• 25 Apr. 2017
  • 2 min

Studiu: Câte companii interacționează cu angajații prin intermediul rețelelor de socializare

social media guy

3 din 10 companii nu consideră că este nevoie să interacționeze cu angajații lor prin social media.

Jumătate dintre companiile de pe piața locală folosesc social media ca să interacționeze cu angajații, arată un studiu realizat de compania de training şi consultanţă Valoria Business Solutions. „Rețelele de socializare sunt utilizate ca parte a strategiei de comunicare internă de 50% dintre companii, însă 19% dintre acestea nu au o politică structurată în acest sens. Dacă 31% dintre companii spun că nu consideră că este cazul să folosească astfel de intrumente în comunicarea internă, 19% plănuiesc să înceapă să le utilizeze în perioada următoare”, conform studiului citat.

Bugetul pentru promovarea în social media

 

Aproape 60% dintre companiile din România au investit, în ultimul an, mai mult de 1.000 de euro în promovarea prin intermediul social media, potrivit studiului. De asemenea, 37% dintre cei chestionați au spus că au alocat sub 1.000 de euro în promovarea companiei în social media, în vreme ce 5% dintre respondenți au precizat că nu știu care a fost bugetul. Totodată, doar o treime dintre interviați au precizat că au investit, în ultimul an, minimum 3.000 de euro în promovarea companiei cu ajutorul social media. „Cele mai multe companii (82%) oferă followerilor conținut despre produsele și serviciile companiei, 66% dau informații despre companie, iar 58% au conținut despre campanii, promoții, vânzare directă sau indirectă. Ofertele de locuri de muncă apar pe social media la doar 41% dintre companii. La nivel global, 41% dintre companii măsoară randamentul investițiilor în social media, comparativ cu 59% în România”, conform studiului.

Cât timp petrec companiile pe social media

 

Mai mult de jumătate (59%) dintre cei chestionați au spus că dedică 1-5 ore săptămânal pentru social media marketing. „Totuși, la nivel global 21% dintre companii alocă 11-20 de ore, pe când în România doar 7% alocă acest buget de timp, aceasta fiind cea de-a doua cea mai importantă diferență dintre cele două analize. Rezultatele cercetării arată că 37% dintre companiile din România au postări zilnice pe canalele de social media, 31% o dată la 2-3 zile, iar 27% au o postare pe săptămână. Corelat cu aceste rezultate, știm că există în continuare o provocare majoră în companii legată de capacitatea de a genera conținut pentru social media, ceea ce condus la scăderea cu 12% a procentului de companii cu postări zilnice în ultimii trei ani”, potrivit studiului.

Cele mai folosite platforme de social media

 

Aproape 90% dintre companiile din România au declarat că utilizează rețelele sociale în marketing, iar 8% au precizat că vor începe să le utilizeze în perioada următoare. „Cele mai folosite platforme pentru social media marketing în România sunt: Facebook – 96%, LinkedIn – 70%, Youtube – 44%. Conform Social Media Examiner, pe primele trei locuri la nivel global se află: Facebook – 93%, Twitter – 76% și LinedIn – 67%. Este de remarcat faptul că atât Facebook, cât și LinkedIn au procente mai mari de utilizare în companiile din România decât la nivel global. Platformele cele mai folosite de companiile din România pentru reclamele sponsorizate sunt: Facebook – 81%, Google – 50% și LinkedIn – 14%. Tot Social Media Examiner arată că, la nivel global primele trei locuri sunt ocupate de: Facebook – 87%, Google – 39% și Twiter – 18%, urmat abia apoi de LinkedIn cu 17%”, conform studiului.

Abordarea strategică în social media marketing

 

Doar 25% dintre cei chestionați au afirmat că au o strategie referitoare la social media marketing la nivelul întregii companii, în vreme ce 51% au menționat că au o astel de strategie la nivelul echipei de marketing, iar 4% că au o strategie de social media marketing doar la nivelul echipei comerciale. „Conform rezultatelor cercetării, cele mai multe companii folosesc social media marketing în România de 2-3 ani (25%), dar la nivel global, procentul cel mai mare este cel al companiilor care folosesc social media marketing de peste 5 ani (21%). Companiile care folosesc social media marketing de mai puțin de un an este de 15% în România și de 20% la nivel global”, mai arată analiza.

Studiul a fost realizat între 9 februarie și 11 aprilie 2017, pe un eșantion de 339 de respondenți – directori de marketing și manageri din conducerea companiilor din România.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply