Își descrie preparatele ca fiind o întreagă masă într-un pachețel. Din pasiunea pentru gătit, Anca Droscaru a înființat Tarte Mici, un business de familie.
După patru ani petrecuți în mediul corporativ, Anca Droscaru (36 de ani) se simțea pregătită să încerce altceva. Momentul de respiro, care i-a permis să se gândească la viitorul ei, a apărut odată cu venirea pe lume a primului său copil. A fost o perioadă în care Anca s-a putut dedica mai mult familiei și în care și-a descoperit pasiunea de a găti. „Aceasta m-a condus către școala de cofetărie”, povestește ea. Acolo, a descoperit și s-a îndrăgostit de tartele franțuzești, delicatele preparate care i-au inspirat business-ul. „Le găsesc foarte practice și cu potențial creativ mare. Deși au aproape mereu aceeași formă, pot fi diversificate din multe puncte de vedere – gust, textură, densitate, culori. Pot fi și dulci și sărate. Iar cele mici, bune să le consumi din două mușcături, pot să împacheteze o adevărată masă de pranz”, explică Anca Droscaru.
Astfel că, împreună cu soțul ei, Doru, Anca a demarat în 2014 conceptul Tarte Mici, cu o investiție de 5.000 de euro, din fonduri proprii. Este un business de familie, la care, în acest moment, lucrează doar trei oameni: soții Droscaru și Alina, pe care Anca a cunoscut-o la școala de cofetărie. Brandul Tarte Mici este promovat în special pe Facebook, neavând nici site-ul pregătit, dar deja este pe profit și care continuă să crească datorită clienților mulțumiți. În prezent, se dedică în totalitate business-ului ei și își dorește să își facă tot mai cunoscut conceptul de preparat din două mușcături.
Când am sunat-o prima oară, Anca era în vâltoarea comenzilor pentru weekend și, din start, am înțeles cât de pasionată este de ceea ce face. „Pregătesc tartele cu aceeași grijă și încântare ca la primele încercări. Îmi place că pot să ajut oamenii în momente importante ale vieții lor. Mă face să mă simt utilă și apreciată”, mărturisește ea. Anca Droscaru se numără printre antreprenorii #HappylaJob, iar fericirea ei de la job stă în reacțiile clienților.
Anca Droscaru: Vrem să fim prima asociere pe care o face omul când se gândește la tarte. Am pornit cu tarte mici. Portofoliul de produse, numele și comunicarea ne-au adus în punctul în care suntem asociați cu tartele mici. Când am intrat pe piață, peste tot auzeam „mini tarte”, când se făcea referire la acest produs. Cu intenție ne-am luat numele Tarte Mici și domeniile tartemici.ro și minitarte.ro. Acesta din urmă redirecționează către primul. În toate comunicările am folosit numai denumirea „tarte mici”. A fost un experiment pentru noi și un exercițiu de educare a consumatorilor. Acum, observăm tot mai des cum lumea folosește denumirea „tarte mici” când se referă la produs. Am reușit să creăm o legătură emoțională cu clienții noștri, lucru pe care îl prețuim foarte mult.
Tartele mici sunt o mâncare foarte potrivită pentru evenimentele unde statul la masă e secundar. Am creat un produs care concentrează o adevărată masă într-un pachet mic și ușor de manevrat, pentru care nu ai nevoie de tacâm.
Anca Droscaru: Am realizat cât de mult contează să întâlnești clientul final și să lași loc unei relații prietenoase. Promptitudinea cu care răspunzi cererilor, cuvântul dat și respectat sunt foarte apreciate. Construiesc un capital de încredere foarte util atunci când mai și greșim.
Am învățat să mă adaptez la felul în care preferă fiecare client să comunice – Messenger, Facebook, Email, Telefon.
Tartele mici sunt la fel de bine făcute și la o comadă de 50 de bucăți și la una de 1000+. Consecvența calității face clienții să se întoarcă. Și, eventual, să mai aducă pe cineva cu ei.
Am avut multe eventimente la care a trebuit să ne adaptăm oferta. Flexibilitatea s-a dovedit a fi apreciată și răsplătită.
