• 22 Sep. 2016
  • 2 min

Studiu: Top 5 provocări pentru oamenii de HR

provocari hr
Autor
eJobs
eJobs Înființat în 1999, eJobs este primul portal de recrutare ... Arată mai mult

Menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților este cea mai importantă provocare pentru departamentele de HR de pe piața locală, arată un studiu realizat recent.

Cea mai mare provocare pe care o au companiile în zona de HR este menținerea unui nivel ridicat de implicare a angajaților, arată un studiu realizat de compania de training și consultanță Sfera Business, în colaborare cu BusinessMark, un furnizor de servicii de organizare de evenimente de business.

Pe locurile următoare în topul celor mai mari provocări ale specialiștilor de HR se află retenția salariaților cu potențial ridicat și a celor cu performanțe deosebire, precum și asigurarea competențelor de conducere, care să ajute organizația să răspundă la noile nevoi de business și la ritmul rapid al schimbărilor. Alte provocări cărora trebuie să le facă față profesioniștii de resurse umane sunt „crearea unei culturi organizaționale (valori, credințe, comportamente) care să dea un avantaj competitiv companiei” și „crearea și menținerea unui mediu de învățare care răspunde rapid nevoilor de dezvoltare ale angajaților prin folosirea tehnologiei”.

Studiul citat arată că departamentele de HR știu să gestioneze cel mai bine provocarea legată de crearea unei culturi organizaționale. Totodată, oamenii de resurse umane sunt cel mai puțin pregătiți să asigure managementul proceselor de redesenare organizațională, pentru o mai bună adaptare la strategiile de business sau la schimbările de business.

De asemenea, mai mult de două treimi (68%) dintre cei chestionați au declarat că găsirea de angajați cu competențe din ce în ce mai specializate pentru companie și dezvoltarea următoarei generații de lideri ai organizaței se află în topul provocărilor la nivelul practicilor de HR. În plus, alte provocări importante, pentru companii, la nivelul practicilor de resurse umane, sunt „retenția angajaților, în general”, „alinierea practicilor de HR cu managementul organizației și cu strategia de afaceri” și „menținerea unor pachete de compensații competitive”.

Referitor la cele mai eficiente practici în atragerea, retenția și recompensarea celor mai buni angajați, respondenții au menționat, în top, crearea oportunităților de progres în carieră, dezvoltarea unei culturi organizaționale bazată pe încredere și oferirea sentimentului de siguranță a locului de muncă.

Studiul se bazează pe un chestionar administrat online, între 25 august și 19 septembrie, la care au răspuns 197 de executivi de top și specialiști de resurse umane, dintre care 52 sunt directori și 58 sunt manageri de HR, din companii care activează în 18 industrii.

Studiul a fost prezentat la București, în cadrul evenimentului „Operational HR”, organizat de BusinessMark.

A fost util articolul? 0

Leave a Reply