• 24 Aug. 2016
  • 6 min

Târgul de Cariere, ediţia de toamnă, vine în 7 oraşe şi aşteaptă 25.000 de participanţi

Târgul de Cariere vine în această toamnă în Chişinău, Iaşi, Braşov, Cluj, Sibiu, Târgu-Mureş şi Oradea. 25.000 de candidați vor discuta cu reprezentanţi din 250 de companii.

Fiecare ediţie a Târgului de Cariere (TdC) vine cu noutăţi, atât pentru participanţi, cât şi pentru companii. Anul acesta este şi moment aniversar, Târgul împlineşte 10 ani de existenţă şi de activitate şi se mândreşte, până acum, cu peste 100 de evenimente de carieră în orașe din România și Republica Moldova. La fel ca la ediţiile precedente, se menţin discuţiile prietenoase între candidaţi şi angajatori, testele creative chiar la târg şi chiar angajările pe loc. Printre companiile care şi-au anunţat prezenţa la ediţia de toamnă se află: Amazon, Siemens, Lugera, Continental, Xerox, Genpact, Porsche Engineering, Bosch, Sykes, Kaufland, Addeco, Accenture, Fujikura, Arvato Bertelsmann, KFC, KPMG, Lidl, Generali. Zilnic, primesc între 20 şi 700 de CV-uri și între 10-500 CV-uri online/eveniment, în funcție de domeniul de activitate.
Ciocolata şi jocurile nu lipsesc de la desk-urile companiilor şi chiar sunt punctul de pornire pentru colaborări foarte frumoase. La ediţia din această toamnă, organizatorii îşi propun să pună accent mai mare pe consilierea în carieră, iar companiile pot deveni cunoscute prin organizarea de seminarii și workshopuri, dar și prin competiţii contracronometru. În plus, Târgul este gândit ca o experiență cât mai plăcută atât pentru candidaţi, cât şi pentru reprezentanţii companiilor, care pot socializa în spațiile de relaxare, la cafenea sau în spaţiile de jocuri. Corina Brânduşan, PR Manager pentru Târgul de Cariere, ne povesteşte despre avantajele recrutării prin TdC, despre candidaţii de care sunt interesaţi companiile şi ce le atrage la evenimentul dedicat socializării în carieră.

eJobs.ro: Ce oferă TdC în plus faţă de recrutarea online?

 

Corina Brânduşan: Ne axăm, în special, pe întâlnirea dintre candidat și angajator, pe discuția și legătura care se creează între ei în cele câteva minute de interacțiune, suficiente de cele mai multe ori pentru ca recrutorul să-și facă o primă impresie despre candidatul din fața lui. Aducem față în față cererea și oferta, angajatorii iau pulsul pieței, prin discuțiile pe care le au cu participanții, dar și prin comparațiile pe care le pot face cu alți angajatori. În plus, companiile beneficiază de un pachet de promovare online, outdoor și în presă.
Candidaților le dăm posibilitatea să discute direct cu angajatorii și cu ONG-urile și să afle care sunt oportunitățile lor în cadrul companiilor și organizațiilor participante. Se fac mini-interviuri pe loc, iar recrutorii aleg, uneori, să-i testeze chiar acolo pe candidați pentru a-și eficientiza timpul alocat recrutării. Am avut și situații în care au fost angajate la târg echipe întregi. Peste 250 de companii și mai mult de 23.000 de candidați întâlnim la fiecare ediție, în cele 7 orașe unde organizăm Târgul de Cariere: Cluj, Iași, Brașov, Sibiu, Târgu-Mureș, Oradea, Chișinău.

eJobs.ro: Care sunt avantajele recrutării din TdC?

