începe noul an cu o planificare fiscală, prin care să alegi cea mai bună opțiune pentru bugetul companiei tale. Găsește metodele legale prin care poți reduce obligațiile fiscale sau, la nevoie, prin care poți amâna răspunderile fiscale. De reținut este faptul că planificarea fiscală nu generează rezultate rapide, ci roadele se culeg în timp.
  • Atenție! Este un drum foarte scurt de la planificarea fiscală până la evitarea responsabilităților sau, și mai rău, evaziune fiscală. Când implementează o strategie de planificare fiscală, companiile trebuie să se asigure că toate tranzacțiile lor pot fi demonstrate cu ușurință.
  • Având în vedere că planificarea fiscală reprezintă un ansamblu de măsuri și strategii, când caută cea mai bună soluție, companiile trebuie să ia în considerare impactul fiscal al fiecărui tip de taxă (TVA, impozitul pe venit la nivel de companie, impozitul pe venit la nivel individual).
  • În 2017, vor intra în vigoare următoarele modificări în Codul Fiscal: scutirea de impozit pe profitul reinvestit (în anumite situații) și reducerea cotei standard de TVA, de la 20% la 19%, pentru anumite produse.
A fost util articolul? 0

Leave a Reply