Anca Droscaru: Mișcare continuă. Multe conversații telefonice, multe notițe în agendă, aluaturi, creme, montaje, cuptor, căldură, mirosuri mmm mmm! și muzică. Lucrăm noaptea mai mult decat îmi doresc. Însă e perioada în care acceptăm puțin haos, atâta vreme cât ne mișcăm cu viteză în direcția în care ne dorim. Îmi doresc ca oamenii care lucrează cot la cot cu mine să împărtășească crezul meu. Prin înfățișare, textură, miros și gust oferim omului, pentru câteva secunde cel puțin, sentimentul că e îndreptățit să se bucure, să se relaxeze, să zâmbească, să fie respectat. Cu acest gând comun abordăm toate procesele noastre. De la ingrediente și execuție până la comunicare și livrare.
Anca Droscaru: Da. Îmi place mult că ceea ce fac aduce bucurie în viața oamenilor; momente scurte de bucurie, atunci când e nevoie, acolo unde e nevoie. Cred în efectul fluturelui, care dă ca exemplu formarea unui uragan ca efect al unei bătăi de aripi de fluture.
Anca Droscaru: Hmm… N-aș putea să pun degetul pe un singur eveniment. Reacțiile oamenilor sunt cele care îmi oferă satisfacție. Au fost câteva [n.r.: momente] unde tartele s-au terminat foarte repede și nu pentru că erau puține. În alte situații, oamenii nu conteneau să-și exprime satisfacția. Când mă gândesc la asta, îmi aduc aminte de câteva evenimente corporate, conferințe, o lansare de emisiune, o prezentare de modă.
Anca Droscaru: Dacă aș face o prăjitură care să se numească „fericire”, ar conține cafea, ciocolată, migdale și coniac. Dacă ar fi să privesc fericirea ca pe o compoziție de ingrediente, aș zice că e făcută din oameni, muzică, soare, cafea.
Anca Droscaru: Clienții noștri sunt frumoși și liberi. În general, fete care sunt implicate în organizarea unui eveniment fie personal, fie legat de serviciu. Sunt oameni cu venit mediu sau mare.
Feedbackul pe care îl primesc de la clienți este foarte bun, în mod constant. Îmi dă putere să fac ceea ce fac tot mai bine. Ne sună oamenii și ne spun că s-au consumat tartele în câteva minute de la sosirea invitaților. Aproape de fiecare dată. Ne bucură mult și feedbackul legat de felul în care lucrăm și comunicăm. Lucrăm să ne iasă totul bine și ne încântă când lumea observă și apreciază. Cine mănâncă o tartă de la noi are parte de un break state, acel moment de conștientizare a prezentului. Tartele mele sunt servite, de cele mai multe ori, în cadrul evenimentelor unde oamenii sunt prinși în conversații, întâlniri sau alte activități; altele decat mâncatul. Gustul tartelor mele provoacă o reacție instantanee, care readuce atenția fix la ceea ce faci: manânci și poți să te bucuri de asta. Numărăm pe degetele de la o mână observațiile pe care le-am primit până azi. Dar și acelea erau chestiuni de gust și nu de calitate sau serviciu.
Anca Droscaru: Promovarea de până acum a fost exclusiv online. Am început cu o campanie pe Facebook. Word of mouth joacă un rol important în promovarea noastră. Oamenii ne recomandă ca pe un furnizor de încredere, cu produse de foarte bună calitate. Vreau să finalizăm website-ul și să accentuăm promovarea online.
Anca Droscaru: Vrem să ne extinedem. Să ne mutăm într-un loc mai mare, să aducem mai mulți oameni în echipă și să aplicăm tactici tot mai bune de vânzare online. Personal, îmi doresc să cresc Tarte Mici cât pot de mult. În același timp, vreau o viață echilibrată afacere – familie – sănătate – dezvoltare personală.
Anca Droscaru: Când nu mă ocup de Tarte Mici, îmi petrec cea mai mare parte a timpului cu băieții mei. Am unul de 36 de ani [n.r.: soțul] și doi mai mici, de 8 și 5 ani. De cele mai multe ori, mă relaxează. Câteodată e chiar pe dos și atunci mă văd cu surorile sau prietenele mele. A, și am ajus la 25% fluență în limba spaniolă pe Duolingo.
În acest moment, Tarte Mici poate fi accesat pe Facebook, aici. Am auzit că cele mai populare preparate sunt tartele frappé, cele cu ciocolata si whiskey si cele cheesecake. Bon appetit!
sursă foto: Facebook Tarte Mici