 

Corina Brânduşan: Îi întrebăm după fiecare ediție pe angajatorii participanți la TdC cum li s-a părut târgul, cum a fost întâlnirea cu candidații, care sunt aspectele de îmbunătățit și cele care le plac. Principalul avantaj pe care recrutorii îl menționează este eficientizarea timpului de recrutare și accesul la un număr mare de candidați bine pregătiți, dar și atmosfera plăcută și relaxată de la târguri. Majoritatea candidaților care vin la târg au studii superioare sau în curs de finalizare, știu ce domenii îi interesează și cunosc companiile participante. Pentru companiile din domeniul IT un mare avantaj îl reprezintă participarea la Târgul de Cariere în IT de la Cluj și Iași, unde candidații sunt pasionați și specialiști în tehnologia informației, așadar exact publicul-țintă pentru aceste companii. În plus, companiile care participă la Târgul de Cariere au parte și de promovare outdoor, online, offline și prin presă, astfel că se pot face cunoscute și își pot spori notorietatea. Ne bucurăm că 94% dintre companiile participante afirmă că recomandă Târgul de Cariere ca modalitate de recrutare și employer branding.

eJobs.ro: Ce specialişti caută companiile la Târgul de Cariere?

 

Corina Brânduşan: Companiile care participă la Târgul de Cariere vin din domenii diverse, de la inginerie la IT, marketing, turism, servicii, producție, retail și industria alimentară până la auto, construcții, farma, consultanță și altele.
Majoritatea posturilor se adresează tinerilor cu studii superioare sau în curs de finalizare. Se caută mulți ingieri, cunoscători de limbi străine pentru relația cu clienții, consultanți în vânzări, project manageri, specialiști HR, specialiști IT, analiști de date, administratori de rețea, personal administrativ. Pentru că e o cerere mare în zona IT, avem două târguri specializate pe acest domeniu, la Cluj și la Iași. Răspunsul companiilor este îmbucurător, majoritatea ne-au spus că au găsit tineri cu potențial, unii dintre ei seniori în IT, unde bătălia e destul de mare pe angajați.

eJobs.ro: Care este profilul participanţilor?

 

Corina Brânduşan: Candidații la Târgul de Cariere au, în general, între 20 și 35 de ani. 34% dintre canidați sunt absolvenți de studii superioare, nivel licență, master sau doctorat, 60% sunt studenți, majoritatea în an terminal, iar 6% sunt absolvenți de liceu sau de școală profesională. Mai mult de jumătate dintre candidați au experiență în muncă, iar peste 75% dintre candidați au urmat cel puțin un internship sau au făcut voluntariat într-un ONG. Îi întrebăm pe candidați și în ce domeniu au mai lucrat până acum, iar din răspunsurile lor rezultă că vin din domeniile IT & Software, finanțe/bănci/asigurări, marketing/publicitate/media/comunicare, auto și automotive, construcții, logistică și transport, retail, serviciu clienți, HR, telecom.
Cei mai mulți afirmă că îi interesează oportunitățile de creștere profesională și își doresc să aibă ocazia de a avansa în compania unde se angajează. Acestea sunt datele obținute în urma studiului pe care l-am făcut în primăvară, la Târgul de Cariere, în orașele unde organizăm târgul.

 

1

Cererea pentru candidaţi specializaţi în IT este atât de mare, încât Târgul de Cariere organizează în această toamnă evenimente dedicate acestui domeniu în Iaşi şi Cluj Napoca.

eJobs.ro: În ce domenii aţi remarcat cea mai bună întâlnire între cerere şi ofertă la TdC?

 

Corina Brânduşan: Domeniul IT este unul dintre cele în care recrutarea e mai dificilă și mai complicată. Cererea e mai mare decât oferta, astfel că aici provocările sunt mai mari. Tocmai de aceea am ales să dedicăm două târguri acestui domeniu. Din experiența anilor trecuți, e o idee bună, astfel că pot menționa domeniul IT aici, dar și ingineria, relația cu clienții, HR, limbile străine – unele destul de rare. De asemenea, candidații sunt foarte deschiși la oportunitățile de internship în țară și străinătate.

eJobs.ro: Care a fost feedback-ul companiilor la ediţiile precedente?

 

Corina Brânduşan: 94% dintre companiile care au fost în primăvară la Târgul de Cariere spun că vor reveni și în sezonul de toamnă. Mulți dintre colaboratorii noștri ne sunt alături de 10 ani, de când am început să organizăm târgurile. De asemenea, cu tot mai multe companii ne întâlnim în fiecare sezon în mai multe orașe din țară și din Republica Moldova, unde organizăm evenimentul. Anul acesta am fost chiar în situația de a refuza companii, la sezonul de primăvară, pentru că nu mai aveam spațiu disponibil. E vorba despre orașe precum Brașov și Sibiu. Chiar de aceea încurajăm companiile care vor să recruteze în această toamnă să-și rezerve locul din timp la TdC.

eJobs.ro: Ce oportunităţi de promovare oferiţi companiilor participante?

 

Corina Brânduşan: Participarea la Târgul de Cariere include un pachet de promovare outdoor puternic personalizat, la fel și pachetul de promovare online prin platformele social media. Pe lângă oportunitatea de a recruta din rândul miilor de candidați participanți, companiile au ocazia de a se face cunoscute și de a-și crește notorietatea ca angajator preferat în rândul tinerilor.

eJobs.ro: Cum se poate promova o companie la Târgul de Cariere?

 

Corina Brânduşan: Pe lângă participarea cu stand la Târgul de Cariere, companiile pot alege să susțină workshopuri, seminarii și competiții contracronometru pe diverse teme. În plus, își pot face cunoscute posturile disponibile prin intermediul sistemelor de afișaj și al anunțurilor audio de la locație, precum și prin organizarea de concursuri și tombole pentru candidați.

eJobs.ro: Ce metode creative au folosit până acum companiile la TdC pentru a atrage participanţii?

 

Corina Brânduşan: Standurile companiilor de la TdC arată din ce în ce mai bine, iar angajatorii alocă atenție mare și pe modul în care se prezintă la târg, nu doar pe rezultatul recrutării. Unele standuri arată atât de bine încât nu-ți vine să mai pleci de acolo, și o spunem noi, care stăm câte două zile în târguri. Mulți dintre angajatori aduc standuri ornate cu flori, dar nu uită nici să-i răsplătească pe cei mai buni candidați cu ciocolată, agende sau jocuri.

eJobs.ro: Ce obiective v-aţi stabilit ca organizatori pentru ediţia Toamnă 2016 a Târgului de Cariere?

 

Corina Brânduşan: Ne dorim să avem oportunități cât mai variate din toate domeniile de activitate pentru ca fiecare candidat să găsească posturi potrivite pentru el, dar și stagii de voluntariat și de practică. Așteptăm aproximativ 25.000 de candidați în această toamnă și credem că, la fel ca în primăvară, vom avea circa 250 de companii participante. În toamna aceasta vom avea un nou târg, Iași IT, pe care ne dorim să-l dezvoltăm tot mai mult. Decizia de a organiza, pe lângă târgul global de aici, unul specializat pe IT, vine din nevoia comunicată de angajatori. La ediția de toamnă vrem să dezvoltăm și mai mult partea de workshopuri și seminarii, pe cea de consultanță în carieră, dar și Târgul de Cariere din Chișinău, care e tot mai atractiv pentru candidați și pentru companii.

eJobs.ro: Prin ce diferă ediţia Toamnă 2016 de celelalte ediţii?

 

Corina Brânduşan: Punem accent mai mare pe consilierea în carieră, pe seminarii și workshopuri, dar și competițiile contracronometru. În plus, vrem să le oferim participanților o experiență cât mai plăcută, astfel că amenajăm spații de relaxare, o cafenea și spații de jocuri unde atât candidații, cât și recrutorii să se poată relaxa.

 

A fost util articolul? 0

Leave a Reply